Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 28 som fikk satt inn hormonspiral (Kyleena) for 8 mnd siden. Gynekologen fortalte at de fleste får mindre blødninger med denne, men jeg har opplevd det motsatte. Tidligere (uten hormonprevensjon) hadde jeg regelmessige blødninger i 3-4 dager med lite plagsomme symptomer. Idag har jeg fortsatt regelmessige blødninger, men de varer i 10 dager med ømme bryster og opplevd høy kroppstemperatur 2 uker i forveien. Mitt spørsmål: er det sannsynlig at dette vil bedre seg? Synes dette er såpass plagsomt at jeg vil prøve noe annet dersom det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444044-mer-menstruasjon-med-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Studier viser at 12% mister menstruasjon etter 1 år, 20% etter 3 år og 23% etter 5 år. Med tiden blir det altså mindre blødning for mange, men det finnes unntak.

Det du beskriver av symptomer før menstruasjon er typiske premenstruelle plager, de vil som regel ikke endres med hormonspiral. Du får se hvor lenge du orker å fortsette.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...