Gå til innhold

Ville du si at du er mest xtrovert eller mest introverte?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Da jeg studerte i storbyen for lenge siden stod det lenge en svær tagging på en rivningsklar murvegg på brste vest at det er "de sjenerte som vil erobre verden eller noe sånt." I dag da jeg var et ærend i storbyen falt mine øyne på en  fastklimt ark på en traffikkstolpe ved et gangfelt . Xtrovert stod det. 

Derfor spør jeg. Hva er du mest. Har du vært sånn bestandig?

Kanskje ser man ikke sånt klart selv? Er du av dem som mener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Er jeg deprimert er jeg veldig introvert, er jeg manisk er jeg ekstrovert. Friske meg er ca. midt i mellom, men litt over på introvert-siden👩🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med franklyscarlet. Om jeg er introvert eller ekstrovert avhenger av om jeg er deprimert, eller hypoman. 

Den vanlige meg er et sted i mellom.

Før jeg fikk forståelsen av sykdommen min (bp2), så følte jeg meg mange ganger identitesforvirret. Hvem var jeg, liksom? Den reserverte, introverte, tilbakeholdne personen med hang til sosialangst og isolasjon? Eller den muntre, ekstroverte, sosiale, som ikke var redd for å prate med folk, den med god selvtillit, og som gjerne kunne ha holdt tale på torvet? 

Nå vet jeg mer om sykdommen, og har funnet ut av det. ;)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Man henger seg ofte fast i så mye rart. Akkurat som jeg hørte på radio en person som ble intervjuet om sin sorg. Man må face et helt år først og gi seg den tiden. Påske må man nå gjøre annerledes, pinse og fastlaven og jul. Alle disse flokk-tingene. Tror det er noe i det.

Jeg prøver også å endre adferd av hensyn til meg selv. Mer over på det introverte selv om ikke mest naturlig for meg. Forteller meg selv at "man behøver ikke stappe seg med mat hele tida" Jeg vet ikke. Mulig det er noe annet i veien denne gang. Så trett så trett. Naturlig introverte med andre ord.

Vanskelig å si med det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg var til jobbintervju i " matematikkverdenen" og ble spurt om jeg " så meg selv best riktig" eller om andre hadde " det mest riktige bilde av meg" Jeg svarte litt svevende og fikk da heller ikke jobben. Var nok for ærlig i også hvordan jeg ville ryddet i møbler og brosjyrer der. Synes ofte der er mye verdi i det gamle. Atmosfære liksom.

Husker dere  låta " honestly I love you" Der har du meg.

Man henger seg ofte fast i så mye rart. Gjør aldri dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Husker også foreleser som fortalte om hvordan kvinner og menn etter en del studier var veldig forskjellige persiptører. Det vil si at i en læringssituasjon( dengang da) var kvinner mest opptatt av foreleser som person og vedkommendes slips enn innholdet. Dette stengte for deres læring ble det hevdet. Kanskje kvinner er mer konforme eller mer sensitive på hva som oppfattes som " god tone"? Vanskelig å ta stilling til alt ofte synes jeg men at det er mye psykologi i alt tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det vil si at i en læringssituasjon (dengang da) var kvinner mest opptatt av foreleser som person og vedkommendes slips enn innholdet. Dette stengte for deres læring ble det hevdet.

Er du sikker på at foreleseren (som sikkert var en mann?) mente at kvinner er mer opptatt av personen enn innholdet, ikke bare mer opptatt av personen enn det menn er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er deprimert må ordene hales ut av meg og når jeg er på andre ytterkant kan jeg skravle ukritisk. Heldigvis er jeg mest midt på og da kan jeg både lytte og prate mer normalt . Jeg liker å være sammen med andre, men jeg liker også å være alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, franklyscarlet skrev:

Er jeg deprimert er jeg veldig introvert, er jeg manisk er jeg ekstrovert. Friske meg er ca. midt i mellom, men litt over på introvert-siden👩🏼

Akkurat slik er jeg og. Er jeg manisk kan jeg lett snakke i 8 timer i strekk med noen som jeg nettopp har møtt, er jeg deprimert sier jeg knapt noe selv til familie og venner, egentlig snakker jeg bare når noen stiller meg et spørsmål.

Anonymkode: 799d6...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg var til jobbintervju i " matematikkverdenen" og ble spurt om jeg " så meg selv best riktig" eller om andre hadde " det mest riktige bilde av meg" Jeg svarte litt svevende og fikk da heller ikke jobben. Var nok for ærlig i også hvordan jeg ville ryddet i møbler og brosjyrer der. Synes ofte der er mye verdi i det gamle. Atmosfære liksom.

Husker dere  låta " honestly I love you" Der har du meg.

Man henger seg ofte fast i så mye rart. Gjør aldri dere?

For et håpløst spørsmål du fikk! 

Anonymkode: 29821...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I personlighetstester ifm jobb blir jeg beskrevet som ekstrovert. Men jeg føler meg litt både og. Det er behagelig å være i fred hjemme også, spesielt hvis jeg er sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Slår ikke spørsmål vi fikk til eksamen engang om juristenes betydning for utviklingen i arkivverket. Men man kunne velge annen oppgave også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...