Gå til innhold

Ville du si at du er mest xtrovert eller mest introverte?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Jeg er en introvert som har stort behov for å være sammen med andre. Men så blir det for slitsomt og jeg trekker meg unna. Så mister jeg det sosiale jeg trenger. 

Anonymkode: 78a29...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer selvsagt an på min grunnleggende sinnsstemning, men jeg er avgjort mest ekstrovert når alt er "normalt." Å trives i eget selskap har jeg aldri vært noe god på; jeg må ha kontakt med folk - ellers blir jeg faktisk dårlig. Jeg kan ha angst ute blant folk, men jeg synes det er bedre enn å ha angst hjemme. Vet det sikkert høres ganske merkelig ut. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg er introvert. Det er ikke det samme som at jeg er asosial (ikke helt, i hvert fall). Jeg kan være sosial i mange situasjoner, men jeg trenger mer fred og ro og alenetid enn mange andre, og jeg blir sliten og stressa hvis jeg må ha folk rundt meg tjuefire-sju. 

Men jeg er ikke nødvendigvis sjenert eller sky, sånn som mange tror at introverte er. Litt forenklet får ekstroverte energi av å være sosiale, mens introverte tappes for energi og trenger alenetid for å lade batteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg er introvert. Det er ikke det samme som at jeg er asosial (ikke helt, i hvert fall). Jeg kan være sosial i mange situasjoner, men jeg trenger mer fred og ro og alenetid enn mange andre, og jeg blir sliten og stressa hvis jeg må ha folk rundt meg tjuefire-sju. 

Men jeg er ikke nødvendigvis sjenert eller sky, sånn som mange tror at introverte er. Litt forenklet får ekstroverte energi av å være sosiale, mens introverte tappes for energi og trenger alenetid for å lade batteriene.

Kjenner meg veldig igjen i dette!

Jeg synes det er helt nydelig å være alene, og nyyyyyyyyter turer i skogen alene eller stunder i sofaen alene. Men er sosial også, og liker å tilbringe tid sammen med mann, barna og venner. På jobb er jeg med og prater om morgenen og til lunsj, men har ikke det enorme pratebehovet som jeg merker en del andre har. Synes det er stas med fest, selskaper og teater/konserter - men det hender at jeg føler at det blir nok prat etter en stund, og drar hjem.

Min drømmedag er enten en lang vandretur i skogen eller på fjellet - alene. Eller en dag ved sjøen alene, der jeg kan bade og sole meg og lese i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎08‎.‎2018 den 15.27, Lillemus skrev:

Jeg kan i noen tilfeller oppleves som ekstrovert, men er definitivt introvert så det holder. :) 

Jeg også. Jeg er ofte den som organiserer noe sosialt på jobben eller i familien - men kan bli ganske så sliten av masse folk, selv om det er koselig og gøy. Får hvilt mest når jeg er alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg også. Jeg er ofte den som organiserer noe sosialt på jobben eller i familien - men kan bli ganske så sliten av masse folk, selv om det er koselig og gøy. Får hvilt mest når jeg er alene :-)

Du vil aldri finne meg i noen komite som skal organisere noe sosialt på jobben. Aldri. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sky, redd og sjenert. Det ta litt tid til jeg stoler på noe. Jeg kan litt småprat og takler sosiale anledninger, når jeg har kontroll over det. Jeg er ikke kontaktsøkende. Kan godt leve for meg selv men har mann, barn og to venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært ekstrovert, og får energi av og sammen med folk. Det betyr ikke at jeg ikke trives i eget selskap eller evner å være alene, men at jeg lader batteriene i sosiale sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg er svært ekstrovert, og får energi av og sammen med folk. Det betyr ikke at jeg ikke trives i eget selskap eller evner å være alene, men at jeg lader batteriene i sosiale sammenhenger. 

Trodde du fikk energi av å mobbe meg jeg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Trodde du fikk energi av å mobbe meg jeg :D 

Haha nei det er det jeg oppgir som "fritidsinteresse" det :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være alene. Gjerne på solseng alene på hytta. Men hadde jeg vært helt alene, dvs at det ikke var selvvalgt, hadde jeg nok følt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillemus skrev:

Du vil aldri finne meg i noen komite som skal organisere noe sosialt på jobben. Aldri. :) 

Jeg synes som regel det er kjempegøy å være med på sosiale ting med jobben. Trives heldigvis godt sammen med dem. Og jeg havner som regel i komitéen, da er jeg med på å bestemme både dato og innhold 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tror jeg er mer introvert enn gjennomsnittet, men ikke veldig utpreget. Det gir mest utslag i større behov for alenetid enn mange andre. Jeg har null problem med å tilbringe en kveld alene. En hel helg blir derimot i meste laget.

Jeg liker sosiale ting, og er ikke veldig stille av meg. Jeg er overhodet ikke redd for å snakke foran forsamlinger, som enkelte introverte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror jeg er mer introvert enn gjennomsnittet, men ikke veldig utpreget. Det gir mest utslag i større behov for alenetid enn mange andre. Jeg har null problem med å tilbringe en kveld alene. En hel helg blir derimot i meste laget.

Jeg liker sosiale ting, og er ikke veldig stille av meg. Jeg er overhodet ikke redd for å snakke foran forsamlinger, som enkelte introverte er.

Du vet jo hvor jeg jobbet tidligere, og at undervisningen ikke var type tradisjonell tavleundervisning der. En av de jeg likte å undervise sammen med er klassisk introvert, men snakker - som deg - lett og godt både i store og små settinger. Etter foredrag eller undervisning var jeg supergira og hadde allerede tanker endringer til neste time, og jeg hadde lyst til å jobbe med dette NÅ. Han derimot, måtte hjem og slappe av evt gå en lang tur for å «komme seg» etter utladningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 timer siden, Kayia skrev:

Du vet jo hvor jeg jobbet tidligere, og at undervisningen ikke var type tradisjonell tavleundervisning der. En av de jeg likte å undervise sammen med er klassisk introvert, men snakker - som deg - lett og godt både i store og små settinger. Etter foredrag eller undervisning var jeg supergira og hadde allerede tanker endringer til neste time, og jeg hadde lyst til å jobbe med dette NÅ. Han derimot, måtte hjem og slappe av evt gå en lang tur for å «komme seg» etter utladningen :) 

Tror jeg kan gjette hvem du snakker om også ;) 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Tror jeg kan gjette hvem du snakker om også ;) 

Kjenner dere hverandre? Du kjenner vel Lillemus og du, Gargamel? Trøndere alle 3? Trodde Kayia var fra Bergen jeg. #nysgjerrig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, cilie skrev:

Kjenner dere hverandre? Du kjenner vel Lillemus og du, Gargamel? Trøndere alle 3? Trodde Kayia var fra Bergen jeg. #nysgjerrig😅

Jeg vet hvem hun er og det er en del overlapp i bekjentskapskretsen, men jeg kjenner ikke @Kayia privat. Jeg vet også hvem @Lillemus er og vi bor i nærheten av hverandre. (Det har hun selv nevnt her, så det anser jeg som ikke hemmelig). Jeg har ikke møtt noen i RL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...