Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Sliter med blødninger som ligner abort mnd etter mnd. Synes dette er vanskelig å ta opp med fastlege. Han sier det er på en måte en abort som ikke blør ut men kan plutselig komme med en menstruasjon? 

Jeg har gått med dette i snart 5 mnd, er oppblåst, stadig surkling i mage. 

Det kommer ut i ein kraftig mens til slutt. Det er Såååå slitsomt å vente på.. 😪

Er det noe å gjøre med dette? Lege satte meg på ppillen igjen. I håp om å få dette ut. 

Finner ingen, eller få, opplysninger om dette på nettet? 

Er sååå lei dette 🤔

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444245-overgangsalder-og-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dette lyder veldig rart. Har graviditet vært påvist? Hvis det er tilfelle, bør du få tabletter som kan tømme livmoren.

Hvis det ikke har vært graviditet, så kan det være begynnende overgangsalder med hormonforstyrrelser. Da kan det bli aktuelt med en hormonkur for å regulere syklus.

Dessverre opplyser du ikke din alder, det gjør det vanskelig for vurderingen.

Vennlig hilsen Mette

Min alder er 49 år. Graviditetstest er tatt og var negativ. Jeg forklarte lege at det minnet om blod som fra abort. Har hatt store blødninger før som følge av abort. Dette kom nok med en menstruasjon sa han. Er i 6 mnd m dette no..oppblåst...ømme bryster..føles som gravid..😪 Venter...og venter på den store blødningen så livet blir normalt igjen. Er i begynnelsen av overgangsalder sa legen også. 

Mvh Eli-May Hordvik Espelid 

Anonymkode: 30f75...92d

Mette Moen, Gynekolog

Som sagt, du bør få en hormonbehandling for å få tømt livmoren. Det er ikke østrogen, men et kunstig progesteron (gestagen) i form av f.eks. Provera 10 mg daglig i 14 dager. Noen dager etter siste tablett, vil du få en blødning. Det skal evt gjentas etter en måned. Hilsen Mette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...