Gå til innhold

Hva sover man best på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste har fått både Zopliklon/imovane og sobril for å prøve ut. 

Har du noen erfaringer hva man vanligvis sover best på?

Han har aldri før brukt sovepiller og beroligende så dette er noe helt nytt.

Dosen er 5 mg Zopliklon/imovane eller 20 mg sobril.

Anonymkode: f39ca...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat testet ut dette. Min meget begrensede erfaring siste to uker: Sobrilen var en vits for å få sove. Sovner fint på Imovane 7,5 mg, men våkner igjen etter ca. 2, 5 time når jeg kutter ut Sobril. 

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kupton skrev:

Til TS: Hvis dere er kjærester, finnes det et nærliggende og fantastisk sovemiddel som er helt uten bivirkninger.

Enkelte av oss blir bare mere våken av det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg trodde det var en her som ikke var så glad i naturmedisin ;). En god latter er nå likevel sunt for oss som leser hehe. 

TS, når det gjelder din kjære er det greit å prøve seg litt fram. Vi er forskjellige og reagerer ulikt på medisiner. Kan jo si at om det var meg og jeg ikke var vant med slike medisiner, så hadde jeg nok kjørt på Sobril. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg fungerer faktisk circadin og seroquel sammen utrolig mye bedre enn høyeste dose imovane og sobril. 

Anonymkode: d7455...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Soletti skrev:

Enkelte av oss blir bare mere våken av det 🙈

Ja, og her er det en klar kjønnsforskjell. I dette tilfellet var den som bl.a. trengte søvn en HAN, og da funker det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, kupton said:

Ja, og her er det en klar kjønnsforskjell. I dette tilfellet var den som bl.a. trengte søvn en HAN, og da funker det 🙂

Jeg er en HAN, og det funker ikke slik på meg. Da hadde jeg sluttet med Seroquel for lenge siden. Jeg blir mer våken og skal sette i gang med andre ting etter det du ikke nevnte. 

Anonymkode: 2c9b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å gi sobril OG imovane for å sove på, for en som aldri har brukt det. Krysstoleransen er stor, og tipper vedkommende må opp i dose for å få effekt etter kort tid. Ville heller prøvd circadin (melatonin) og/eller vallergan. Ingen er av de er avhengighetsskapende. Melatonin er det eneste søvnpreparatet jeg ikke klarer å holde meg våken av, og jeg har prøvd mye. 

Dersom vedkommende ikke er godt voksen er det ikke lurt å sove på benzo i ung alder. 

Anonymkode: 5c2b7...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å kuppe tråden litt🤓

Jeg tok Truxal i går kveld.... har skjelden hatt en såååå trøtt dag! Jeg klarer ikke å våkne skikkelig! 

Jeg har prøvd Quetiapin og Zopiklone, men denne jeg tok i går, phu!

(Merk; Fikk forreskrevet med. av psykiater, til søvn, og tok anbefalt dose)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vallergan 3 i en. Blir sabla trøtt men sovner ikke lett på de. Derimot våkner jeg ikke når jeg først sovner og jeg er zombie resten av dagen. Deler en tablett i to og det hjelper litt men... tar de mot kløe jeg da. Har stilnoct til søvn. Kjenner jeg savner å ha normal søvn til normale tider UTEN kløe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atarax kan funke bra mot kløe; man blir ikke så bortreist av den. Noen leger skriver den ut som beroligende, fordi det ikke er en avhengighetsrisiko. 

Men Circadin kan godt funke det. Er vel et av få "naturpreparater" som funker; er jo et hormon vi produserer selv for å bli trøtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Atarax kan funke bra mot kløe; man blir ikke så bortreist av den. Noen leger skriver den ut som beroligende, fordi det ikke er en avhengighetsrisiko. 

Men Circadin kan godt funke det. Er vel et av få "naturpreparater" som funker; er jo et hormon vi produserer selv for å bli trøtte. 

Takk Fjell og Daler, det skal jeg be om på neste time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Circadin er i mine øyne både lite effektivt, og altfor dyrt i den form det selges i Norge. For mange er det et dårlig alternativ å betale 10 kr pr tablett for et preparat til fast bruk. Der det selges som et kosttilskudd med priskonkurranse er prisen en brøkdel. 

Alternativene (f.eks Surmontil) koster ca 50 øre til 1 krone pr tablett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, issomethingwrong skrev:

Circadin er i mine øyne både lite effektivt, og altfor dyrt i den form det selges i Norge. For mange er det et dårlig alternativ å betale 10 kr pr tablett for et preparat til fast bruk. Der det selges som et kosttilskudd med priskonkurranse er prisen en brøkdel. 

Alternativene (f.eks Surmontil) koster ca 50 øre til 1 krone pr tablett. 

Enkelte sier at Circadin hjelper. Men husker sist jeg var innlagt, legen sa at hun hadde til gode å se en tilfredsstillende virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste har fått både Zopliklon/imovane og sobril for å prøve ut. 

Har du noen erfaringer hva man vanligvis sover best på?

Han har aldri før brukt sovepiller og beroligende så dette er noe helt nytt.

Dosen er 5 mg Zopliklon/imovane eller 20 mg sobril.

Anonymkode: f39ca...123

Jeg bruker Imovane. Ville valgt det i dag også hvis jeg kunne bestemme om jeg ville hatt dette eller Sobrli. Sobril har mye lengre halveringstid enn Imovane. Man risikerer å våkne litt høy på 20 mg Sobrlil hvis man ikke har brukt det tidligere. 5mg Imovane høres mye mer fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2018 den 2.41, Soletti skrev:

Jeg har vallergan 3 i en. Blir sabla trøtt men sovner ikke lett på de. Derimot våkner jeg ikke når jeg først sovner og jeg er zombie resten av dagen. Deler en tablett i to og det hjelper litt men... tar de mot kløe jeg da. Har stilnoct til søvn. Kjenner jeg savner å ha normal søvn til normale tider UTEN kløe. 

Det finnes andre allergiimidler (nevner ikke produktnavn) som fungerer bedre mot hudkløe enn Vallergan. Som man også heller ikke blir trøtt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...