Gå til innhold

Hva sover man best på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, ColaZero skrev:

Det finnes andre allergiimidler (nevner ikke produktnavn) som fungerer bedre mot hudkløe enn Vallergan. Som man også heller ikke blir trøtt av.

Jeg har aerius også, økte dosen til 5 tabl en periode etter råd fra hudlege men det gav ingen virkning. 

Tenker du allergitabletter av de nyere sortene eller de gamle? Ett hint hadde vert fint for jeg kan ikke ha strømper på, er vondt å sitte, klærne sitter fast i sårene men jeg skal bare holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Soletti skrev:

Jeg har aerius også, økte dosen til 5 tabl en periode etter råd fra hudlege men det gav ingen virkning. 

Tenker du allergitabletter av de nyere sortene eller de gamle? Ett hint hadde vert fint for jeg kan ikke ha strømper på, er vondt å sitte, klærne sitter fast i sårene men jeg skal bare holde ut. 

Dette høres vondt ut! Du sier ikke hva som er årsaken til kløen, så mitt råd er kanskje ikke relevant; men for noen år siden klødde jeg voldsomt i noen uker inntil en hudlege fikk meg til å enten ta bad med mye balneum hermal badeolje i vannet eller smøre huden inn med oljen før jeg dusjet. Det fjernet kløen. Allergimedisiner hadde ikke hjulpet noe. 

Anonymkode: b68b3...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ColaZero skrev:

Enkelte sier at Circadin hjelper. Men husker sist jeg var innlagt, legen sa at hun hadde til gode å se en tilfredsstillende virkning.

Circadin hjelper nok til f.eks å kurere jet-lag og til å normalisere døgnrytmen. Men å skrive ut Circadin på psykiatrisk indikasjon der søvnvanskene har bakgrunn i angstlidelser eller depresjoner, er etter min mening tullete og bidrar mest til dårligere økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres vondt ut! Du sier ikke hva som er årsaken til kløen, så mitt råd er kanskje ikke relevant; men for noen år siden klødde jeg voldsomt i noen uker inntil en hudlege fikk meg til å enten ta bad med mye balneum hermal badeolje i vannet eller smøre huden inn med oljen før jeg dusjet. Det fjernet kløen. Allergimedisiner hadde ikke hjulpet noe. 

Anonymkode: b68b3...a9c

Det en spesifikk hudlidelse. Jeg drømmer om å klø med en stålbørste, det er ikke tull. Jeg klippet neglene ned i vinter og endte med å klø med en nål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 16.51, issomethingwrong skrev:

Circadin hjelper nok til f.eks å kurere jet-lag og til å normalisere døgnrytmen. Men å skrive ut Circadin på psykiatrisk indikasjon der søvnvanskene har bakgrunn i angstlidelser eller depresjoner, er etter min mening tullete og bidrar mest til dårligere økonomi.

Ja, nettopp 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 0.37, Soletti skrev:

Jeg har aerius også, økte dosen til 5 tabl en periode etter råd fra hudlege men det gav ingen virkning. 

Tenker du allergitabletter av de nyere sortene eller de gamle? Ett hint hadde vert fint for jeg kan ikke ha strømper på, er vondt å sitte, klærne sitter fast i sårene men jeg skal bare holde ut. 

Legen skrev ut Telfast (gammel type) til meg. Dette er ikke et råd om at du bør gjøre det. Må jo ta med det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2018 den 0.09, Soletti skrev:

Det en spesifikk hudlidelse. Jeg drømmer om å klø med en stålbørste, det er ikke tull. Jeg klippet neglene ned i vinter og endte med å klø med en nål...

Hva er diagnosen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ColaZero skrev:

Legen skrev ut Telfast (gammel type) til meg. Dette er ikke et råd om at du bør gjøre det. Må jo ta med det 🙂

Den har jeg hatt en gang for mange mange år siden, da mot pollen. Må få legen til å tenke litt nytt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min erfaring etter å ha fått utskrevet det meste man kan få sove av ( alt fra rivotril og hele benzofamilien til nozinan) så har seriquel hjulpet meg best. Innsovningsmedisin som imovane og stilnoct funker litt, men etterhvert så blir kroppen vandt til det og det mister effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GordonVega skrev:

Fra min erfaring etter å ha fått utskrevet det meste man kan få sove av ( alt fra rivotril og hele benzofamilien til nozinan) så har seriquel hjulpet meg best. Innsovningsmedisin som imovane og stilnoct funker litt, men etterhvert så blir kroppen vandt til det og det mister effekt. 

Hvor mye bruker du? 50mg. hjelper meg å få sove, men våkner etter to til fire timer og ligger våken resten av natten. Skal øke til 100 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2018 den 11.49, Mëmëso skrev:

Hvor mye bruker du? 50mg. hjelper meg å få sove, men våkner etter to til fire timer og ligger våken resten av natten. Skal øke til 100 i dag. 

Jeg begynte med 50 og økte gradvis opp til 300. Lykke til👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, GordonVega skrev:

Jeg begynte med 50 og økte gradvis opp til 300. Lykke til👍🏻

Takk! Er oppe i 200 nå og sover for første gang på lenge hele natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...