Gå til innhold

Skal du gjøre noe fint eller morsomt denne uka?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg er så himla trøtt i dag, sitter og gjesper mens jeg jobber og leser, så jeg må finne frem litt energi og tenke på noen gøye/fine ting jeg skal gjøre denne uka :) Her er noen av mine planer:

  • Har kommet godt i gang med sykling til og fra jobb - prøver å fortsette med det, men vi får nå se på torsdag og fredag når det skal pøse ned, hvor tøff jeg er i trynet da :wacko::rolleyes:
  • Holder på å male et rom hjemme. Skal ta ei økt i ettermiddag/kveld og ei i morgen. Kanskje vi får det ferdig til helga? Hva slags gardiner skal vi ha på et soverom der veggene er mørkeblå?
  • Skal gå en lang tur i skogen i morgen - gleder meg til det! Blir rastløs av å sitte inne på kontor. Bivirkninger av de lange turene i sommer :D
  • Korøvelse er jo ett av ukas høydepunkt - gleder meg til det!
  • Hvis det fremdeles er varmt til helga, vil jeg få tatt et siste bad i sjøen. Lenge siden sist nå.

Dere andre da? Kom med litt inspirasjon og energi til en gjespende sørlending...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, påskelilje skrev:
  • Hvis det fremdeles er varmt til helga, vil jeg få tatt et siste bad i sjøen. Lenge siden sist nå.

Dere andre da? Kom med litt inspirasjon og energi til en gjespende sørlending...!

BAD!????? Brrr....

Aner ikke hva jeg skal gjøre av fine eller morsomme ting resten av uka. Tja - i morra skal jeg kjøre første ørlille "flyttelass" ut til kjæresten og det er jo en liten milepæl. :) Skal ikke flytte dit for godt før til neste sommer, men har så smått begynt å rydde, selge, gi bort og kaste i egen heim og skal altså også så smått begynne å kjøre utover ting jeg ikke trenger å ha i byen. Vi har omsider fått hele huset for oss selv igjen etter at leieboeren flyttet ut i forrige uke så nå kan jeg boltre meg. Godt å ha hele høsten og vinteren til dette så går det forhåpentligvis fort til våren når de store tingene skal flyttes.

Ellers håper jeg på en tur på hytta i helga da - det er stas! Værmeldinga ser bra ut også. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

BAD!????? Brrr....

Aner ikke hva jeg skal gjøre av fine eller morsomme ting resten av uka. Tja - i morra skal jeg kjøre første ørlille "flyttelass" ut til kjæresten og det er jo en liten milepæl. :) Skal ikke flytte dit for godt før til neste sommer, men har så smått begynt å rydde, selge, gi bort og kaste i egen heim og skal altså også så smått begynne å kjøre utover ting jeg ikke trenger å ha i byen. Vi har omsider fått hele huset for oss selv igjen etter at leieboeren flyttet ut i forrige uke så nå kan jeg boltre meg. Godt å ha hele høsten og vinteren til dette så går det forhåpentligvis fort til våren når de store tingene skal flyttes.

Ellers håper jeg på en tur på hytta i helga da - det er stas! Værmeldinga ser bra ut også. :D 

Haha :D Ja, jeg hører hele tiden om folk som fremdeles bader... Her var det 17 grader i lufta i går kveld, og skikkelig sommertemperatur. Jeg vare på et arrangement i byen og tuslet gjennom sentrum til bussen etterpå, og det var masser av folk som satt på uterestaurantene, og det føltes som om det var midt i juli. Så jeg er klar for et bad!

Jeg lader også opp til DEN STORE OPPRYDNINGEN. Det har vel med at eldstemann har flyttet, at vi nå skal bytte rundt på noen rom, og behov for å rydde bort ting som har hopet seg opp de siste tjue årene, som vi ikke trenger lenger. Et nytt kapittel er liksom i gang, og jeg har SÅ lyst til å gå løs på diverse rom og skap... Men først må vi få gjort ferdig soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg lader også opp til DEN STORE OPPRYDNINGEN. 

:D Jeg har tre kjellerboder, den ene tok jeg kraftig for noen år siden og har klart å holde den ganske bra, men den må jo tas en runde til - bod2 tok jeg like før sommeren og hjelpe meg hvor mye dritt som hadde samlet seg opp der! Bod3 tok jeg for 2 uker siden og der var det heldigvis ikke så mye, men det ble et lite lass opp i containeren derfra også. Sist helg tok jeg verandaen... Der lå det fremdeles rester at jeg la nytt golv i gangen. Det er jo bare 11 mnd siden... 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal trene og imorgen skal jeg på karaoke. Tørr nok ikke synge selv, men det er god stemning der. Så da blir det en hyggelig ettermiddag iallefall.

Foreløpig så lever jeg på sist helg, hadde nemlig datteren på besøk og søndagen var vi på harrytur. Tok båten fra Strømstad til Sandefjord og hadde buffe på veien over. Knallgodt og veldig koselig. Fikk også kjøpt div taxfree varer. Hadde den beste helgen på svært lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er ikke så mye spennende som skjer her for tiden. 

Er litt lei. Holder på å vaske og tømme leiligheten min. 

Har vært samboer siste året og nå er det på tide å tømme leiligheten min helt. 

Det tar så lang tid pga jobb. Kveldene er korte og jeg får gjort alt for lite om gangen. 

Og så grubler jeg mye for tiden. Skal jeg selge eller leie ut ? Det er det store spørsmålet. 

Jeg kunne tenke meg å kvitte meg med en del gjeld, men hvis jeg selger, hva skal jeg invistere pengene i da ? 

Det er  ikke lurt å bare ha pengene på konto heller. Må betale veldig mye i skatt da. 

Nei, det er vanskelig. Luksusproblem, men vanskelig uansett. 

Her skjer det ikke noe gøy før i uke 38. Da skal vi ha ei uke høstferie og jeg gleder meg til hytteliv, frisk høstluft og turer i fjellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så mye spennende som skjer her for tiden. 

Er litt lei. Holder på å vaske og tømme leiligheten min. 

Har vært samboer siste året og nå er det på tide å tømme leiligheten min helt. 

Det tar så lang tid pga jobb. Kveldene er korte og jeg får gjort alt for lite om gangen. 

Og så grubler jeg mye for tiden. Skal jeg selge eller leie ut ? Det er det store spørsmålet. 

Jeg kunne tenke meg å kvitte meg med en del gjeld, men hvis jeg selger, hva skal jeg invistere pengene i da ? 

Det er  ikke lurt å bare ha pengene på konto heller. Må betale veldig mye i skatt da. 

Nei, det er vanskelig. Luksusproblem, men vanskelig uansett. 

Her skjer det ikke noe gøy før i uke 38. Da skal vi ha ei uke høstferie og jeg gleder meg til hytteliv, frisk høstluft og turer i fjellet. 

Jeg ville leid ut.

Anonymkode: daf65...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg er så himla trøtt i dag, sitter og gjesper mens jeg jobber og leser, så jeg må finne frem litt energi og tenke på noen gøye/fine ting jeg skal gjøre denne uka :) Her er noen av mine planer:

  • Har kommet godt i gang med sykling til og fra jobb - prøver å fortsette med det, men vi får nå se på torsdag og fredag når det skal pøse ned, hvor tøff jeg er i trynet da :wacko::rolleyes:
  • Holder på å male et rom hjemme. Skal ta ei økt i ettermiddag/kveld og ei i morgen. Kanskje vi får det ferdig til helga? Hva slags gardiner skal vi ha på et soverom der veggene er mørkeblå?
  • Skal gå en lang tur i skogen i morgen - gleder meg til det! Blir rastløs av å sitte inne på kontor. Bivirkninger av de lange turene i sommer :D
  • Korøvelse er jo ett av ukas høydepunkt - gleder meg til det!
  • Hvis det fremdeles er varmt til helga, vil jeg få tatt et siste bad i sjøen. Lenge siden sist nå.

Dere andre da? Kom med litt inspirasjon og energi til en gjespende sørlending...!

Skal ha konfirmasjon 😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville leid ut.

Anonymkode: daf65...057

Det er nok det det mest sannsynlig ender med. Skjønt jeg ombestemmer meg annen hver dag :)

Når jeg bare får tømt her, skal jeg kontakte utleiemegleren for å ta en titt på den og forhøre meg litt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er nok det det mest sannsynlig ender med. Skjønt jeg ombestemmer meg annen hver dag :)

Når jeg bare får tømt her, skal jeg kontakte utleiemegleren for å ta en titt på den og forhøre meg litt. 

 

Du bør vel enten selge ganske fort slik at du slipper å betale skatt av verdiøkningen på leiligheten - eller bestemme deg for å leie ut i flere år? Har du sjekket ut hvordan du vil bli beskattet dersom du leier ut? Da vil jo ikke lenger leiligheten være primærbolig, og du formuebeskattes for 90 % av leilighetens verdi. Det blir fort ganske mange tusen pr år bare i formueskatt og så kommer skatt på leieinntekten i tillegg. 

Anonymkode: 5d560...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kjøpe et varmt godt pledd til høsten og kanskje noen pledd  i gave i  tilfelle noen fjerne slektninger stikker innom. 

Ellers spise rømmegrøt i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er vel også valg  i Sverige denne helga. Vil følge med på det og prøve å forstå svensk som jeg synes var lettere å forstå før ,men da så vi en del på svensk tv. Prøver for øvrig å fokusere og tenke  på også hva man hører om som det  faktisk går fremover på i verden såsom redusert barnedødelighet,  flere jenter som får utdanning og økt vaksineringsgrad og redusert fattigdom i verden. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Skal jeg selge eller leie ut ? Det er det store spørsmålet. 

Vent med å selge til du vet sikkert at den yngste ikke er interessert i å "leie" den for en stund, det er jo bare etpar år til det er aktuelt? Du kan leie den ut i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det blir et terrengløp jeg gleder meg til. Ellers er barnefri helg en bra avveksling, men litt for tettpakket program i helgen til å få mye ut av akkurat det. 

Det er i det hele tatt litt for mye akkurat denne uken. Skulle det være litt fri, så har jeg halvprivat papirarbeid hengende over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎09‎.‎2018 den 20.25, Xtra skrev:

Skal ha konfirmasjon 😳.

Oi - spennende! Mye å ordne, men det er jo stas når dagen kommer!

Vi skal ha siste konfirmasjon til våren, og har endelig fått satt datoen. Er på jakt etter lokale nå. Tuppa har litt primadonnanykker, når det gjelder valg av lokale, så jeg må få henne ned på jorda :rolleyes:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎09‎.‎2018 den 21.15, mariaflyfly skrev:

Jeg skal være vikar på skolen min en dag til uka og være med på Sjøskolen. Og det er meldt fint vær! :) 

Sjøskolen høres spennende ut! Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎09‎.‎2018 den 8.20, Gargamel skrev:

Det blir et terrengløp jeg gleder meg til. Ellers er barnefri helg en bra avveksling, men litt for tettpakket program i helgen til å få mye ut av akkurat det. 

Det er i det hele tatt litt for mye akkurat denne uken. Skulle det være litt fri, så har jeg halvprivat papirarbeid hengende over meg. 

Lykke til med terrengløp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Oi - spennende! Mye å ordne, men det er jo stas når dagen kommer!

Vi skal ha siste konfirmasjon til våren, og har endelig fått satt datoen. Er på jakt etter lokale nå. Tuppa har litt primadonnanykker, når det gjelder valg av lokale, så jeg må få henne ned på jorda :rolleyes:

Lykke til!

Takk. Stas når dagen er over også ;)

 

Vi skal ha det hjemme 😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎09‎.‎2018 den 16.51, emilie321 skrev:

Jeg skal trene og imorgen skal jeg på karaoke. Tørr nok ikke synge selv, men det er god stemning der. Så da blir det en hyggelig ettermiddag iallefall.

Foreløpig så lever jeg på sist helg, hadde nemlig datteren på besøk og søndagen var vi på harrytur. Tok båten fra Strømstad til Sandefjord og hadde buffe på veien over. Knallgodt og veldig koselig. Fikk også kjøpt div taxfree varer. Hadde den beste helgen på svært lenge.

Så koselig med mor-og-datter-tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...