Gå til innhold

Er det Guds vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt håpløs, psykisk og fysisk syk, sykemeldt og innlagt, uten noe særlig nettverk. Uheldig med alt jeg gjør. Livet er en kamp hver dag. Ingenting fungerer lenger. Jeg trodde ikke det gikk an å synke så dypt, at det aldri kunne skje en sånn som meg, bare andre. Noen ganger tenker jeg at Gud har forlatt meg og at det er en mening med dette. Pussig nok er jeg en såkalt god kristen, som har jobbet for kirken og Guds rike på jorden i mange år. Jeg har vanskelig for å se hva jeg har gjort feil. Det er som om den som har lite skal misse det lille hun har også. Der er i alle fall ingen sammenheng med noe jeg har gjort. Kanskje har jeg vært for lite ydmyk, men det har jeg vel til felles med flere? Noen som tror at motgang er straff fra Gud, eller er det bare tilfeldighet alt sammen? Kan legge til at jeg er uhelbredelig syk.

Anonymkode: 8c34e...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt håpløs, psykisk og fysisk syk, sykemeldt og innlagt, uten noe særlig nettverk. Uheldig med alt jeg gjør. Livet er en kamp hver dag. Ingenting fungerer lenger. Jeg trodde ikke det gikk an å synke så dypt, at det aldri kunne skje en sånn som meg, bare andre. Noen ganger tenker jeg at Gud har forlatt meg og at det er en mening med dette. Pussig nok er jeg en såkalt god kristen, som har jobbet for kirken og Guds rike på jorden i mange år. Jeg har vanskelig for å se hva jeg har gjort feil. Det er som om den som har lite skal misse det lille hun har også. Der er i alle fall ingen sammenheng med noe jeg har gjort. Kanskje har jeg vært for lite ydmyk, men det har jeg vel til felles med flere? Noen som tror at motgang er straff fra Gud, eller er det bare tilfeldighet alt sammen? Kan legge til at jeg er uhelbredelig syk.

Kjære deg. Gud straffer deg ikke. Du er høyt elsket. 

Anonymkode: 8f6be...8c8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det, det ønsker jeg også å tro. Håper å beholde troen tross det jeg går gjennom.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vakkert skrevet og jeg støtter det fullt. 

Anonymkode: ede89...5d7

Skrevet

Jeg tror på Gud og det jeg tror i fht utfordringer er at vi velger noe vi vil erfare før vi blir født. Det er altså ett «liv» før fødsel hvor vi legger planer, ikke nødvendigvis hva som skal skje men hvilke  følelser vi vil erfare. For meg er dette nyttig å tenke på når det stormer som verst. 

Anonymkode: 158d4...1fe

Skrevet

Guds vilje, i likhet med andres vilje, kan vi ikke vite noe om før vi evt får snakke med henne direkte. Nå vet vi at dette kan være vanskelig mens vi er i live.

Men holder en sin sti ren, kan en i det minste få se henne, og da blir det kanskje også mulighet for en samtale. "Salige er de rene av hjertet, for de skal se Gud"  (Matteus 5:8.)

Gjest Gargamel
Skrevet
På ‎05‎.‎09‎.‎2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Er det sånn? Det er lenge siden jeg var kristen, men kan ikke huske at man skal bli belønnet i dette livet for å oppføre seg bra. Det gikk dårlig med både Jesus og disiplene. De levde fra hånd til munn og ble drept til slutt.

Er det ikke heller sånn at de siste skal bli de første? At det er vanskelig for en rik mann å bli frelst?

Det er andre enn deg som bør være bekymret hvis dette stemmer.

Skrevet
På 5.9.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Kanskje har jeg vært for lite ydmyk, men det har jeg vel til felles med flere? Noen som tror at motgang er straff fra Gud, eller er det bare tilfeldighet alt sammen? Kan legge til at jeg er uhelbredelig syk.

Nå tror ikke jeg på gud så for meg er selve problemstillingen ikke-eksisterende. Men ok, la oss si at det finnes en gud - hvorfor i all verden skulle han (eller hun) tenke at "Nei, nå har ikke Tone vært flink nok til å tenne lysene før gudstjenestene og dessuten var hun da litt småfrekk mot en dame i butikken i går - nei, jeg gir henne kreft jeg!" Det er ikke sånn vet du. 

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke på noen gud, men om det finnes en så vil han aldri straffe noen. Da forstår han og tilgir. Det er jo han som har skapt oss med feil. Det er menneskelig å feile. Så trådstarter: ikke tenk på det. 

Endret av Mina1
Skrevet

Husker jeg lå i sengen og var dårlig fysisk og psykisk, da spurte jeg Gud hva som er meningen med dette. "Dette er meningen" hørte jeg. Forstår det ikke enda, at det er meningen at jeg skal være dårlig. 

Skrevet

Guds vilje er god. Våre valg og ting som blir påført oss får ofte konsekvenser som ikke Gud har valgt for oss. Han straffer ikke men han gir veldig gjerne hjelp og styrke i det vanskelige når vi ber om det. Gud er full av nåde og sannhet står det. Han er trofast selv når vi er troløs. Det vil si at han holder det han har sagt og vi kan faktisk stole på Gud selv når alt annet forandrer seg. Han vil at vi ærlig kommer til han med hvordan ting er. Så uansett hvor god eller « dårlig» sannheten om oss er så står det at hans nåde er nok. Vi gjør alle dumme ting og kommer til kort, vi trenger alle Guds nåde.

Skrevet

Her sto det mye fint :) 

Anonymkode: 158d4...1fe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...