AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 Har ryggproblemer pga psykisk stress. Hva bør jeg gjøre? Det virker liksom som det vonde sitter i muskelaturen som går på tvers av rydden. Føles ihverfall slik. Anonymkode: 470d5...13f 0 Siter
emilie321 Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 Det beste for en vond rygg er å være i bevegelse, helst gå turer i ulendt terreng med mykt underlag (ikke løs sand). Asfalt er laget for biler og sykler og egner seg ikke til å gå lange turer på hvis en har ryggproblemer. Det er uansett viktig med gode sko. Svømming er også veldig bra Hva med å gå til en fysioterapeut og få noen øvelser? 0 Siter
kupton Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 Kupton støtter Emilie321sitt utmerkede svar. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 Jeg vil råde deg til å oppsøke en psykomotorisk fysioterapeut; de er flinke på dette med kroppsbevissthet og avslapning. 0 Siter
kupton Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, FjellOgDalar skrev: Jeg vil råde deg til å oppsøke en psykomotorisk fysioterapeut; de er flinke på dette med kroppsbevissthet og avslapning. Om ikke de enklere tiltakene hjelper, og en har godt med tid og nyter terapi, kan ditt råd være godt å følge. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 10. september 2018 Skrevet 10. september 2018 Sant nok. Ble bare anbefalt det selv en gang. Har forsøkt det under innleggelse, og jeg vil si det var nyttig for meg på mange måter. Men det skal selvsagt ikke gå på bekostning av andre gode tiltak mot ryggproblemer. Vanlige fysioterapeuter fokuserer jo mer på trening, og det er heller ikke dumt 🙂 0 Siter
Soletti Skrevet 11. september 2018 Skrevet 11. september 2018 Jeg har hatt best utbytte av tradisjonell massasje hos en som har utdannelse innen det. Psykomotorisk fysio er drømmen men det er for langt å reise. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.