Gå til innhold

Kan man få senskade etter overdose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få senskade etter overdose? Hva er det såfall snakk om? Ville man fått informasjon om det fra sykehuset? Jeg tok en overdose på ulike medikamenter og alkohol. Har ikke fått noe informasjon fra sykehuset som jeg kan huske, men så husker jeg ingenting fra den perioden. 

Anonymkode: 9a226...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få senskader, som hjerneskade/skader på lever/nyrer. Du hadde merket om du hadde fått skader etter overdosen. 

Anonymkode: b6faf...d88

Skrevet

Jeg ville spurt ang. den cocktailen du fikk i deg spesifikt. Du kan ringe til Giftinformasjonen og spørre der - tror ikke de er så opptatt av å spørre om hvem du er der. Si du bekymrer deg for senskader. En farmasøyt på apotek vil nok og kunne svare deg. 

Men organer som ofte får juling er nyrer og lever; det er der nedbrytning og utskillelse av avfallsstoffer skjer. Noen stoffer kan forårsake alvorlig hjerterytmeforstyrrelse. Selv fikk jeg nyresvikt en gang, riktignok var det "dobbel dose" for jeg endte med beina i klem da jeg kollapset (nedbryting av muskler kan og forårsake nyresvikt pga. frigjøring av proteiner som nyrene ikke klarer å ta unna, rabdomyolyse). Så.. Overdoser gidder jeg ikke gi meg ut på. Jeg fikk svært bittert erfare at man også kan få sekundære skader av det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...