Gå til innhold

Er det mulig å bli kvitt angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske, men jeg har aldri visst hva det var. Jeg kom ikke i behandling før jeg var 40 år og derfor lurer jeg på hvor stor sannsynligheten er for å bli helt kvitt angst etter så mange år? Hva kan jeg forvente meg av behandlingen jeg får (terapi og medisiner) i forhold til angsten? Jeg har flere typer angst, men verst er den sosiale angsten.

Anonymkode: 11c77...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig å bli kvitt angst, men det er krevende. Det innebærer  mye ubehag. Klarer du å stå i dette ubehaget og følge behandlers råd og gjøre det dere avtaler, så er det fullt mulig. 

Anonymkode: 0a90a...2b9

Skrevet

Hvis du står på er det svært gode muligheter :) hilsen en i samme båt. 

Skrevet

Pusher du deg selv, og byr på utfordringer du synes er særlig skummel vil angsten din bli mindre og mindre over tid. Hvis du synes for eksempel at å snakke foran mange mennesker er utfordrende bør du kanskje starte i det små, og snakke foran en mindre gruppe hvis du får muligheten. Start i det små, og øk deretter "vanskelighetsgraden". 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du står på er det svært gode muligheter :) hilsen en i samme båt. 

Takk for at du gir meg håp!

Skrevet
3 timer siden, DrPaul skrev:

Pusher du deg selv, og byr på utfordringer du synes er særlig skummel vil angsten din bli mindre og mindre over tid. Hvis du synes for eksempel at å snakke foran mange mennesker er utfordrende bør du kanskje starte i det små, og snakke foran en mindre gruppe hvis du får muligheten. Start i det små, og øk deretter "vanskelighetsgraden". 

Takk for tipset! Jeg skal ta rådet ditt til etteretning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...