Gå til innhold

Problemer med underlivet, etter keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en del problemer nedentil som nå har gått så langt, at det ødelegger livskvaliteten min, forstyrrer meg på jobb i lager problemer mellom forholdet til meg og samboer. 
Jeg skal prøve og gjøre en lang historie så kort som mulig, slik at jeg får tatt med noen viktige tråder til dette. 

Jeg har et KS bak meg, som ble utført i oktober 2017. KS gikk kjempe fint, mistet ca 300ml blod, hadde lite smerter i etterkant, va raskt oppe og gikk og alt gikk veldig fint frem til nå i de siste 3-4 mnd. Jeg har begynt og få kjempe vonde smerter i arret, det klør som F*** både utenpå magen og innvendig... Jeg har ikke hatt noe infeksjon i arret. Etter KS (ca 4-5 dager etter) begynte jeg og ha vondt for og tisse. Det føles som om smertene sitter i skjeden og går opp til blæren. Legen mistenkte at det kunne være urinveisinfeksjon etter kateteret, og jeg fikk pencilin. Det har ikke hjulpet, og smertene er der fremdeles. Jeg gikk til lege på nytt en stund etter, og ble henvist til gynekolog på sykehuset, fikk da videre henvisning til laparoskopi og utførte dette. Dette pga. sammenvoksninger, noe det viste seg og være bare litt av. Etter laparoskopien som ble utført i juli 2018, har jeg fortsatt de samme smertene når jeg går på do og tisser. Jeg har også forferdelig med blødninger uregelmessig, noe som er svært plagsomt. Jeg har hatt illeluktende utflod siden KS, og føler det blir værre og værre for hver gang. Noen ganger så "lekker" det utflod så mye, at det går gjennom buksen, noe som ikke passer seg når jeg er på jobb..! Og jeg kan kjenne lukten helt opp til nesa. Jeg har også uregelmessig menstruasjon, og blør forferdelig mye når menstruasjonen først kommer. Jeg merker også at humøret svinger værre enn når jeg gikk gravid, noe som er veldig slitsomt for både meg og samboer..  

Hva kan dette være..?? Jeg er så lei av dette problemet, og det er så gale at jeg prøver og unngå kundene på jobb, jeg holder meg i bakkant og jeg ønsker ikke kroppskontakt med samboer og heller ikke samleie, da det ikke føles greit lengre. Det er også svært smertefullt og ha samleie, det føles som om skjeden er altfor liten, noe som gjør hele prosessen emosjonelt for meg og ender opp i tårer pga jeg ikke klarer og gjennomføre det. 

Håper på svar..

Anonymkode: baf5e...5c5

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det jeg kan forstå, har du flere problemer.

• Ubehag i såret. Veldig rart at det kommer nesten ett år etter keisersnittet. Er det hevelse i arret? Noen ganger kan det sette seg blodansamling i arret (den godartede tilstand endometriose) hvor det kommer hevelse i forb. med menstruasjon.

• Smertene ved vannlatning bør muligens utredes med kikkertundersøkelse av blæren (cystoskopi), utføres av urologer (urinveisspesialister)

• Uregelmessige blødninger kan forsøkes kontrollert med hormoner, evt p-piller. De kan gynekologer styre med.

• Illeluktende utflod kan skyldes tilstanden bakteriell vaginose (BV) hvor det er uheldig sammensetting av bakterier i skjeden. Din fastlege kan sjekke for det, evt også gynekolog.

Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom de ulike symptomene.

Jeg håper at du kan få hjelp.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...