Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut i fødselspermisjon i begynnelsen av juni i år. Jeg har fast månedslønn og har jobbet mer enn 6 av de 10 siste månedene. Av hvilken lønn beregnes fødselspengene? Blir det f.eks 80% av mai lønnen min som er siste lønn jeg da vil motta fra min arbeidsgiver?

Dersom jeg har fått oppjustert lønnen min under lønnsforhandlingene 1 april vil dette da bli tatt hensyn til?

Hva om lønnsforhandlingene ikke er ferdige før senere på sommeren? Hadde jeg vært i jobb ville jeg fått oppjustert lønnen min + tilbakebetalt mellomlegget fra 01april. Gjør trygdekontoret det samme?

Er det evt. jeg eller min arbeidsgiver som da må ta kontakt med trydekontoret og informere om min nye lønn?

Og stemmer det at 6g er ca 308000.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44478-l%C3%B8nn-under-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jada, det er siste månmedslønn før permisjonen som brukes, og lønnsøkning med tilbakevirkende kraft til en dato da du var i jobb før permisjonen gir rett til etterbetalin. Det er arbeidsgiver som må opplyse trygdekontoret om den nye lønna og når den gjelder fra.

1G = 51360

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...