Gå til innhold

Økt sem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wellbutrin øker serumkonsentrasjon av venlafaxin 3 ganger? Bør man altså redusere Efexor samtidig som man starter på Wellbutrin?? Eller holder det å ta noen kontrollprøver? Litt økning av venlafaxinkonsentrasjon vil nok gå bra, men TRE ganger så høy blir nok litt mye. Tror min venlafaxin lå i mindre eller øvre del av referanseområde, husker ikke helt, 1100 gir det mening??

Legen i 3. linje skulle nok sett på det, men mente det var feil å blande seg, kunne ikke sette seg inn i, hadde så mange pasienter innom... Egentlig andre pussige greier ned henne også. Synes hun snakker teori, generelt, men ikke om meg, her og nå. Kanskje jeg er egosentrisk, men ser helst at det handler om meg 🤣. Det er som hun ikke greier koble teori til praksis,  heller ikke begrunne sine råd.  Jeg er ikke alene om å mene det. Hun gir mindre personlige råd enn hva som kan bli gitt her uten at det blir slettet. Men hun kan mye om medisiner sier sykepleierne.

Når jeg spør om noe synes jeg hun svarer litt på siden. Jeg har tenkt det er en språkbarriere, men jeg ser det gjelder også skriftlige spørsmål, og hun har bodd her ganske lenge.

Ved første møte trodde jeg først det var en pasient som hadde forvillet seg inn på legens kontor, og under samtalen fikk jeg en følelse av at hun var begynnende dement.

Anonymkode: 99715...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved alle slike interaksjoner må en kontrollere med serumkonsentrasjonsmålinger.

Skrevet

Akkurat når det gjelder Venlafaksin som også har aktiv metabolitt som virker likt, spiller ikke dette så stor rolle.

Om du har venlafaxin eller metabolitten til venlafaxin i blodet, betyr ikke så mye. 

Skrevet
45 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Akkurat når det gjelder Venlafaksin som også har aktiv metabolitt som virker likt, spiller ikke dette så stor rolle.

Om du har venlafaxin eller metabolitten til venlafaxin i blodet, betyr ikke så mye. 

Det kan ikke være at det også gjelder metabolitten da?

Skrevet
47 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Men sett at det ikke også gjaldt den aktive metabolitten, er ikke venlafaxin i seg selv virksomt?? Hvordan kan det ikke ha betydning med tre ganger så høy konsentrasjon? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...