Gå til innhold

Hva hadde du til frokost i dag?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke i meg seriøs mat tidlig på morgenen. Dagen startes gjerne med en dobbel espresso og f.eks. noe frukt. Kanskje får jeg i meg et knekkebrød. Jeg har stort sett mitt første seriøse måltid rundt lunsjtider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
12 timer siden, påskelilje skrev:

Ikke verdens mest spennende tema, men nå lurer jeg på hva du spiste til frokost i dag :) ?

Jeg hadde ett hjemmelaget grovt rundstykke (bakte i går) med makrell i tomat på + 1,5 glass skummet melk da klokka var 7.30.

Etter at jeg kom på jobb, har jeg drukket 1,5 stort krus med kaffe.

Lunsjen er 11.15, og jeg pleier å være passelig sulten til da.

Varierer ikke så himla mye på frokosten, men det hender jeg har ost eller skinke eller syltetøy på skiva/rundstykket i stedet for makrell i tomat.

2 tabletter med Møllers omega 3 😀

Noen slurker med vann og noen slurker med kaffe. 

Skulle ønske jeg var A- menneske, slik at jeg fikk god tid til å sette meg ned å kose meg med kaffekoppen, men jeg rekker som regel bare et par slurker før jeg må løpe avgårde. 

Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg før i tiden, da jeg både skulle kle på barn, lage frokost til dem og matpakker, pusse tenna deres og følge i barnehagen før jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Skulle ønske jeg var A- menneske, slik at jeg fikk god tid til å sette meg ned å kose meg med kaffekoppen, men jeg rekker som regel bare et par slurker før jeg må løpe avgårde. 

Jeg makter ikke å ha dårlig tid om morgenen, da blir alt bare tull resten av dagen. :) Står opp minst 1 time før jeg skal dra. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg makter ikke å ha dårlig tid om morgenen, da blir alt bare tull resten av dagen. :) Står opp minst 1 time før jeg skal dra. :D 

Det gjør kjæresten også, men så har jeg heller aldri sett makan til treige bevegelser 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg makter ikke å ha dårlig tid om morgenen, da blir alt bare tull resten av dagen. :) Står opp minst 1 time før jeg skal dra. :D 

Jeg står også opp en time før jeg skal dra, men bruker maks ti minutter på frokosten. Bruker laaaaaang tid på badet med bok eller blad eller mobil før jeg våkner ordentlig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg står også opp en time før jeg skal dra, men bruker maks ti minutter på frokosten. Bruker laaaaaang tid på badet med bok eller blad eller mobil før jeg våkner ordentlig 🤣

Jeg dusjer helst om kvelden og bruker ikke sminke, kun litt dagkrem så jeg bruker ikke mange minuttene på badet, tar ikke lange stunda å plaske litt vann i ansiktet og under armene. ;) Nikoser meg med frokosten som inntas i sofaen eller i godstolen med laptopen på fanget. Ungene er så store at de får komme seg opp selv og det ble jo en helt annen verden etter det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg før i tiden, da jeg både skulle kle på barn, lage frokost til dem og matpakker, pusse tenna deres og følge i barnehagen før jobb. 

Ja, det er meg en gåte hvordan vi fikk det til. Nå har jeg hjemmeboende barn ennå, men de klarer seg i stor grad selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg før i tiden, da jeg både skulle kle på barn, lage frokost til dem og matpakker, pusse tenna deres og følge i barnehagen før jobb. 

En periode da jeg var alene med dem halvparten av tiden og guttungen gikk i 1. klasse og jentungens barnehage var midlertidig flyttet 3-4 km unna så var morgenene rimelig hektiske. Opp kl. 6, få opp to unger etter å ha ordnet meg selv, frokost (matpakke og pakking av sekk foregikk kvelden før), tannpuss og påkledning. Stappe begge to i sykkeltilhengeren og sykle 1 km til skolen og sette av eldstemann. Sykle ned til barnehagen 2-3 km unna, sette av minstemor, låse fast sykkel og henger, løpe over veien til bussen. Etter 10 min bytte buss og enda 15 min buss til jobb. Om ettermiddagen omvendt. Noen ganger ble det så sent på ettermiddagen at jeg måtte ha noen til å hjelp til å få hentet eldstemann før sfo stengte. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Lillemus skrev:

En periode da jeg var alene med dem halvparten av tiden og guttungen gikk i 1. klasse og jentungens barnehage var midlertidig flyttet 3-4 km unna så var morgenene rimelig hektiske. Opp kl. 6, få opp to unger etter å ha ordnet meg selv, frokost (matpakke og pakking av sekk foregikk kvelden før), tannpuss og påkledning. Stappe begge to i sykkeltilhengeren og sykle 1 km til skolen og sette av eldstemann. Sykle ned til barnehagen 2-3 km unna, sette av minstemor, låse fast sykkel og henger, løpe over veien til bussen. Etter 10 min bytte buss og enda 15 min buss til jobb. Om ettermiddagen omvendt. Noen ganger ble det så sent på ettermiddagen at jeg måtte ha noen til å hjelp til å få hentet eldstemann før sfo stengte. Puh.

Ja, skjønner hvordan du hadde det, da jeg hadde det slik i perioder da x-en pendlet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
56 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det er meg en gåte hvordan vi fikk det til. Nå har jeg hjemmeboende barn ennå, men de klarer seg i stor grad selv.

Jeg har også et hjemmeboende barn enda, men det er mange år siden hun trengte min hjelp :)

Jeg kunne ikke hatt småbarn nå

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lillemus skrev:

En periode da jeg var alene med dem halvparten av tiden og guttungen gikk i 1. klasse og jentungens barnehage var midlertidig flyttet 3-4 km unna så var morgenene rimelig hektiske. Opp kl. 6, få opp to unger etter å ha ordnet meg selv, frokost (matpakke og pakking av sekk foregikk kvelden før), tannpuss og påkledning. Stappe begge to i sykkeltilhengeren og sykle 1 km til skolen og sette av eldstemann. Sykle ned til barnehagen 2-3 km unna, sette av minstemor, låse fast sykkel og henger, løpe over veien til bussen. Etter 10 min bytte buss og enda 15 min buss til jobb. Om ettermiddagen omvendt. Noen ganger ble det så sent på ettermiddagen at jeg måtte ha noen til å hjelp til å få hentet eldstemann før sfo stengte. Puh.

Ja, vi hadde også barn i to barnehager i ulike retninger hjemmefra og det var et sabla stress å rekke levering og henting innenfor åpningstid, og samtidig få alt unna på jobben. Vi var for det meste to om det, slik at én kunne levere og en annen hente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...