Gå til innhold

Sosialstønad / stønad for barn i videregående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ut som om far allerede betaler en god del av utgiftene knyttet til sønnen. Men sønnen kan be NAV vurdere om han har rett på bidrag fra sin fra frem til han er ferdig med skolen (neste sommer?), - men det kan samtidig være grunn til å tenke gjennom hvordan far vil reagere på dette og om det vil påvirke forholdet mellom far og sønn i negativ retning. Jeg antar at fars forslag om at han vil komme med matvarer, handler om at han vil at pengene reelt sett skal gå til mat og ikke andre ting. Hvis far har dekket pc, månedlige utgifter på ca 1300 (lommepenger, treningsavgift, busskort), klær og andre ting, så høres det ut som om far bidrar ganske greit. Hvis dere vil slippe konflikt, så kan dere jo si ja til en matkasse hver uke. 

Anonymkode: 75e29...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kayia skrev:

Ville du prioritert å kjøpe ny PC, dekke kollektivtransport og treningsavgift til 18-åringen dersom du fikk bidrag fra faren?

Kun mat.  Og nødvendige utgifter som lege osv. Ikke luksusgoder. 

Anonymkode: 2908d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om far allerede betaler en god del av utgiftene knyttet til sønnen. Men sønnen kan be NAV vurdere om han har rett på bidrag fra sin fra frem til han er ferdig med skolen (neste sommer?), - men det kan samtidig være grunn til å tenke gjennom hvordan far vil reagere på dette og om det vil påvirke forholdet mellom far og sønn i negativ retning. Jeg antar at fars forslag om at han vil komme med matvarer, handler om at han vil at pengene reelt sett skal gå til mat og ikke andre ting. Hvis far har dekket pc, månedlige utgifter på ca 1300 (lommepenger, treningsavgift, busskort), klær og andre ting, så høres det ut som om far bidrar ganske greit. Hvis dere vil slippe konflikt, så kan dere jo si ja til en matkasse hver uke. 

Anonymkode: 75e29...98d

Ønsker ingen konflikt. Kun rettferdighet. Er kun ute etter at vi får dekket matbudsjettet slik at jeg slipper å oppta lån til mat... 

Anonymkode: 2908d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker ingen konflikt. Kun rettferdighet. Er kun ute etter at vi får dekket matbudsjettet slik at jeg slipper å oppta lån til mat... 

Anonymkode: 2908d...f5a

Hvor mye tenker du at sønnen din trenger til mat? Faren skal vel bare dekke din sønns matutgifter, ikke dine?

Anonymkode: 75e29...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tenker du at sønnen din trenger til mat? Faren skal vel bare dekke din sønns matutgifter, ikke dine?

Anonymkode: 75e29...98d

Stemmer. Jeg tenker 2000 kroner i måneden til mat. Men mest av alt så håper jeg på et samarbeid om at han bor litt hos faren og litt hos meg. Altså at han gjerne bor hos faren til å begynne med annenhver helg slik at jeg blir avlastet litt. Det som er tøfft er at vi har trang leilighet, lite plass. Pluss det økonomiske. Jeg klarer meg fint på mine matutgifter, men problemet er at jeg ikke klarer å dekke to. 

Anonymkode: 2908d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tenker du at sønnen din trenger til mat? Faren skal vel bare dekke din sønns matutgifter, ikke dine?

Anonymkode: 75e29...98d

Jeg er egentlig ikke ute etter en krone inn i budsjettet for sønnen. Jeg er mer ute etter at sønnen bor litt hos hver, slik at jeg kan forsøke å gjøre alt jeg kan for å få til matbudsjettet når han er her. 

Anonymkode: 2908d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Kun mat.  Og nødvendige utgifter som lege osv. Ikke luksusgoder. 

Anonymkode: 2908d...f5a

Nettopp, og av den grunn tror jeg far gjør rett i å betale treningsavgift, busskort, PC og andre ting en normal tenåring ønsker å ha. Dette ville han ikke fått dersom du hadde fått pengene, og det vet nok far også. 

Jeg syns du bør takke ja til matkasse det siste året jr går på videregående. Ut over dette bør du aktivt søke ekstrajobb selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...