Gå til innhold

Anger meg.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er en skam for dol hvordan folk svarer Stjernestøv. Kanskje på tide at en del av bedreviterne, hvorav mange mangler relevant faglig erfaring, reflekterer over hva som gjør at de mener seg berettiget å komme med store mengder nedlatende kommentarer. 

Det synses også i betydelig grad om Stjernestøvs livssituasjon, hennes familie, hennes rolle i familien osv, uten at folk kjenner denne situasjon i detalj. Familien gjøres til ofre og Stjernestøv til skurken her på dol, noe familien neppe vil kjenne seg igjen i. 

Til deg Stjernestøv: Jeg skulle ønske du fant deg et hyggeligere nettforum enn dol. 

Anonymkode: 9a0ae...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett om folk svarer TS eller ikke så vil det ikke gi stor innvirkning på henne. TS kjører sitt eget løp og følger sjelden råd fra verken fagfolk, lekfolk, familie eller hvem det skal være. Hvis dette har pågått i mange, mange år så skal det mye til å bryte ut av dette mønstre samtidig som sykdommen ikke gjør dette enklere.  

TS har en utrolig tålmodig familie som må holde ut mye, skulle ønske for familiens del at TS kunne prøvd medisiner i litt lengere tid, kanskje ett år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Det er behandlerens jobb, og det er aldri nok. Behandlere vet at mange pasienter aldri blir friske. At lekfolk på dol gidder å svare er imidlertid meg en stor gåte.

Generellt syns jeg mange psykisk syke får ha omsorg for barn for lenge, og dette har jeg tenkt enda mer på etter å ha lest innlegg på DOL gjennom mange år. Jeg presiserer at jeg mener dette generellt, uten direkte sammenheng med denne tråden eller ts.

 

Tror du misforstår. Jeg mener at det kanskje er på tide at noen i behandlingsapparatet gjør en vurdering av om det er forsvarlig, og til pasientens beste å begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Janus30 skrev:

Tror du misforstår. Jeg mener at det kanskje er på tide at noen i behandlingsapparatet gjør en vurdering av om det er forsvarlig, og til pasientens beste å begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner, begynne og slutte med medisiner. 

Hvordan mener du de kan gjennomføre dette overfor en pasient som ikke er på tvang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Janus30 skrev:

Gjennomføre hva? 

Regner med du etterlyser endring i behandlingen som følge av den vurderingen du snakket om? Eller syns du bare det er rart at konsekvensene av av-og-på-medisinering ikke er vurdert? Vi vet jo at dette er vurdert, og at behandlere derfor har anbefalt deponi. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
På 19.10.2018 den 18.28, stjernestøv skrev:

Tok nå 37 mg latuda så har halvert det, men det er jo bedre enn ingenting. Har vel tatt fluoxetin i tre uker nå tror jeg. 

fluoxetin tar en til to måneder før de viser særlig virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...