Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 spørsmål.

1. Jeg begynte på p-piller (cerazette) i går og i dag fikk jeg samme smerter som jeg bruker å få når jeg har mensen, kan det være på grunn av p-pillene og er det normalt?

2. Jeg glemte å begynne på p-pillene når jeg hadde mensen (slik som det står i pakningsvedlegget) så jeg begynte på dem når det var 14 dager til jeg skal ha mensen igjen, burde jeg kanskje heller slutte på dem i dag siden jeg bare har gått på dem i en dag for så å heller begynne på dem når jeg får mensen eller har det ikke noe å si?

3. Jeg har hørt om noen som får mellomblødninger og andre som mister mensen helt, hvor lenge må man bruke p-pillene for å finne ut hvordan man reagerer på dem?

Jeg er 24 år om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 2915d...c8c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445230-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-bruk-av-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Jeg begynte på p-piller (cerazette) i går og i dag fikk jeg samme smerter som jeg bruker å få når jeg har mensen, kan det være på grunn av p-pillene og er det normalt?

Svar:

Det er ikke vanlig å få smerter av Cerazette.

2. Jeg glemte å begynne på p-pillene når jeg hadde mensen (slik som det står i pakningsvedlegget) så jeg begynte på dem når det var 14 dager til jeg skal ha mensen igjen, burde jeg kanskje heller slutte på dem i dag siden jeg bare har gått på dem i en dag for så å heller begynne på dem når jeg får mensen eller har det ikke noe å si?

Svar:

Du kan bare fortsette men bruke annen prevensjon (kondom) i den første uken for å være sikker

3. Jeg har hørt om noen som får mellomblødninger og andre som mister mensen helt, hvor lenge må man bruke p-pillene for å finne ut hvordan man reagerer på dem?

Svar:

Ca en tredel får uregelmessige og mer blødning, en annen tredel får omtrent vanlige menstruasjoner og den siste tredel får mindre eller ingen blødning. Med tiden får de fleste mindre blødning. Så det er bare å se det an. Det kan å mange måneder før det stabiliserer seg.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...