Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 19 år gammel, og har lenge undret over hva som feiler meg ved at jeg får en følelse av at en streng blir "revet" fra livmoren og ned, om jeg feks strekker meg slik at jeg blir helt rak i ryggen. Dette skjer rundt/etter jeg har hatt mensen... Har som oftes bare tenkt det var noe normalt og ikke tatt det noe lengre, men ettersom ingen av venner/familie har opplevd noe lignende føler jeg behovet for å oppsøke hjelp! Tenkte å høre om noen har erfart noe lignende i første omgang. 

Smertene kan ikke beskrives bedre enn at en stram streng blir revet når jeg strekker meg, som gjør at jeg ved refleks krymper sammen. Så er smerten borte sekundet etter... Håper noen har et råd/forklaring å komme med, hvis ikke gjør jeg det enkelt å oppsøker lege :) 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445261-f%C3%B8lelsen-av-at-det-river-i-livmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har med stor sannsynlighet ikke noe med din livmor å gjøre, den påvirkes ikke av at du strekker deg. Ved eggløsningen kan noen få en skarp smerte som fort gir seg, eggløsningen kommer ca 14 dager før neste menstruasjon, men ditt symptom kommer altså tidligere i syklus.

Det du beskriver lyder mer som en muskelutløst smerte eller et lite brokk. Det er ikke tegn på noe alvorlig, men føler du deg utrygg, så snakk med din fastlege om det.

Vennlig hilsen Mette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...