Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg vil ikke si at jeg har et sjalusi / mistenksomhet -problem.

Jeg har ikke kalt deg verken sjalu eller mistenksom, jeg forsøkte å ta et eksempel på hva jeg mente med "litt tenåringsaktig", og det hadde ingenting med å treffe ekser å gjøre, men med å overtolke at kjæresten din hadde FB-kontakt med en annen kvinne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, laban skrev:

Jeg har ikke kalt deg verken sjalu eller mistenksom, jeg forsøkte å ta et eksempel på hva jeg mente med "litt tenåringsaktig", og det hadde ingenting med å treffe ekser å gjøre, men med å overtolke at kjæresten din hadde FB-kontakt med en annen kvinne.

 

Nei jeg reagerte på noe som noen venner av meg også reagerte på. Det var noe som ble skrevet på en helt spesiell måte. Kosete ord osv. Venner av meg reagerte på det selv. Men så fant jeg ut sammenhengen om at dette var et familiemedlem. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, laban skrev:

Jeg har ikke kalt deg verken sjalu eller mistenksom, jeg forsøkte å ta et eksempel på hva jeg mente med "litt tenåringsaktig", og det hadde ingenting med å treffe ekser å gjøre, men med å overtolke at kjæresten din hadde FB-kontakt med en annen kvinne.

 

Jeg er ikke en sjalu og mistenksom type. Han har masse venninner men jeg føler ingen sjalusi sånn sett. Heldigvis for det. :)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke tro at det er stor forskjell på edderkoppfobi / vannfobi/ flyfobi/ og sosialfobi i forhold til det ubehag jeg føler i en setting i et forhold. 

Jeg vil heller forsøke å jobbe med meg selv. Er ikke akkurat noe inspirerende å få høre hvor umoden man er fordi man føler det sånn. Så jeg velger å heller forsøke å enten leve med angsten eller forsøke å glemme den så hardt jeg kan klare. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det var ikke på grunn av angsten din jeg skrev at du var umoden. 

Jeg skrev det fordi du gjentar, gjentar og gjentar hvor mye kjekkere, penere osv osv din nåværende kjæreste er i forhold til den forrige. Den uttalelsen står jeg ved. 

Hvis du virkelig er så fornøyd med din nåværende, så lar du din forhenværende kjæreste være i fred og slutter å kommentere hans utseende. 

Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg forstår ikke fokuset ditt i forhold til angsten du sliter med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skinner igjennom i mange av innleggene dine at du ikke er ferdig med eksen og bruker den nye kjæresten for å komme over eksen. Det er ikke normalt å være så opphengt i eksen i så lang tid som du har vært, så det er åpenbart at det er der problemet ligger et sted. Jeg er ikke deg, men om jeg hadde vært nyforelsket og attpåtil ventet barn med ny kjæreste hadde ikke eksen vært i tankene mine. Du kan jo tenke gjennom det om du vil

Anonymkode: e3111...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skinner igjennom i mange av innleggene dine at du ikke er ferdig med eksen og bruker den nye kjæresten for å komme over eksen. Det er ikke normalt å være så opphengt i eksen i så lang tid som du har vært, så det er åpenbart at det er der problemet ligger et sted. Jeg er ikke deg, men om jeg hadde vært nyforelsket og attpåtil ventet barn med ny kjæreste hadde ikke eksen vært i tankene mine. Du kan jo tenke gjennom det om du vil

Anonymkode: e3111...3e0

Jeg har ingen følelser for eksen. Men okey jeg er vel forelsket i han uten får jeg forstår det selv.  

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke økonomi til å kurere angsten.

Dersom du snakker om dette med fastlegen din kan du få henvisning til psykolog. Du betaler da kun en egenandel, opp til et visst tak. Dette har jeg fortalt deg tidligere.

Om jeg var i dine sko ville jeg tenkt at jeg ikke hadde råd til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pga av min forelskelse på eksen så har jeg angst for å våge å være l mitt nye forhold. Jeg trodde ikke at det kom av forelskelse.  Men takk for råd om det. Det er vel forelskelse for min eks da som gjør at jeg sliter slik. Men jeg forstår dermed ikke hvorfor jeg da ville gitt han på dør om han kom  tilbake. Og hvorfor jeg heller vil ha min nåværende og ikke eksen.  Et det hode mitt som lurer meg ? 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så okey, svaret på at jeg føler angst for hva min nåværende kjæreste kan føle for meg, og hva som kan skje, er at jeg er forelsket i eksen. Dere har vel rett selv om jeg ikke føler meg forelsket i han. Jeg synes han er kvalm,både personlighetsmessig, innvendig og utvendig. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det var ikke på grunn av angsten din jeg skrev at du var umoden. 

Jeg skrev det fordi du gjentar, gjentar og gjentar hvor mye kjekkere, penere osv osv din nåværende kjæreste er i forhold til den forrige. Den uttalelsen står jeg ved. 

Hvis du virkelig er så fornøyd med din nåværende, så lar du din forhenværende kjæreste være i fred og slutter å kommentere hans utseende. 

Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg forstår ikke fokuset ditt i forhold til angsten du sliter med. 

 

Jeg føler meg ikke forelsket i eksen min selv om folk tror det her. Jeg føler at min erfaring  både med eksen og alt som skjedde, pluss andre erfaringer gjorde at jeg brente meg, og jeg ble redd for å åpne meg på nytt. Jeg ble forelsket igjen, og redd for kjærligheten. Det er min personlige følelse om det. Jeg får bare sette punktum på denne tråden, fordi jeg føler ingen forelskelse for eksen som blir påpekt her, og fordi at dette beveget seg feil. Jeg elsker og er forelsket i min nåværende kjæreste. Så derfor setter jeg punktum fordi jeg vil ikke bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Altså forelsket i en annen. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vel rett selv om jeg ikke føler meg forelsket i han.

Nå må du slutte. Det er ikke noen som har skrevet at du er forelsket i eksen, hvis jeg husker riktig. Det er flere som har antydet at du er "opphengt", "ikke ferdig med", "opptatt av" eller liknende. Det er ikke det samme som at du fortsatt er forelsket i ham.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare sette punktum på denne tråden, fordi jeg føler ingen forelskelse for eksen som blir påpekt her, og fordi at dette beveget seg feil. Jeg elsker og er forelsket i min nåværende kjæreste. Så derfor setter jeg punktum fordi jeg vil ikke bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Altså forelsket i en annen. 

Det er ingen som beskylder deg for det.

Hvis du syntes det "beveget seg feil", kan du jo tenke på hvordan du bør ordlegge deg neste gang du ønsker å starte en helt generell tråd om havet, døden og kjærligheten - kanskje det er lurt å holde eksen og dine dystre erfaringer med akkurat ham, utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke forelsket i eksen min selv om folk tror det her. Jeg føler at min erfaring  både med eksen og alt som skjedde, pluss andre erfaringer gjorde at jeg brente meg, og jeg ble redd for å åpne meg på nytt. Jeg ble forelsket igjen, og redd for kjærligheten. Det er min personlige følelse om det. Jeg får bare sette punktum på denne tråden, fordi jeg føler ingen forelskelse for eksen som blir påpekt her, og fordi at dette beveget seg feil. Jeg elsker og er forelsket i min nåværende kjæreste. Så derfor setter jeg punktum fordi jeg vil ikke bli beskyldt for å være noe jeg ikke er. Altså forelsket i en annen. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Ja, det er lurt å sette punktum nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Nå må du slutte. Det er ikke noen som har skrevet at du er forelsket i eksen, hvis jeg husker riktig. Det er flere som har antydet at du er "opphengt", "ikke ferdig med", "opptatt av" eller liknende. Det er ikke det samme som at du fortsatt er forelsket i ham.

Det er ingen som beskylder deg for det.

Hvis du syntes det "beveget seg feil", kan du jo tenke på hvordan du bør ordlegge deg neste gang du ønsker å starte en helt generell tråd om havet, døden og kjærligheten - kanskje det er lurt å holde eksen og dine dystre erfaringer med akkurat ham, utenfor.

Jeg drømte om det som jeg opplevde med eksen i natt igjen. Jeg sliter med måten han behandlet meg på , og det gjør meg veldig engstelig i nye forholdet for jeg gjør alt for å beskytte meg selv for at jeg skal oppleve det igjen. I starten gikk det bedre, men etterhvert som jeg ble mer og mer forelsket i han nye så ble alt vanskeligere, og gamle minnene ble sterkere. 

Jeg drømte i natt om at eksen forsøkte seg igjen, men jeg sa kom deg bort , og at jeg ikke følte interesse for han lenger. Han ville ta på meg, men jeg løp bort og synes at det var ekkelt. Det er den følelsen jeg sitter med. Men jeg sliter vel pga eksen pluss andre avvisninger som jeg taklet dårlig. Ikke bare eksen. Jeg er redd for at det samme skal skje igjen. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke økonomi til å kurere angsten. Men jeg har en generalisert angstlidelse og sirkler som jeg havner i av mye tanker. Folk rundt meg sier at de ikke merker at jeg har det. Jeg skjuler det i det virkelige liv. Og jeg er visstnok god på å skjule det ifølge folk som har uttalt seg i virkeligheten. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg syns hverdagen din høres strevsom ut på flere områder i tillegg til dette med kjæresteri og angst, feks virker det som du grubler mye, strever med økonomi, er veldig usikker på deg selv, og strever med å etablere respektfulle relasjoner til familien din. Dersom jeg var deg ville jeg prøvd å få livet mer i vater nå som du står ved et viktig veiskille med ny mann, ny leilighet, nyforlovelse og nytt barn. Jeg ville trodd at det hadde vært deilig å starte resten av livet på en mindre komplisert måte enn du velger å gjøre.

Men nå skal jeg ikke kommentere mer i denne tråden, det er ikke noe poeng. Du søker bare bekreftelser på at alt du gjør, føler og tenker er normalt, og er egentlig ikke ute etter råd. Når du får tilbakemeldinger som ikke bekrefter din forståelse går du bare i forsvar, nesten i vranglås. Jeg syns det du skriver vitner om dårlig selvtillit og selvhevdelse, og jeg tror du trenger å styrkes dersom du skal få det bedre. 

Jeg kan dessverre ikke være en av dem som bekrefter tankene og følelsene dine her på DOL, jeg syns du agerer både kontraproduktivt og forsterkende, og det ser derfor ut som det er bedre at jeg holder meg unna. 

Masse lykke til - jeg håper du får det bedre tilslutt.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er lurt å sette punktum nå. 

Jeg er veldig forelsket i kjæresten min. Men problemet er som sagt at jeg er redd for å oppleve å bli dumpet og såret på nytt. Det har jo skjedd før, og jeg er veldig å tenke på om det er noe med meg som jeg ikke kan forandre som kan forårsake at jeg går på en ny smell.

 Jeg er veldig glad og forelsket i min nye kjæreste. Men som sagt : jeg forteller ingenting om hvem verken han er , jeg er, eller andre i livet mitt eller som var i livet mitt var. Jeg er anonym. 

Men tydeligvis er det ikke normalt for alle å føle denne angsten i et nytt forhold i det hele tatt. Altså angsten for at det samme skal skje på nytt. Det er tydeligvis mer unormalt enn jeg trodde.

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

 

 

 

 

Jeg syns hverdagen din høres strevsom ut på flere områder i tillegg til dette med kjæresteri og angst, feks virker det som du grubler mye, strever med økonomi, er veldig usikker på deg selv, og strever med å etablere respektfulle relasjoner til familien din. Dersom jeg var deg ville jeg prøvd å få livet mer i vater nå som du står ved et viktig veiskille med ny mann, ny leilighet, nyforlovelse og nytt barn. Jeg ville trodd at det hadde vært deilig å starte resten av livet på en mindre komplisert måte enn du velger å gjøre.

Men nå skal jeg ikke kommentere mer i denne tråden, det er ikke noe poeng. Du søker bare bekreftelser på at alt du gjør, føler og tenker er normalt, og er egentlig ikke ute etter råd. Når du får tilbakemeldinger som ikke bekrefter din forståelse går du bare i forsvar, nesten i vranglås. Jeg syns det du skriver vitner om dårlig selvtillit og selvhevdelse, og jeg tror du trenger å styrkes dersom du skal få det bedre. 

Jeg kan dessverre ikke være en av dem som bekrefter tankene og følelsene dine her på DOL, jeg syns du agerer både kontraproduktivt og forsterkende, og det ser derfor ut som det er bedre at jeg holder meg unna. 

Masse lykke til - jeg håper du får det bedre tilslutt.

Jeg venter ikke bare et barn , men to. Okey , da slutter vi her. Dere klarer ikke å forstå dere på meg uansett. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, laban skrev:

Nå må du slutte. Det er ikke noen som har skrevet at du er forelsket i eksen, hvis jeg husker riktig. Det er flere som har antydet at du er "opphengt", "ikke ferdig med", "opptatt av" eller liknende. Det er ikke det samme som at du fortsatt er forelsket i ham.

Det er ingen som beskylder deg for det.

Hvis du syntes det "beveget seg feil", kan du jo tenke på hvordan du bør ordlegge deg neste gang du ønsker å starte en helt generell tråd om havet, døden og kjærligheten - kanskje det er lurt å holde eksen og dine dystre erfaringer med akkurat ham, utenfor.

Okey, da er det bare å glemme erfaringene. Det skal jo være lett. Så da må jeg forsøke å bli som alle andre. Glemme det og leve ut i det fulle igjen i kjærligheten. Våge å gi maks. ;) 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at det samme skal skje igjen. 

Vet du, det har vi fått med oss.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter ikke bare et barn, men to. Okey, da slutter vi her.

Wow, du kan ikke fortelle at dere skal ha tvillinger og tro at vi kan bråslutte akkurat der? Kan du ikke lage en tråd om det temaet i stedet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig forelsket i kjæresten min. Men problemet er som sagt at jeg er redd for å oppleve å bli dumpet og såret på nytt. Det har jo skjedd før, og jeg er veldig å tenke på om det er noe med meg som jeg ikke kan forandre som kan forårsake at jeg går på en ny smell.

 Jeg er veldig glad og forelsket i min nye kjæreste. Men som sagt : jeg forteller ingenting om hvem verken han er , jeg er, eller andre i livet mitt eller som var i livet mitt var. Jeg er anonym. 

Men tydeligvis er det ikke normalt for alle å føle denne angsten i et nytt forhold i det hele tatt. Altså angsten for at det samme skal skje på nytt. Det er tydeligvis mer unormalt enn jeg trodde.

Anonymkode: 448ed...9f7

Skulle ikke du sette punktum ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey, da er det bare å glemme erfaringene. Det skal jo være lett. Så da må jeg forsøke å bli som alle andre.

At du får flere råd som handler om omtrent det samme, betyr ikke at alle mener det er lett. Forsøk å legge bort svart/hvitt-synet ditt, livet er i farger.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...