Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg slutta på pilla 1 april i år. Mensen har kommet regelmessig hver måned siden, 28-30 dagers syklus. Problemet er at mensen kommer 6-8 dager etter el. Denne månden er mensen uregelmessig og har fortsatt ikke kommet, er nå på syklusdag 46. Har alltid hatt uregelmessig syklus (40-80 dager), så nå begynner kroppen min å bli "normal" etter pilleslutt. Det jeg lurer på er om lutealfasen blir lenger etterhvert, eller om den kommer til å være kort hele tiden? Har vært hos gynekolog, han fant ingenting galt og han sa heller ikke noe på den korte lutealfasen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445300-blir-lutealfasen-lenger-av-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved lang syklus er det ikke lutealfasen (etter eggløsning til menstruasjon), men follikkelfasen (fra menstruasjonens start til eggløsning) som er for lang. Du kan ha en hormonforstyrrelse som fører til lang syklus og som gir feil utslag på eggløsningstesten. Hvis du ikke har fått menstruasjon i løpet av noen dager, så prøv med eggløsningstest på nytt. Send meg resultatet.

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar. Tror eggløsning nærmer seg, kjenner symptomene. Var lik da jeg ble gravid med nr 1, hadde kjempe uregelmessig syklus, derfor jeg bruker eggløsningstester for å klare å finne riktige dager. Men hadde ikke noen problemer med blødning få dager etter som jeg har nå. Gir deg beskjed dersom mensen kommer iløp av noen dager.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...