Gå til innhold

Gi opp hobbyen pga sjalusi?


Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tolker din hobby som uttrykk for livs vilje. At vår livs vilje får forskjellig uttrykk er jo egentlig naturlig tenker jeg. Høres verdifullt ut og noe å hegne om. En del av deg.😊

Anonymkode: 63a0c...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som du sikkert forstår " legger ikke jeg mye imellom" når det gjelder forholdene i kommunen mange syke møter rundtomkring. Både i helse og skole.  Det hjelper jo ingenting men det forklarer mye føler jeg. Til tross for all den nye teknologien er tiden stått stille på så mange ting føler jeg. Men det kommer en dag imorgen også og litt søvn og hvile er kjempeviktig for å få litt overskudd både til seg selv og andre føler jeg.😊

Lykke til videre med hobbyen😊

Anonymkode: 63a0c...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Du er jo klar over problemet, så kanskje du klarer å jobbe deg ut av sjalusiproblematikken. Håper det.

Jobber hardt med det :) Fikk bl.a et svar her inne om umodenhet som hjalp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 22.23, MxxM skrev:

Jeg skal visst fortsette med hobbyen min.. 

men jeg hater virkelig meg selv for at jeg har de uberettigete følelsene jeg har. Jeg skulle ønske jeg klarte å la det være, ikke reagere på det.

Takk for hjelpen idag 

MxxM, det å hate seg selv vil ikke hjelpe deg på noen måte. Kan du ikke heller prøve å være snill mot deg selv?  Det tror jeg vil ha mer effekt over tid. 

Før var jeg mer avhengig av bekreftelser enn det jeg er nå, det tror jeg har en sammenheng med at jeg bla har begynt å bli snillere mot meg selv. Da kommer dominoeffekten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, emilie321 skrev:

MxxM, det å hate seg selv vil ikke hjelpe deg på noen måte. Kan du ikke heller prøve å være snill mot deg selv?  Det tror jeg vil ha mer effekt over tid. 

Før var jeg mer avhengig av bekreftelser enn det jeg er nå, det tror jeg har en sammenheng med at jeg bla har begynt å bli snillere mot meg selv. Da kommer dominoeffekten. 

 

Jeg prøver.. sier fine ting til meg selv stadig vekk. Så sent som i går sa jeg til meg selv at jeg får masse positiv respons på jobb, at jeg føler folk liker meg som person og ikke bare for det jeg gjør.. men jeg VET jo ikke om der er bare innbildnng.. 

Følte meg også godt ivaretatt av de andre i klubben på tirsdag da jeg var der. Vi hadde det veldig hyggelig også. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg prøver.. sier fine ting til meg selv stadig vekk. Så sent som i går sa jeg til meg selv at jeg får masse positiv respons på jobb, at jeg føler folk liker meg som person og ikke bare for det jeg gjør.. men jeg VET jo ikke om der er bare innbildnng.. 

Følte meg også godt ivaretatt av de andre i klubben på tirsdag da jeg var der. Vi hadde det veldig hyggelig også. 

Hva hvis du sier til deg selv 10 ganger hver dag ; Jeg er god nok som jeg er.

Etterhvert så synker det litt og litt inn. Om du ikke tror på det, kan du ikke gi det en sjanse en måneds tid? Det skader iallefall ikke. Jeg har brukt og bruker den metoden innimellom og jeg har trua på den.

Ďet er du som må like deg selv for at du skal få det helt bra. (Jeg har begynt å like meg selv innimellom)

Ønsker deg alt godt 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Hva hvis du sier til deg selv 10 ganger hver dag ; Jeg er god nok som jeg er.

Etterhvert så synker det litt og litt inn. Om du ikke tror på det, kan du ikke gi det en sjanse en måneds tid? Det skader iallefall ikke. Jeg har brukt og bruker den metoden innimellom og jeg har trua på den.

Ďet er du som må like deg selv for at du skal få det helt bra. (Jeg har begynt å like meg selv innimellom)

Ønsker deg alt godt 😊

 

Setter stor pris på dine svar 💕

(Og ja, de hjelper meg)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger, når sjalusien kommer, sier jeg til meg selv; «jeg er like mye verdt som den andre - vi er bare forskjellige og blir derfor behandlet noe ulikt». Hva synes dere om den tanken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MxxM skrev:

Noen ganger, når sjalusien kommer, sier jeg til meg selv; «jeg er like mye verdt som den andre - vi er bare forskjellige og blir derfor behandlet noe ulikt». Hva synes dere om den tanken? 

Hvis den tanken hjelper deg så hvorfor ikke?  Her fokuserer du bl.a på at du er like mye verdt som den andre, og det er bra. Fortsett å fokuser på at du er like mye verdt som andre. Også når du er alene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Hvis den tanken hjelper deg så hvorfor ikke?  Her fokuserer du bl.a på at du er like mye verdt som den andre, og det er bra. Fortsett å fokuser på at du er like mye verdt som andre. Også når du er alene 😊

Ja, den hjelper faktisk mye.. var en annen i en annen tråd som skrev noe tilsvarende som fikk meg til å tenke litt. Vi kan jo være like godt likt osv av samme de personene - vi er bare forskjellige og forholder oss derfor til hverandre på litt ulike måter uten at det rangerer oss og er noe negativt med det. Jeg vet ikke...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stå på. Skal jobbe videre med dette på egen hånd, har fått bra med kunnskap og råd.

 Takk så mye for alle bidrag og tålmodighet ift både dette og temaet om verdi. Gull verdt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg skal stå på. Skal jobbe videre med dette på egen hånd, har fått bra med kunnskap og råd.

 Takk så mye for alle bidrag og tålmodighet ift både dette og temaet om verdi. Gull verdt for meg. 

Jeg synes du er flink 🤗 Stå på 😊 Dette greier du.

Husk de 3 Ter. Ting Tar Tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2019 den 22.44, emilie321 skrev:

Jeg synes du er flink 🤗 Stå på 😊 Dette greier du.

Husk de 3 Ter. Ting Tar Tid

Synes det går sakte men sikkert fremover, og det er godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg tenke når det stikker? Minne meg selv på at jeg ikke er dårligere? 

Det er et vondt tema å jobbe med, noen ganger tenker jeg «er det verdt det?».. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere gitt opp til slutt om dere innså at dette blir for tøft over tid? 

Har vært nær ved å gi opp mange ganger fordi det er så tøft.. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer. Sånn er det bare. Det har pågått i lang tid og alle disse stikkene pga en person gjør så vondt at jeg ikke klarer å stå i følelsen alene. Jeg orker ikke å se på mer.

Takk for alle råd og støtte jeg har fått i dette. Det er over, jeg har bestemt meg. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:

Ville dere gitt opp til slutt om dere innså at dette blir for tøft over tid? 

Har vært nær ved å gi opp mange ganger fordi det er så tøft.. 

Jeg ville sikkert gitt opp, men ikke gjør det du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mëmëso skrev:

Jeg ville sikkert gitt opp, men ikke gjør det du! :)

Jo, det føles riktig å gi opp. Jeg vil ikke være noen belastning for noen lenger. 

Takk for råd.

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...