Gå til innhold

Gi opp hobbyen pga sjalusi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Emilie ga deg et meget godt råd: TTT.

Ting må modnes i en. Reaksjonsmønster endres ikke over natten, og de skal endres pga modning inne i seg, ikke pga stadige råd fra ulike personer som ikke kjenner en.

Mitt råd neste gang det butter mot er å endre din strategi. Ikke kast deg over tastaturet for å be om råd. Sett deg i godstolen og tenk over saken i ro og fred. Tenke, undres, tenke, undres. Evt gjør det samme under en lang gåtur. Svarene som fører til endring finner du inne i deg, ikke ved utallige innlegg på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, MxxM skrev:

Jeg orker ikke mer. Sånn er det bare. Det har pågått i lang tid og alle disse stikkene pga en person gjør så vondt at jeg ikke klarer å stå i følelsen alene. Jeg orker ikke å se på mer.

Takk for alle råd og støtte jeg har fått i dette. Det er over, jeg har bestemt meg. 

Hva skjedde nå - det er ikke mange timer siden du skrev at det gikk sakte, men sikkert fremover og at det føltes godt

Du skriver jo at du trives godt i klubben, at de andre tar vare på deg og at det er hyggelig å være der. Det virker som disse anfallene av sjalusi dukker opp innimellom, hva med å kjefte litt på deg selv når de kommer og flire litt av hele "sjalusispøkelset". Du vet jo at du har ting å tilføre klubben du også, selv om det ikke er du som er "prinsessen" der.

For de aller, aller fleste av oss er det alltid noen som er penere, bedre og flinkere til hobbyen (eller jobben) vår. Kan du ikke bare kose deg med din deltagelse i klubben og ikke henge deg sånn opp i denne andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal ikke skrive mer om det. Det har ikke vært lett for meg å skrive om det og være så åpen om det men jeg valgte å gjøre det fordi jeg ikke ville gi opp. Jeg ville fremover og lære meg å mestre det, noe jeg ikke klarte på egenhånd fordi jeg stadig måtte korrigere tankene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Emilie ga deg et meget godt råd: TTT.

Ting må modnes i en. Reaksjonsmønster endres ikke over natten, og de skal endres pga modning inne i seg, ikke pga stadige råd fra ulike personer som ikke kjenner en.

Mitt råd neste gang det butter mot er å endre din strategi. Ikke kast deg over tastaturet for å be om råd. Sett deg i godstolen og tenk over saken i ro og fred. Tenke, undres, tenke, undres. Evt gjør det samme under en lang gåtur. Svarene som fører til endring finner du inne i deg, ikke ved utallige innlegg på DOL.

Jeg er nær ved å gi fullstendig opp, finner ikke mer håp. Jeg har dummet meg ut og folk blir bare sinte på meg fordi jeg ikke takler sjalusien - forståelig nok. Jeg hadde blitt møkkalei selv.

Det dukket stadig opp utfordringer som jeg ikke mestret på egen hånd. Jeg dummet meg ut mange ganger pga det. Jeg satte meg mål for 2018 som jeg ikke nådde pga det og en skade jeg pådro meg, og jeg har allerede mislyktes med mine mål i år før jeg så vidt rakk å starte. Jeg kom meg på en trening, og så dukket det opp nye ting. Skulle egentlig på stevne idag men jeg klarer det ikke pga mine utfordringer. Jeg bare ødelegger for meg selv og har allerede mistet et viktig vennskap i klubben. 

Hvordan skal jeg finne styrke til å fortsette når sjalusien ødelegger for meg gang på gang? Er det noen vits å forsette når jeg bare ødelegger for meg selv og dummer meg ut hele tiden? 

Jeg er for øvrig ikke noe viktig bidrag for klubben, så dette handler om meg og mine ønsker og kkke klubben. 

Ps. Det «verste» er at det gikk fremover mht sjalusien :( 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som hjalp meg å komme dit jeg er idag. 

Jeg avslutter tråden og skal aldri mer snakke med noen om dette. Jeg skal holde det for meg selv og ta konsekvensene av det. Spillet er tapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, MxxM skrev:

Takk til alle som hjalp meg å komme dit jeg er idag. 

Jeg avslutter tråden og skal aldri mer snakke med noen om dette. Jeg skal holde det for meg selv og ta konsekvensene av det. Spillet er tapt. 

Spillet er ikke tapt. Du tenker veldig sort/hvitt. Du tenker nok annerledes om dette om et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Spillet er ikke tapt. Du tenker veldig sort/hvitt. Du tenker nok annerledes om dette om et par dager. 

Det var aldri lurt å snakke med noen om min sjalusi, bortsett fra at jeg har fått råd som har hjulpet meg med å komme dit jeg er idag. Men det har ødelagt mye for meg ved å snakke om det, dessverre. En skal være veldig forsiktig med å snakke om sjalusi med noen er det jeg har lært av dette. Men jeg ville bare fremover, var bare derfor jeg åpnet meg og gjorde meg så sårbar. Det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Jeg har skammet meg så mye at du aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte menneskers frekkhet har jo ofte ingen grenser. Er det andre der som nører opp om denne sjalusien. ?

Anonymkode: 63a0c...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevet at det er grupper rundt meg også lærere på skolen som bevisst prøvet å bryte meg ned. Det verste er at jeg tror slike menneskers adferd er planlagt ofte og kalkulert. Jeg mener kan det være andre rundt deg som forårsaker slike nedbrytende ting som denne sjalusi du føler. Er der kontakt som ikke er bra for deg? Jeg tror enkelte utløser andres sykdom på denne måte. Vel vitende om det. Det er min teori i dag.

Anonymkode: 63a0c...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte menneskers frekkhet har jo ofte ingen grenser. Er det andre der som nører opp om denne sjalusien. ?

Anonymkode: 63a0c...46e

Det er jeg som er urettmessig sjalu. Det er «bare» mine følelser, den andre personen har ikke gjort noe galt og er uskyldig. Det er ikke lurt å snakke/skrive mer om det fordi det bare ødelegger for meg. Jeg har fått råd som har hjulpet meg dit jeg er idag. Jeg takler det langt bedre idag enn i starten og ser en klar positiv utviklin i dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra på stevne idag. Trosse all skammen over å være som jeg er og fokusere på det jeg skal gjøre og ikke alt rundt.

Jeg bare må komme meg gjennom det, hvis ikke når jeg ikke målet jeg har satt meg for i år.

 Resultatet blir sikkert dårlig, men det viktigste er å delta. Jeg kan forbedre meg.

Det blir veldig tøft, men kanskje kommer jeg styrket utav det også. Kanskje kommer jeg meg litt videre på den måten? 

Jeg skal gjøre det jeg gjør når ting blir ekstremt vanskelig: stålsette meg og på den måten ta kontroll over følelsene. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stålsatte meg og gjennomførte. Jeg trosset alt av skamfølelser og dro. Det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. 

Jeg håper at jeg en dag blir så sterk at jeg klarer å heve meg over mine sjalusi-følelser og føle meg «like bra» som andre. Jeg hater å ha det sånn, og jeg hater å være en belastning for andre.

Tusen takk for støtten jeg har fått, og for at dere hjalp meg ved å bidra med styrke så jeg klarte å dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2019 den 9.23, kupton skrev:

Emilie ga deg et meget godt råd: TTT.

Ting må modnes i en. Reaksjonsmønster endres ikke over natten, og de skal endres pga modning inne i seg, ikke pga stadige råd fra ulike personer som ikke kjenner en.

Mitt råd neste gang det butter mot er å endre din strategi. Ikke kast deg over tastaturet for å be om råd. Sett deg i godstolen og tenk over saken i ro og fred. Tenke, undres, tenke, undres. Evt gjør det samme under en lang gåtur. Svarene som fører til endring finner du inne i deg, ikke ved utallige innlegg på DOL.

Jeg tok svaret ditt til etterretning i kneld. Og jeg bestemte meg for å snu skuta. Jeg vil ikke være sjalu lenger. Det hele er noe jeg har skapt i mitt eget hode og bygget videre på. Nå er det slutt. Jeg vil ikke kaste bort mer av livet mitt på dette tullet - for det er faktisk bare tull. 

Jeg skal gjøre så godt jeg kan å fokusere på og jobbe med dette fremover. Jeg skal ikke gjenta alle feilene jeg har gjort. Jeg er heller ikke så dårllg som jeg har innbilt meg. 

Og ja - jeg skal som sagt la dette modnes inne i meg selv i ro og fred. 

Takk for svaret ditt. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...