Gå til innhold

Pliktig organdonasjon. Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Allt med testamentet er ordnet og alt betalt. Et råd omkring slike situasjoner jeg husker fra forelesning er at man skal skrive testamentet også bare glemme det hele.

Når det gjelder systemet stoler jeg lite på det alt fra helse til skole ja. Slik er det og blir nok aldri annerledes. Folk har det ofte så ulikt.

Anonymkode: bfd42...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ber om unnskyldning for mye i denne tråden fra min side. Jeg var så dum at jeg spiste et større måltid med pommes frites stekt egg og karbonade midt i natten. Når  jeg våknet  akkurat nå var jeg helt usikker på om jeg tok morradosen med medisiner før jeg til slutt sovnet i natt. Men ser nå at den hadde jeg lagt ferdig på kjøkkenbenken. Skal aldri spise sånn sent på natten eller kvelden mer. Håper dere får en god dag. Virker som det blir varmere i været dag. 😊

Anonymkode: bfd42...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke om mine organer kan brukes, og et er litt ekkelt å tenke på at de skal fjerne organer etter min død. 

Ville du synes det var ekkelt om et av barna dine mottok livsnødvendige organer i forbindelse med sykdom eller ulykke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

Ville du synes det var ekkelt om et av barna dine mottok livsnødvendige organer i forbindelse med sykdom eller ulykke også?

Ja, jeg syns ikke det er riktig med organer fra andre for energiene henger igjen, da får man den andre sin energi i seg og kan forandre seg. Men jeg ser jo at det noen ganger redder liv og det er jo bra, da teller ikke mine meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja, jeg syns ikke det er riktig med organer fra andre for energiene henger igjen, da får man den andre sin energi i seg og kan forandre seg. 

Du og de energiene dine ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Xtra skrev:

Du og de energiene dine ;) 

Jepp hehe ;) Liker heller ikke å kjøpe brukte ting da det også har energi i seg, men det spørs jo om energiene er gode eller vonde da. Har brukte spisebordstoler,men de var det ikke dårlig energi i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, jeg syns ikke det er riktig med organer fra andre for energiene henger igjen, da får man den andre sin energi i seg og kan forandre seg.

Det stemmer helt, bare spør de som har fått nye lunger eller nytt hjerte / nyre. De har fått et helt annet energinivå etter transplantasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, laban skrev:

Det stemmer helt, bare spør de som har fått nye lunger eller nytt hjerte / nyre. De har fått et helt annet energinivå etter transplantasjonen.

Personligheten kan bli påvirket. Så en film om det en gang, en fikk et nytt hjerte. Han ble som den personen han fikk hjertet av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Personligheten kan bli påvirket. Så en film om det en gang, en fikk et nytt hjerte. Han ble som den personen han fikk hjertet av. 

Var neppe en dokumentar. 😂

Anonymkode: 7e8fe...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var neppe en dokumentar. 😂

Anonymkode: 7e8fe...1c5

Nei det var jo ikke det, men jeg tror sånt kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var neppe en dokumentar. 😂

Anonymkode: 7e8fe...1c5

Vel, akkurat det har jeg faktisk lest om jeg også, da ved intervjuer med en som har mottatt nytt hjerte og som har endret seg på flere måter, bl.a. i matveien ved å få dilla på ting vedkommende ikke likte tidligere. Ved kontakt med donors familien kunne de bekrefte at donoren var veldig glad i den maten. :) Men jeg tror ikke noe på at man kan motta dårlige energier ved å motta et organ da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Vel, akkurat det har jeg faktisk lest om jeg også, da ved intervjuer med en som har mottatt nytt hjerte og som har endret seg på flere måter, bl.a. i matveien ved å få dilla på ting vedkommende ikke likte tidligere. Ved kontakt med donors familien kunne de bekrefte at donoren var veldig glad i den maten. :) Men jeg tror ikke noe på at man kan motta dårlige energier ved å motta et organ da.

Jeg har veldig vanskelig for å tro at preferanser i matveien sitter i hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Vel, akkurat det har jeg faktisk lest om jeg også, da ved intervjuer med en som har mottatt nytt hjerte og som har endret seg på flere måter, bl.a. i matveien ved å få dilla på ting vedkommende ikke likte tidligere. Ved kontakt med donors familien kunne de bekrefte at donoren var veldig glad i den maten. :) Men jeg tror ikke noe på at man kan motta dårlige energier ved å motta et organ da.

Det skyldes nok annet enn det nye hjertet.

Anonymkode: 7e8fe...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tenker på å donere penisen så den kan nyte livet videre når jeg dør.

Hjernen også kanskje. Helst til en ung og sprek kropp.

Energien tror jeg ingen vil ha. Den sitter rundt magen, dessverre.

"On a serious note" så tror jeg forslaget (at man donerer dersom man ikke har reservert seg) er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i tida var det debatt om dette med å utøve stemmerett også skulle være en borgerplikt. Debatten ble mye hengende i lufta husker. Men i aviser var det flere amerikanske skuespillere som var aktuelle i TV serier dengang som var portrettert og ble spurt om valg. Husker de sa at " de stemte jo ved valg" Jeg synes det er vanskelig å lovfeste alt .

Anonymkode: bfd42...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...