Gå til innhold

Fattigdomsgrensen i Norge.. og skille i befolkningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er meg som må si opp foreks deler av forsikringen. Reiseforsikringen. Og kanskje være smartere i matinnkjøpene. Jeg får det til å gå enten i 0 eller i minus hver måned. Som oftest i 0. Så noen forandringer må gjøres. 

Anonymkode: 25876...19c

Hva skal du med reiseforsikring når du ikke har råd til å reise?? Og det går da an å få teoefon ab. til langt under 500 kr.

Anonymkode: f231a...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du få øket inntekten (inkludert få bidrag fra sønnes far), eller finne et billigere sted å bo. 

Anonymkode: f231a...24a

Jaja det er alltid noe man kan kutte ned på . 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Nei, det er lett å forstå at dette er vanskelig. 

Summene går rundt i hodet mitt konstant omtrent. Er vanskelig å få det til. Men må forsøke å klare det. Er mulig noe å kutte ned på. Men vanskelige greier. Lånet sluker litt mye penger. Det er nok der problemet ligger. Og at det er vanskelig å få mer jobbing. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med reiseforsikring når du ikke har råd til å reise?? Og det går da an å få teoefon ab. til langt under 500 kr.

Anonymkode: f231a...24a

Telefonabbonomenet ligger på 299 kr på meg og 199 kr på tenåringen. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går mest til rente på lån. Jeg kjøper ellers billig mat. Det går ikke til noe annet enn det som er oppgitt. Jeg skal gjerne ikke si at jeg er fattig men jeg føler meg fattig i situasjonen  :)

Anonymkode: 25876...19c

Hva med å spe på inntekten med småjobber? Det er jo stort sett alltid noen som ønsker hjelp til ting som vanlig rengjøring, vinduspuss osv. Og har du vurdert om du kan ta en ekstra jobb som personlig assistent for en person med funksjonsnedsettelse? Det går an å søke jobb noen timer hver uke hos firmaer som AssisterMeg, Unicare osv. Dette er jobber som ofte utføres på kveldstid og i helger, så det kan kombineres med annen jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bør nok si opp reiseforsikringen.  Merkelig nok så går jeg oftest litt i minus hver måned men skal se hva som skal til for å endre det. Noe må endres. Men uten tvil så er nok inntekten ganske lav. 

Anonymkode: 25876...19c

Ja, du har jo uansett ikke råd til å resie med den inntekten.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Busskort er også ganske dyrt. Men jeg må for det er et stykke til jobb. 

Anonymkode: 25876...19c

Ja, busskort er dyrt. Ikke like dyrt som bil, kan jeg hilse og si ;) men 1000 kr er jo endel. Men det er en utgift du ikke får gjort noe med.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du tjener 294000 i året skal du ha mer utbetalt enn 16000. Jeg ville tippe et sted mellom 19000 og 20000...

Anonymkode: f231a...24a

18000 dersom hun ikke har noen fradrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Trine skrev:

Ja, du har jo uansett ikke råd til å resie med den inntekten.

Ja, busskort er dyrt. Ikke like dyrt som bil, kan jeg hilse og si ;) men 1000 kr er jo endel. Men det er en utgift du ikke får gjort noe med.

18000 dersom hun ikke har noen fradrag.

Hvis noen har noen råd til hvordan leve bra på min inntekt 16 000 i måneden med en gjeld med rente på ca 2000 kr og husleie på 9000 kr så er det bare å gi meg råd. Ser dette med forsikringen. Jeg kutter reiseforsiktingen. Enig der  :)

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Ja, du har jo uansett ikke råd til å resie med den inntekten.

Ja, busskort er dyrt. Ikke like dyrt som bil, kan jeg hilse og si ;) men 1000 kr er jo endel. Men det er en utgift du ikke får gjort noe med.

18000 dersom hun ikke har noen fradrag.

Hun har rentefradrag.

Anonymkode: f231a...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kanskje på eget ansvar i livet. Jeg har aldri tjent så mye mer enn hva jeg har nå. Men jeg var heldig med foreldre.

Anonymkode: 46d9b...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt er kanskje på eget ansvar i livet. Jeg har aldri tjent så mye mer enn hva jeg har nå. Men jeg var heldig med foreldre.

Anonymkode: 46d9b...723

Jeg er mulig rikere enn jeg tror. Rikdom måles i annet enn penger. Men det er frustrerende å se at regnskapet går i minus iblant. Men mulig inntekten min ikke er så ille som jeg tror... 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen har noen råd til hvordan leve bra på min inntekt 16 000 i måneden med en gjeld med rente på ca 2000 kr og husleie på 9000 kr så er det bare å gi meg råd. Ser dette med forsikringen. Jeg kutter reiseforsiktingen. Enig der  :)

Anonymkode: 25876...19c

Skal du leve bra, eller ok, på den inntekten, må du finne et billigere sted å bo. Så bør du få hjelp av noen til å forhandle med kreditor. Dersom du betaler 300 kr i avdrag og 2000 kr i renter, er jo det galskap. Når er du ferdig med dette lånet? Så er du vel ikke pliktig til å forsørge en 18åring som har droppet ut av skolen? Han får jo heller få støtte fra sosialen. Og dersom han går på skolen, må han ihvertfall sørge for å få stipend.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har rentefradrag.

Anonymkode: f231a...24a

Imponert over hva dolere vet :lol: Men nå skriver hun jo at hun betaler 2000 kr mnd i renter, så da har hun endel fradrag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Skal du leve bra, eller ok, på den inntekten, må du finne et billigere sted å bo. Så bør du få hjelp av noen til å forhandle med kreditor. Dersom du betaler 300 kr i avdrag og 2000 kr i renter, er jo det galskap. Når er du ferdig med dette lånet? Så er du vel ikke pliktig til å forsørge en 18åring som har droppet ut av skolen? Han får jo heller få støtte fra sosialen. Og dersom han går på skolen, må han ihvertfall sørge for å få stipend.

Imponert over hva dolere vet :lol: Men nå skriver hun jo at hun betaler 2000 kr mnd i renter, så da har hun endel fradrag ja.

Jeg har fått et rimeligere lån med 1800 i rente men har inntil nå betalt langt mer. Jeg ser at jeg må forsøke å gjøre noen endringer i økonomien. 

Nå har jeg sendt oppsigelse på reiseforsikringen som var på 2200 kroner i året. Så takk for godt råd :)

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke klage men jeg ser på de som kan reise hvor de vil, handle mye klær, møbler osv... Og dermed så føler jeg meg fattig. Og mest med tanke på at jeg bruker alt jeg har igjen til mat og allikevel går jeg i minus iblant. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått et rimeligere lån med 1800 i rente men har inntil nå betalt langt mer. Jeg ser at jeg må forsøke å gjøre noen endringer i økonomien. 

Nå har jeg sendt oppsigelse på reiseforsikringen som var på 2200 kroner i året. Så takk for godt råd :)

Anonymkode: 25876...19c

Du har 1800 kr i rente, men betaler 2000 kr i rente? Det er ikke at beløpet du betaler er det sammen, men at du betaler mer avdrag?

Bare hyggelig :) Jeg gikk igjennom mine egne forsikringer for et år siden, og endte med å spare ganske mye. Sa opp bl.a reiseforsikring fordi innboforsikringen dekker endel selv om man skulle ødelegge det på reise. Blir vel ikke dekt dersom jeg mister noe kanskje, men fant ut at det var så mye avkorting (eller hva det nå heter) uansett, så det er bare ganske nye gjenstander, man ev får endel tilbake for. Og siden jeg bare er på fjellturer, skal det endel til at jeg blir ranet :lol: Skulle jeg miste noe, er det vel tvilsomt at forsikringen dekker det uansett. Men ihvertfall, jeg har klart meg godt uten reiseforsikring.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke klage men jeg ser på de som kan reise hvor de vil, handle mye klær, møbler osv... Og dermed så føler jeg meg fattig. Og mest med tanke på at jeg bruker alt jeg har igjen til mat og allikevel går jeg i minus iblant. 

Anonymkode: 25876...19c

Du har god grunn til å klage litt, syns jeg. Det er dyrt å leve. Situasjonen din er jo ikke holdbar i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Du har 1800 kr i rente, men betaler 2000 kr i rente? Det er ikke at beløpet du betaler er det sammen, men at du betaler mer avdrag?

Bare hyggelig :) Jeg gikk igjennom mine egne forsikringer for et år siden, og endte med å spare ganske mye. Sa opp bl.a reiseforsikring fordi innboforsikringen dekker endel selv om man skulle ødelegge det på reise. Blir vel ikke dekt dersom jeg mister noe kanskje, men fant ut at det var så mye avkorting (eller hva det nå heter) uansett, så det er bare ganske nye gjenstander, man ev får endel tilbake for. Og siden jeg bare er på fjellturer, skal det endel til at jeg blir ranet :lol: Skulle jeg miste noe, er det vel tvilsomt at forsikringen dekker det uansett. Men ihvertfall, jeg har klart meg godt uten reiseforsikring.

Du har god grunn til å klage litt, syns jeg. Det er dyrt å leve. Situasjonen din er jo ikke holdbar i lengden.

Ja jeg klager litt fordi jeg har god erfaring og lang erfaring innenfor jobben jeg har, og det er plenty av jobber å søke på men jeg får kun avslag.  Jeg ønsker høyere inntekt. Denne måneden så ligger jeg ann til å gå noen hundrelapper i minus og dermed måtte jeg se litt nærmere på inntekt , hva pengene går til og gjøre endringer. Takk for tipset om dette med reiseforsikringen.  Hva skulle jeg med den egentlig? . Luksusbehov kan man klare seg uten:) . 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen har noen råd til hvordan leve bra på min inntekt 16 000 i måneden med en gjeld med rente på ca 2000 kr og husleie på 9000 kr så er det bare å gi meg råd. Ser dette med forsikringen. Jeg kutter reiseforsiktingen. Enig der  :)

Anonymkode: 25876...19c

Jeg skjønner nesten ikke hvordan du får dette til å gå rundt. Er strøm og kommunale avgifter/eiendomsskatt inkludert i de 9000,-? Dersom ikke, er det mulig å se seg om etter et annet og billigere sted å bo?  

Anonymkode: d661a...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg klager litt fordi jeg har god erfaring og lang erfaring innenfor jobben jeg har, og det er plenty av jobber å søke på men jeg får kun avslag.  Jeg ønsker høyere inntekt. Denne måneden så ligger jeg ann til å gå noen hundrelapper i minus og dermed måtte jeg se litt nærmere på inntekt , hva pengene går til og gjøre endringer. Takk for tipset om dette med reiseforsikringen.  Hva skulle jeg med den egentlig? . Luksusbehov kan man klare seg uten:) . 

Anonymkode: 25876...19c

Mulig du er et av ofrene som ble ofret på EØS alteret til Eliten, hvorfor lønne ufaglærte høyt, når en kan importere billig ufaglært arbeidskraft fra utlandet? (mener Eliten..)

I så fall skjønner jeg godt at du føler deg fattig og ikke satt pris på i like stor grad som enkelte andre grupper i samfunnet, det har vært en markant endring i lønnsfordeling for forskjellige grupper i forhold til hva det pleide å være forskjellen øker

"Trøsten" får være at det kommer en bølge av populisme/nasjonalisme nå som reaksjon på dette i Vesten og EU prosjektet har ingen kjangs mot en slik bølge uansett hvor mye mediene forsøker å spre propaganda om hvor bra dette er

Ulempen blir at det trolig vil slå hardt ut i motsatt retning som konsekvens og bli ille på andre måter istedenfor, enten med fnasjonalisme/facisme eller kommunisme

Nei, vi får nå trøste oss med at det kan, og trolig vil bli mye værre enn det er nå, men synd at samfunnet tar slike vendinger og at ingen snakker opp og ser at dette vil fungere dårlig på sikt

Samfunnet får ha Lykke til :) 

Anonymkode: a225d...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner nesten ikke hvordan du får dette til å gå rundt. Er strøm og kommunale avgifter/eiendomsskatt inkludert i de 9000,-? Dersom ikke, er det mulig å se seg om etter et annet og billigere sted å bo?  

Anonymkode: d661a...c51

Alt er inkludert i husleien. Så husleien er ikke så galen. Men problemet er å få resten til å gå rundt. 

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du er et av ofrene som ble ofret på EØS alteret til Eliten, hvorfor lønne ufaglærte høyt, når en kan importere billig ufaglært arbeidskraft fra utlandet? (mener Eliten..)

I så fall skjønner jeg godt at du føler deg fattig og ikke satt pris på i like stor grad som enkelte andre grupper i samfunnet, det har vært en markant endring i lønnsfordeling for forskjellige grupper i forhold til hva det pleide å være forskjellen øker

"Trøsten" får være at det kommer en bølge av populisme/nasjonalisme nå som reaksjon på dette i Vesten og EU prosjektet har ingen kjangs mot en slik bølge uansett hvor mye mediene forsøker å spre propaganda om hvor bra dette er

Ulempen blir at det trolig vil slå hardt ut i motsatt retning som konsekvens og bli ille på andre måter istedenfor, enten med fnasjonalisme/facisme eller kommunisme

Nei, vi får nå trøste oss med at det kan, og trolig vil bli mye værre enn det er nå, men synd at samfunnet tar slike vendinger og at ingen snakker opp og ser at dette vil fungere dårlig på sikt

Samfunnet får ha Lykke til :) 

Anonymkode: a225d...b56

Ja det sies at alt kan bli verre. Og det er ikke bra utvikling i samfunnet.

Anonymkode: 25876...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...