Gjest uten nick i dag Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg er i disse dager ferdig med min svangerskapspermisjon. Fordi jeg ikke hadde jobb da jeg var gravid, men gikk rett fra sykemelding til arbeidsledighetstrygd, måtte jeg sloss for å få riktig størrelse på fødselspengene. Så jeg fikk da tilslutt tre fjerdedeler som selvstendig nær. drivende, og resten som arbeidstaker(basert på størrelsen av A-trygd) Jeg driver internettbutikk, noe som jeg foreløpig ikke tjener noe på, det har bare vært utgifter hittil... Det er ikke jobb til meg her, så jeg er agent for tre firmaer, samtidig som jeg arbeider som styreleder i en stor pasientorganisasjon med over 1200 medlemmer. Jeg føler at jeg brenner lyset i begge ender, samtidig som jeg ikke tjener penger... I Februar fikk jeg så lite penger at jeg må på sosialkontoret og be om hjelp -huttetu! Det var ikke noe problem før vi flyttet fra Oslo og ut på landet, da var det jobber nok... Paradoksalt nok var det økonomien som gorde at vi bestemte oss for å flytte... Husleien er lavere, og plassen større, og vi vil ikke flytte tilbake til Oslo; ikke bare er det vanskelig å få innpass på boligmarkedet, prisene er også så høye at vi neppe har råd til mer enn 70 kvm. og det blir trangt for en familie på 5... Jeg har bestemt meg for å slutte med to av agentjobbene, for det er ikke lett å få folk til å handle når jeg nesten ikke kjenner noen her, og si fra meg styrevervet, for jeg kan jo ikke jobbe med frivillig arbeide hvis jeg skal få arbeidsledighetstrygd, da blir jeg jo trukket... Og arbeidsledighetstrygden, den blir en fjerdedel av det jeg har hatt i fødselspenger, fordi de ikke legger selvstendig næringsdrivende inntekt til grunn... Betyr dette at jeg blir avhengig av sosialkontoret, nå da? Samboeren er også arbeidsledig og selvstendig næringsdrivende, og har ca. tre oppdrag i mnd. i snitt., og vi har tre barn... Hva gjør vi nå, da? Kan vi ha krav på andre ytelser? Vi har fått avslag på bostøtte tidligere, fordi vi har tjent for mye til å få det, men utgiftene er jo større enn inntektene, og dette tas det ikke hensyn til... Dette ble langt, men jeg håper noen kan/vil svare 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44643-hvilke-rettigheter-har-vi-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Det er ikke mulig å vurdere hva dere kan ha rett på uten en grundig gjenomgang av situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44643-hvilke-rettigheter-har-vi-n%C3%A5/#findComment-168794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.