Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos den nye psykologen et par ganger, men hun sier at det ikke er noe hun kan hjelpe meg med. Er det fordi jeg har så mange diagnoser som jeg vet at er vanskelig å behandle? Jeg setter pris på at hun sier det som det er, men samtidig så føler jeg meg fastlåst i meg og mitt og vet ikke hva jeg kan gjøre videre nå? Jeg er godt medisinert, men symptomene kommer og går fortsatt. Jeg er kanskje evig optimist mtp at jeg skal bli helt frisk, men dersom hva kan skje med jobb og familie hvis jeg aldri blir bra?

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Fionys skrev:

Det er greiest å spørre psykologen om hva årsaken er til at hun ikke kan hjelpe deg.

Ja, og evt om hun kan henvise deg til en annen behandler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pegaso98 skrev:

Ja, og evt om hun kan henvise deg til en annen behandler 

Ja, men jeg har også en annen behandler. Det er for å følge opp medisineringen, men jeg får bare høre med psykologen hvorfor det ikke er håp.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

En slik konklusjon bygger oftest på at det er gjort mange behandlingsforsøk tidligere. Det skriver du lite/ingenting om.

Jeg har lenge gått til psykiater som sier at det meste er prøvd bortsett fra noen andre medisiner som ble nevnt en gang. Kan ikke psykologen ,på bakgrunn av det, hjelpe meg eller tror du at det har med at jeg har så mye forskjellig og at sykdomsbildet er såpass komplekst?

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert å heller ha støttesamtaler? Hvis det ikke er mere de kan gjøre for å få deg stabil er støttesamtaler veldig greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Nå tenkte jeg på psykoterapeutiske behandlingsforsøk. Det er jo psykoterapi psykologen kan hjelpe deg med.

Jeg har gått i psykoterapi og kognitiv terapi hos psykiateren, men det hjelper ikke nok.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i psykoterapi og kognitiv terapi hos psykiateren, men det hjelper ikke nok.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Kanskje du er behandlingsresistent.

Anonymkode: 971ad...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er behandlingsresistent.

Anonymkode: 971ad...882

Jeg har tenkt tanken selv også, men hvordan kan jeg vite det?

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i psykoterapi og kognitiv terapi hos psykiateren, men det hjelper ikke nok.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Jeg vil også legge til at mine plager har vært der mer eller mindre hele livet, så jeg vil kanskje måtte vente ekstra lang tid på å forvente bedring? Alle jeg snakker med av behandlere sier bare at dette skulle jeg ha hatt hjelp til tidligere og at det vil ta lang tid, så jeg må kanskje bare være ekstra tålmodig.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er behandlingsresistent.

Anonymkode: 971ad...882

Ingen er behandlingsresistente og det burde være ulovlig å ta fra pasientene håpet på en slik måte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Pegaso98 skrev:

Ingen er behandlingsresistente og det burde være ulovlig å ta fra pasientene håpet på en slik måte 

1. Jo, noen er behandlingsresistente.

2. Prioriteringsveilederen sier at en ikke skal bruke begrensede ressurser der hvor muligheten for endring er minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kupton skrev:

1. Jo, noen er behandlingsresistente.

2. Prioriteringsveilederen sier at en ikke skal bruke begrensede ressurser der hvor muligheten for endring er minimal.

Hva mener du årsaken til behandlingsresistens er? 

Anonymkode: ab410...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du årsaken til behandlingsresistens er? 

Anonymkode: ab410...3f1

Det samme lurer jeg også på. Jeg føler meg bare enda mer maktesløs nå, men jeg forstår også at det kan være begrenset i hvor mye man kan prøve.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kupton skrev:

1. Jo, noen er behandlingsresistente.

2. Prioriteringsveilederen sier at en ikke skal bruke begrensede ressurser der hvor muligheten for endring er minimal.

Da spør jeg igjen, hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da spør jeg igjen, hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Hvis jeg gjør en ting mange ganger uten å få det til, da prøver jeg på noe annet. Finner en annen vei for å komme til målet. 

Kanskje du kan gjøre noe annerledes? Prøv å se hvilke muligheter du har.

Jeg prøver å tenke litt som Pippi,  Dette har jeg ikke gjort før, så det får jeg helt sikkert til... (Har nylig begynt å si dette til meg selv)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis jeg gjør en ting mange ganger uten å få det til, da prøver jeg på noe annet. Finner en annen vei for å komme til målet. 

Kanskje du kan gjøre noe annerledes? Prøv å se hvilke muligheter du har.

Jeg prøver å tenke litt som Pippi,  Dette har jeg ikke gjort før, så det får jeg helt sikkert til... (Har nylig begynt å si dette til meg selv)

 

Takk for oppmuntringen, det er godt å få et annet perspektiv på ting. Jeg håper bare ikke motivasjonen og håpet svikter underveis.

Anonymkode: 2bc6d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du årsaken til behandlingsresistens er? 

Anonymkode: ab410...3f1

Det er mange ulike årsaker. Noen ganger er det den alvorlige graden av sykdommen. En kan ha brutt behandlingsplanen så mange ganger at medisin ikke virker lenger. Noen har så store og vedvarende sosiale vansker at de ikke kommer videre i psykiatrisk behandling før de sosiale problemene er løst. Noen ganger er kompetansen på det lokale behandlingsstedet for dårlig. Et generelt trekk er at nevrotisisme ofte står i veien for fremgang enten dette er hovedproblemet eller det hindrer behandlingen av andre lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...