Gå til innhold

Elske VS være glad i?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Hvordan bruker du disse to ordene? Ser du på det som de samme? Jeg sier bare elsker deg til de kjærestene jeg har hatt. Jeg tenker å si jeg elsker deg er mer intimt og romantisk. Mens "jeg er glad i deg" er noe man kan si til familie og venner. Har du ett annet eller det samme synet på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Hvordan bruker du disse to ordene? Ser du på det som de samme? Jeg sier bare elsker deg til de kjærestene jeg har hatt. Jeg tenker å si jeg elsker deg er mer intimt og romantisk. Mens "jeg er glad i deg" er noe man kan si til familie og venner. Har du ett annet eller det samme synet på det?

Jeg sier "Jeg elsker deg!" til kjæresten og ungene mine, men ikke til andre. Ungene sier det til meg og da synes jeg liksom ikke jeg kan si noe annet tilbake - og jeg elsker dem jo, bare ikke på helt samme måte som jeg elsker kjæresten. ❤️ 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier til ungene,mannen og foreldrene mine at jeg er glad i dem. Hvis det skjer en krise sier jeg til alle at jeg er glad i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier både elsker deg og glad i deg til datteren. Hun er jo det kjæreste jeg har.

Andre som jeg bryr meg mye om, kan jeg bruke ordene glad i deg, men det er ikke så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes det virker litt pompøst å si at jeg elsker noen. Det er ikke min måte å snakke på.

"Jeg er glad i deg" får holde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2019 den 17.38, Worrysome plenty skrev:

Hvordan bruker du disse to ordene? Ser du på det som de samme? Jeg sier bare elsker deg til de kjærestene jeg har hatt. Jeg tenker å si jeg elsker deg er mer intimt og romantisk. Mens "jeg er glad i deg" er noe man kan si til familie og venner. Har du ett annet eller det samme synet på det?

Hei!

Jeg bruker ordene som deg. Til mine barn sier jeg, "Jeg er glad i deg", kunne aldri falt meg inn si, "jeg elsker deg" til dem, selv om jeg gjør det...Tror også de ville syntes at det blir litt vel mye..

Men jeg syns "glad i" høres bedre ut, finere, mer jordnært og ærlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...