Gå til innhold

Graderte dagpenger....

Anbefalte innlegg

Hei!

Selv om ikke dette akkurat er et trygdespørsmål, så håper jeg du kan hjelpe meg....

Det har seg slik at jeg for tiden er delvis arbeidsledig, var helt arbeidsledig i forrige meldeperiode. Nå skal jeg få dagpenger egentlig i dag og det jeg lurer på er utregninga. Jeg så på et tidligere innlegg du hadde svart på at man ikke kunne jobbe mer enn 22.5 timer i uken hvis man i utgangspunktet hadde en 37.5 stilling. Men hvordan blir det når det varierer enn del? Den første uken jobbet jeg 19.5 timer og siste uken 29 timer. Får jeg bare penger for den første uken da siden jeg jobbet under 22.5 timer?

Jeg har skrevet brev til aetat og forklart situasjonen at jeg fremdeles ønsker full stilling, men har fått meg en deltidsjobb mens jeg leter/søker etter jobber. Blir sprø av å bare gå hjemme, så jeg er glad jeg fikk denne midlertidige jobben. Men jeg har ikke hørt noen fra aetat, så da regner jeg med at det er ok at jeg krysser av for de timene jeg jobber.

Hvis jeg ikke skulle få noe penger fra aetat, så vil jeg jo tape på å jobbe litt, så det er vel riktig at jeg skal få noe? Jeg klarer meg jo ikke øknomisk med bare det lille jeg tjener fra deltidsjobben.

Dette ble litt rotete skrevet, men håper du skjønner hva jeg mener.

Kjempe takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44657-graderte-dagpenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...