Gjest zina Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hei! Selv om ikke dette akkurat er et trygdespørsmål, så håper jeg du kan hjelpe meg.... Det har seg slik at jeg for tiden er delvis arbeidsledig, var helt arbeidsledig i forrige meldeperiode. Nå skal jeg få dagpenger egentlig i dag og det jeg lurer på er utregninga. Jeg så på et tidligere innlegg du hadde svart på at man ikke kunne jobbe mer enn 22.5 timer i uken hvis man i utgangspunktet hadde en 37.5 stilling. Men hvordan blir det når det varierer enn del? Den første uken jobbet jeg 19.5 timer og siste uken 29 timer. Får jeg bare penger for den første uken da siden jeg jobbet under 22.5 timer? Jeg har skrevet brev til aetat og forklart situasjonen at jeg fremdeles ønsker full stilling, men har fått meg en deltidsjobb mens jeg leter/søker etter jobber. Blir sprø av å bare gå hjemme, så jeg er glad jeg fikk denne midlertidige jobben. Men jeg har ikke hørt noen fra aetat, så da regner jeg med at det er ok at jeg krysser av for de timene jeg jobber. Hvis jeg ikke skulle få noe penger fra aetat, så vil jeg jo tape på å jobbe litt, så det er vel riktig at jeg skal få noe? Jeg klarer meg jo ikke øknomisk med bare det lille jeg tjener fra deltidsjobben. Dette ble litt rotete skrevet, men håper du skjønner hva jeg mener. Kjempe takknemlig for svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44657-graderte-dagpenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Så lenge du ikke går over 37,5 timer noen av ukene vil du få graderte dagpenger for den uka du er under 22,5 timer. Går du over 37,5 en av ukene ser aetat på gjennomsnittet av begge ukene, _snittet_ må da være under 22,5. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44657-graderte-dagpenger/#findComment-168799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.