AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Jeg besøker en eldre bror i fengselet to ganger i mnd. Det å gå gjennom fengselsporten, kle av seg yttertøy og legge igjen alle løse ting går greit. Det er også greit når det er en kvinnelig bekjent som tar kroppsvisiteringen før jeg går inn til min bror. Sist var det to mannlige betjenter som stod der da den ene kroppsvisiterte meg. Det rare er at jeg da reagerer med å bli tøysete og nesten på grensen til flørtete samtidig som jeg opplever det veldig ubehagelig. Følte på en skam og skyld. At jeg er en skitten uverdig kvinne som ikke orker å leve med skammen. Får selvmordstanker selv om dette er noen dager siden. Jeg har PTSD pga overgrep. Noen råd til hvordan takle dette? Anonymkode: 94f48...68a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Jeg ville tenkt at det er bra at de gjør det, at de bare gjør jobben sin. De er der for å beskytte oss, ikke forgripe seg på oss. For å ta et eks: på flyplassen må vi gjennom en sikkerhetskontroll. Hva kan skje om vi ikke har disse rutinene. Noe slikt. Anonymkode: 6a9b4...013 0 Siter
Pegaso98 Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Hæ? Gjør de dette for å besøke noen i fengsel? Jeg er overrasket 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Pegaso98 skrev: Hæ? Gjør de dette for å besøke noen i fengsel? Jeg er overrasket Selvfølgelig, man kan jo smugle med seg mye rart inn i klærne. Kommer sikkert an på hva vedkommende sitter inne for kanskje. 0 Siter
Pegaso98 Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 6 timer siden, Lillemus skrev: Selvfølgelig, man kan jo smugle med seg mye rart inn i klærne. Kommer sikkert an på hva vedkommende sitter inne for kanskje. At de besøkende kan smugle inn noe? Hvorfor skulle de gjøre det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 16 minutter siden, Pegaso98 skrev: At de besøkende kan smugle inn noe? Hvorfor skulle de gjøre det? Stoff, våpen, en mobil... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 14 minutter siden, Lillemus skrev: Stoff, våpen, en mobil... Hvis du skulle besøke en bror i fengselet , ville du ha tatt med disse tingene?. Jeg er ingen kriminell fordi om min bror soner. Bare en helt vanlig lovlydig søster. Til og med min gamle mor blir sjekket. Anonymkode: 94f48...68a 0 Siter
kupton Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 38 minutter siden, Pegaso98 skrev: At de besøkende kan smugle inn noe? Hvorfor skulle de gjøre det? Hvor uopplyst eller naiv er det mulig å være? Hvor tror du all narkotikaen i fengsel kommer fra? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skulle besøke en bror i fengselet , ville du ha tatt med disse tingene?. Jeg er ingen kriminell fordi om min bror soner. Bare en helt vanlig lovlydig søster. Til og med min gamle mor blir sjekket. Anonymkode: 94f48...68a Jeg sier ikke at du gjør det, men skjønner du virkelig ikke at de er nødt til å kroppsvisitere alle som skal besøke noen i fengselet? Slekt eller ikke... Selv slekt kan smugle inn ting til de som sitter inne. 0 Siter
frosken Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg besøker en eldre bror i fengselet to ganger i mnd. Det å gå gjennom fengselsporten, kle av seg yttertøy og legge igjen alle løse ting går greit. Det er også greit når det er en kvinnelig bekjent som tar kroppsvisiteringen før jeg går inn til min bror. Sist var det to mannlige betjenter som stod der da den ene kroppsvisiterte meg. Det rare er at jeg da reagerer med å bli tøysete og nesten på grensen til flørtete samtidig som jeg opplever det veldig ubehagelig. Følte på en skam og skyld. At jeg er en skitten uverdig kvinne som ikke orker å leve med skammen. Får selvmordstanker selv om dette er noen dager siden. Jeg har PTSD pga overgrep. Noen råd til hvordan takle dette? Anonymkode: 94f48...68a Det er lett å forstå at du synes det er ubehagelig, men samtidig er dette en nødvendig prosedyre. Kanskje det beste du kan gjøre er å akseptere at du synes det er ubehagelig, men samtidig holde fast ved at du er villig til å gjennomgå dette for å kunne støtte din bror. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, frosken skrev: Det er lett å forstå at du synes det er ubehagelig, men samtidig er dette en nødvendig prosedyre. Kanskje det beste du kan gjøre er å akseptere at du synes det er ubehagelig, men samtidig holde fast ved at du er villig til å gjennomgå dette for å kunne støtte din bror. Takk for forståelse. Det er noe med å være alene i et lite rom sammen med to svære menn. Jeg får flashback og opplever det ubehagelig. Men jeg ønsker virkelig å støtte min bror. Han sier også at disse sjekkerutinene er for å beskytte han. Det kan jo skade han også om noen er så dum å tar noe ulovlig med inn. Anonymkode: 94f48...68a 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 3. februar 2019 Skrevet 3. februar 2019 Fordi det finnes noen råtne epler, så har de strenge rutiner som nok kan virke temmelig absurde for de mange av oss som ikke har noen dårlige hensikter. Men iom at det foregår smugling, vil det dessverre gå utover mange av oss som kommer med ærlige hensikter og dessverre fremme ubehag i sin tur. Jeg vet ikke om man har krav på det, men jeg måtte igjennom en veldig grundig kroppsvisitasjon sist jeg var ute og fløy - da jeg er totalt avhengig av skinner for å kunne gå, og disse slår ut i detektoren. Jeg ba rett og slett om at en kvinnelig vakt kunne gjøre den sjekken, og det møtte jeg forståelse for det - no questions asked. Sannsynligvis er det relativt vanlig at folk spør om det, for selv de som ikke har overgrepstraumer kan jo oppleve det som ubehagelig. Er det bare menn til å gjøres oppgaven, så gjør de oppmerksom på at du synes dette er ubehagelig og at de må være forsiktige. De som gjø dette på en profesjonell måte bør hele veien si hva de gjør så man er forberedt. Du er tøff som ikke lar det hindre deg i å beseøke broren din; det setter han nok pris på. 0 Siter
Pegaso98 Skrevet 4. februar 2019 Skrevet 4. februar 2019 På 3.2.2019 den 22.34, kupton skrev: Hvor uopplyst eller naiv er det mulig å være? Hvor tror du all narkotikaen i fengsel kommer fra? Er du psykiater? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 På 3.2.2019 den 21.55, Pegaso98 skrev: At de besøkende kan smugle inn noe? Hvorfor skulle de gjøre det? Troller du nå? Anonymkode: 67a4d...c91 0 Siter
Pegaso98 Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Troller du nå? Anonymkode: 67a4d...c91 Nei. Hadde aldri tenkt tanken selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.