Gå til innhold

Forebyggings-/kriseplan fungerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

SÅ fint å ha en ganske konkret forebyggings-/kriseplan. Jeg har at når jeg har de og de symptomene i over to uker og/eller MADRS og/eller BDI over det som regnes som depresjon, om så bare mild, skal jeg kontakte lege. Da har vi en liste over tiltak å vurdere.

Da er det lettere for meg å vite når jeg skal be om hjelp. Da utsetter jeg det ikke til jeg blir veldig dårlig, som jeg kanskje ellers ville gjort. Terskelen i planen min er jo ganske lav, men når jeg har kommet der, vet jeg ikke når det blir verre. Og derfra kan det plutselig gå veldig raskt nedover. 

Nå hadde jeg de fleste tidlige tegn, og rundt 17 på MADRS ig BDI, 24 uka etter. En uke etter jeg tok kontakt  i gang med TMS (de hadde en del ledig kapasitet). Ikke veldig dårlig, men tidlig intervensjon for å stoppe utviklinga. For å gjøre trollet mindre hardnakka. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer på det. Kriseplaner er veldig viktige. Man koordinerer hvem som skal gjøre hva, når og hvordan, hva man ikke ønsker at gjøres, hvem som skal være med i planen. Hva man selv kan gjøre, og hvordan agere dersom det jeg har satt opp som fornuftig av meg å gjøre. Den inneholder tegn andre kan merke, og hva de kan gjøre. Det er ryddig og viktig for alle parter. 

Skrevet
16 timer siden, Villanda skrev:

SÅ fint å ha en ganske konkret forebyggings-/kriseplan. Jeg har at når jeg har de og de symptomene i over to uker og/eller MADRS og/eller BDI over det som regnes som depresjon, om så bare mild, skal jeg kontakte lege. Da har vi en liste over tiltak å vurdere.

Da er det lettere for meg å vite når jeg skal be om hjelp. Da utsetter jeg det ikke til jeg blir veldig dårlig, som jeg kanskje ellers ville gjort. Terskelen i planen min er jo ganske lav, men når jeg har kommet der, vet jeg ikke når det blir verre. Og derfra kan det plutselig gå veldig raskt nedover. 

Nå hadde jeg de fleste tidlige tegn, og rundt 17 på MADRS ig BDI, 24 uka etter. En uke etter jeg tok kontakt  i gang med TMS (de hadde en del ledig kapasitet). Ikke veldig dårlig, men tidlig intervensjon for å stoppe utviklinga. For å gjøre trollet mindre hardnakka. 

Det er en godt måte for å forbygge og sykdommen forverrer seg ikke. Jeg øndker deg lykke til videre. Så tøff du er.

Skrevet
8 timer siden, Betti 11 skrev:

Det er en godt måte for å forbygge og sykdommen forverrer seg ikke. Jeg øndker deg lykke til videre. Så tøff du er.

Tøff? Takk! Bør vel lære etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...