Gå til innhold

Sliter alltid med noe.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal jeg glemme min psykiske helse? Så da skal ikke fact teamet komme heller lenger da?

Jeg tror at det han prøver å si er at du har et alt for stort fokus på din psykiske helse og kjenner for mye etter alle mulige symptomer. 

Anonymkode: 2d003...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det han prøver å si er at du har et alt for stort fokus på din psykiske helse og kjenner for mye etter alle mulige symptomer. 

Anonymkode: 2d003...bef

Har ikke mye fokus på det psykiske, det er mest på det fysiske som visse personer mener er psykiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det han prøver å si er at du har et alt for stort fokus på din psykiske helse og kjenner for mye etter alle mulige symptomer. 

Anonymkode: 2d003...bef

Han skjønner jo bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for at du skal ha mulighet for å bli bedre så må du følge opp behandlingen over lengere tid 1+ år, dvs. ta medisiner til punkt og prikke slik psykiater anbefaler og ikke begynne å surre med medisinene etter en uke, i tillegg følge opp behandling med sykepleier, trim, psykiater og fastlege. Så tror jeg også du bør få bort fokuset fra sykdom til noe annet koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Han skjønner jo bare ikke!

Du blir ihvertfall ikke bedre av å surre med medisiner år etter år.

Anonymkode: efc78...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Fionys skrev:

Jeg tror for at du skal ha mulighet for å bli bedre så må du følge opp behandlingen over lengere tid 1+ år, dvs. ta medisiner til punkt og prikke slik psykiater anbefaler og ikke begynne å surre med medisinene etter en uke, i tillegg følge opp behandling med sykepleier, trim, psykiater og fastlege. Så tror jeg også du bør få bort fokuset fra sykdom til noe annet koselig.

Skal ta medisiner nå. Og jeg har fokus på koselige ting og, ser filmer og serier. Men det er ikke kjet å bli plutselig dårlig ut av det bå, det er det jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ihvertfall ikke bedre av å surre med medisiner år etter år.

Anonymkode: efc78...28d

Skal ta dem nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Skal ta medisiner nå. Og jeg har fokus på koselige ting og, ser filmer og serier. Men det er ikke kjet å bli plutselig dårlig ut av det bå, det er det jeg mener. 

Det som kan være greit er å få de nærmeste til å spille på lag slik at sykdom ikke er et samtaleemne hver dag. Da det ble kjent blant familie og venner at jeg var syk så ble det veldig fokus på sykdom. Jeg ga da beskjed at det er greit at de spør og at jeg kommer til å fortelle hvis det er endringer, men at i utgangspunktet så snakker vi ikke om det for jeg vil ha det mest mulig normalt. Det er slitsomt å hver dag måtte snakke om det og jeg følte at det gjorde meg dårligere. Alle har respektert det og de spør meg noen gang hvordan det går og andre ganger forteller jeg. I tillegg så vet jeg at jeg kan komme til de hvis jeg har behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fionys skrev:

Det som kan være greit er å få de nærmeste til å spille på lag slik at sykdom ikke er et samtaleemne hver dag. Da det ble kjent blant familie og venner at jeg var syk så ble det veldig fokus på sykdom. Jeg ga da beskjed at det er greit at de spør og at jeg kommer til å fortelle hvis det er endringer, men at i utgangspunktet så snakker vi ikke om det for jeg vil ha det mest mulig normalt. Det er slitsomt å hver dag måtte snakke om det og jeg følte at det gjorde meg dårligere. Alle har respektert det og de spør meg noen gang hvordan det går og andre ganger forteller jeg. I tillegg så vet jeg at jeg kan komme til de hvis jeg har behov for det.

Vi snakker ikke om sykdom i min familie,det er her jeg skriver om det ikke i RL. Men datteren min vil noen ganger snakke om sykdom, får å se om jeg har hatt det likt som henne. Og det er greit for meg, det er jo for å betrygge henne på at det ikke er farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...