Gå til innhold

Hva savner du fra "gamle dager" mtp Mat og drikke?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Torskerogn husker jeg også. Husker en gang, så hadde mamma kjøpt en boks som det var hull i, skal si det stinka når hun åpnet boksen. Den ble naturligvis ikke spist. Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

Torskerogn på boks finnes fortsatt. Jeg synes det er godt, men siden jeg er den eneste i husstanden som liker det, spiser jeg det nesten aldri.

Her er en fersk artikkel om nostalgi i sjokoladehylla:

https://www.dagbladet.no/mat/forsker-om-toppris-hemmeligheten---handler-om-n-ting/70733048

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Torskerogn husker jeg også. Husker en gang, så hadde mamma kjøpt en boks som det var hull i, skal si det stinka når hun åpnet boksen. Den ble naturligvis ikke spist. Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

Vi hadde jevnlig torskerogn til middag da jeg var liten, og det var en av de tingene jeg absolutt ikke klarte å få ned. Det bare vokste i munnen og føltes som å svelge fett sandpapir. I tillegg var det en skarp, ubestemmelig smak. Usj.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Xtra skrev:

Vi hadde jevnlig torskerogn til middag da jeg var liten, og det var en av de tingene jeg absolutt ikke klarte å få ned. Det bare vokste i munnen og føltes som å svelge fett sandpapir. I tillegg var det en skarp, ubestemmelig smak. Usj.

Støttes. Torskerogn og lever. To ting jeg aldri har spist i voksen alder, og som unga mine har fått slippe unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Xtra skrev:

Vi hadde jevnlig torskerogn til middag da jeg var liten, og det var en av de tingene jeg absolutt ikke klarte å få ned. Det bare vokste i munnen og føltes som å svelge fett sandpapir. I tillegg var det en skarp, ubestemmelig smak. Usj.

Torskerogn på boks hadde vi aldri, fordi min mor hadde samme opplevelse som deg fra egen barndom. Av samme grunn hadde vi heller aldri lever eller hvalkjøtt. 

Men - hun elsket blodpudding og lungemos (ugh!!!), så det har MIN sønn aldri fått servert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, mariaflyfly skrev:

Støttes. Torskerogn og lever. To ting jeg aldri har spist i voksen alder, og som unga mine har fått slippe unna. 

Haha, likt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Støttes. Torskerogn og lever. To ting jeg aldri har spist i voksen alder, og som unga mine har fått slippe unna. 

Støttes her også. Få matvarer som virkelig vokser i munnen, men disse to vokser skikkelig. Datteren slapp selvfølgelig unna disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Soho. Husker reklamen med fin sang i 1998- men savner den vel ikke. 

Hadde nok kjøpt meg Bugg i rosa og grønn om de kom igjen. Barndomssmak. De firkantede som kunne deles i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu det blir blodpudding til middag i dag, det fikk jeg utrolig lyst på! :D Men ikke med rørte tyttebær, dere ass, nei, da må det sirup til! Og kanskje litt bacon. Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Tror jaggu det blir blodpudding til middag i dag, det fikk jeg utrolig lyst på! :D Men ikke med rørte tyttebær, dere ass,

Det skal selvfølgelig være stua tyttebær!

Anonymkode: 61e0b...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skreien var å få, brukte vi både lever og rogn. Storfelever-gryte har jeg alltid likt. Torskerogn hender det jeg bruker som pålegg den dag i dag. Blodpølse og, de svarte fra Gilde. Billig og godt, synes jeg. Men jeg er ikke den mest kresne personen på jorda. Antakelig ville det gå raskere å fortelle hva jeg ikke liker enn hva jeg liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg savner sånne maltdrops. De var brune med ett slags pudder utenfor. Det var en type gammeldags drops, men mye bedre enn kongen av Danmark og den slags uspiseligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎13‎.‎02‎.‎2019 den 0.07, FjellOgDalar skrev:

Torskerogn hender det jeg bruker som pålegg den dag i dag. Blodpølse og, de svarte fra Gilde. Billig og godt, synes jeg.

Brød med akkurat det pålegget var ofte mine middager da jeg var student. Tror jeg må kjøpe en liten boks torskerogn snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 22.42, Worrysome plenty skrev:

 

 

Også sjokoladen Relax da, den kom i mange varianter, og ingen var vond.

Snusen Hawken kunne jeg og tenke meg å prøve igjen. Den finnes fremdeles i statene.

 

 

sjokoladen Relax savner jeg også noe helt sinnsykt. Det var knallgod, spesielt den med lakris

Angående Hawken. Har du prøvd Offroad? Har hørt at den skal ligne litt på Hawken. Bruker stort sett General jeg, og den er heldigvis ikke borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...