Jump to content
Worrysome plenty

Hva savner du fra "gamle dager" mtp Mat og drikke?

Recommended Posts

AnonymBruker

Bravo sjokolade. 

Og en god kremost jeg tror ble laget av Maarud (rød og hvit trekantet eske).

Anonymkode: 0ea58...4ef

Fortsetter under...

Worrysome plenty

Torskerogn husker jeg også. Husker en gang, så hadde mamma kjøpt en boks som det var hull i, skal si det stinka når hun åpnet boksen. Den ble naturligvis ikke spist. Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

laban
8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

Torskerogn på boks finnes fortsatt. Jeg synes det er godt, men siden jeg er den eneste i husstanden som liker det, spiser jeg det nesten aldri.

Her er en fersk artikkel om nostalgi i sjokoladehylla:

https://www.dagbladet.no/mat/forsker-om-toppris-hemmeligheten---handler-om-n-ting/70733048

Edited by laban

Xtra
8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Torskerogn husker jeg også. Husker en gang, så hadde mamma kjøpt en boks som det var hull i, skal si det stinka når hun åpnet boksen. Den ble naturligvis ikke spist. Jeg husker ikke hvordan rogn smakte, men jeg tviler på jeg likte det.

Vi hadde jevnlig torskerogn til middag da jeg var liten, og det var en av de tingene jeg absolutt ikke klarte å få ned. Det bare vokste i munnen og føltes som å svelge fett sandpapir. I tillegg var det en skarp, ubestemmelig smak. Usj.

Edited by Xtra

mariaflyfly
14 minutter siden, Xtra skrev:

Vi hadde jevnlig torskerogn til middag da jeg var liten, og det var en av de tingene jeg absolutt ikke klarte å få ned. Det bare vokste i munnen og føltes som å svelge fett sandpapir. I tillegg var det en skarp, ubestemmelig smak. Usj.

Støttes. Torskerogn og lever. To ting jeg aldri har spist i voksen alder, og som unga mine har fått slippe unna. 

Kayia
14 minutter siden, Xtra skrev:

Torskerogn på boks hadde vi aldri, fordi min mor hadde samme opplevelse som deg fra egen barndom. Av samme grunn hadde vi heller aldri lever eller hvalkjøtt. 

Men - hun elsket blodpudding og lungemos (ugh!!!), så det har MIN sønn aldri fått servert :D 

Annonse

Kayia
Akkurat nå, mariaflyfly skrev:

Støttes. Torskerogn og lever. To ting jeg aldri har spist i voksen alder, og som unga mine har fått slippe unna. 

Haha, likt! 

emilie321
2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Støttes her også. Få matvarer som virkelig vokser i munnen, men disse to vokser skikkelig. Datteren slapp selvfølgelig unna disse to.

cilie

Jeg likte også Soho. Husker reklamen med fin sang i 1998- men savner den vel ikke. 

Hadde nok kjøpt meg Bugg i rosa og grønn om de kom igjen. Barndomssmak. De firkantede som kunne deles i to.

Lillemus

Tror jaggu det blir blodpudding til middag i dag, det fikk jeg utrolig lyst på! :D Men ikke med rørte tyttebær, dere ass, nei, da må det sirup til! Og kanskje litt bacon. Mmmm...

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Tror jaggu det blir blodpudding til middag i dag, det fikk jeg utrolig lyst på! :D Men ikke med rørte tyttebær, dere ass,

Det skal selvfølgelig være stua tyttebær!

Anonymkode: 61e0b...8cb

FjellOgDalar

Når skreien var å få, brukte vi både lever og rogn. Storfelever-gryte har jeg alltid likt. Torskerogn hender det jeg bruker som pålegg den dag i dag. Blodpølse og, de svarte fra Gilde. Billig og godt, synes jeg. Men jeg er ikke den mest kresne personen på jorda. Antakelig ville det gå raskere å fortelle hva jeg ikke liker enn hva jeg liker :)

Worrysome plenty

Jeg savner sånne maltdrops. De var brune med ett slags pudder utenfor. Det var en type gammeldags drops, men mye bedre enn kongen av Danmark og den slags uspiseligheter.

Annonse

Guest Maggie55

Kapers som man eksempel bruker i fiskeboller med hvit saus nå man ikke har reker eller reker er for kostbart. Bare nydelig.😊

laban
På ‎13‎.‎02‎.‎2019 den 0.07, FjellOgDalar skrev:

Torskerogn hender det jeg bruker som pålegg den dag i dag. Blodpølse og, de svarte fra Gilde. Billig og godt, synes jeg.

Brød med akkurat det pålegget var ofte mine middager da jeg var student. Tror jeg må kjøpe en liten boks torskerogn snart...

FjellOgDalar

Ja, maltblokker! Det var det de dropsene het, og de var gode. Så var det Brynhild smørmalt.

lillegutt_80
På 8.2.2019 den 22.42, Worrysome plenty skrev:

Også sjokoladen Relax da, den kom i mange varianter, og ingen var vond.

Snusen Hawken kunne jeg og tenke meg å prøve igjen. Den finnes fremdeles i statene.

sjokoladen Relax savner jeg også noe helt sinnsykt. Det var knallgod, spesielt den med lakris

Angående Hawken. Har du prøvd Offroad? Har hørt at den skal ligne litt på Hawken. Bruker stort sett General jeg, og den er heldigvis ikke borte