Gå til innhold

Hvilke leiepris mener dere er ok for en treromsleilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv så synes jeg at det er altfor dyrt å leie men kan gå med på en leiepris på under 10 000 kroner i måneden. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på beliggenhet og størrelse. Det er dyrere desto mer sentralt det er.

En ting en må tenke på er kostnader til transport dersom en velger å bosette seg usentralt. 

Vi leide en liten 3-roms med varmepumpe, TV og Internett inkl i husleie. Det tok 20 min å gå til sentrum. Vi betalte 8.000 kr mnd. 

Nå leier vi en liten 4-roms med TV/internett men uten varmepumpe inkl i prisen og betaler 9000 kr. Dette er i sentrum. 

Utenfor sentrum koster det vel rundt 2.000 kr mindre, men det en må huske er at kostnader til transport da kommer i tillegg, så det bllr neppe billigere å bo usentralt. 

Jeg synes prisen er ok. 

Anonymkode: a3637...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på beliggenhet og størrelse. Det er dyrere desto mer sentralt det er.

En ting en må tenke på er kostnader til transport dersom en velger å bosette seg usentralt. 

Vi leide en liten 3-roms med varmepumpe, TV og Internett inkl i husleie. Det tok 20 min å gå til sentrum. Vi betalte 8.000 kr mnd. 

Nå leier vi en liten 4-roms med TV/internett men uten varmepumpe inkl i prisen og betaler 9000 kr. Dette er i sentrum. 

Utenfor sentrum koster det vel rundt 2.000 kr mindre, men det en må huske er at kostnader til transport da kommer i tillegg, så det bllr neppe billigere å bo usentralt. 

Jeg synes prisen er ok. 

Anonymkode: a3637...a39

Jepp. Jeg leier en leilighet nå. Men problemet er at den er for liten. Jeg har ikke råd til å ta sjansen på å leie for høy pris. Det bør være så lavt som mulig.  Og jeg har ikke råd til å bry meg om leiligheten er gammel. Viktigste er at jeg har to soverom. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på beliggenhet og størrelse. Det er dyrere desto mer sentralt det er.

En ting en må tenke på er kostnader til transport dersom en velger å bosette seg usentralt. 

Vi leide en liten 3-roms med varmepumpe, TV og Internett inkl i husleie. Det tok 20 min å gå til sentrum. Vi betalte 8.000 kr mnd. 

Nå leier vi en liten 4-roms med TV/internett men uten varmepumpe inkl i prisen og betaler 9000 kr. Dette er i sentrum. 

Utenfor sentrum koster det vel rundt 2.000 kr mindre, men det en må huske er at kostnader til transport da kommer i tillegg, så det bllr neppe billigere å bo usentralt. 

Jeg synes prisen er ok. 

Anonymkode: a3637...a39

Jeg skal undersøke. Meningen er at kjæresten min, og jeg pluss barn skal kunne bo i den. Men jeg tar ikke sjansen på å gå for høyt på leien. For hvis forholdet ryker så vil jeg kunne sitte igjen og klare å betale husleien alene. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke leiepris mener dere er ok?  

 

Anonymkode: 034af...550

Kommer jo helt an på hvor i landet dette er og hva som er inkludert (varme, varmt vann, parkeringsplass osv.). Vi leide ut en 3-roms (ca. 85m2) for 6000,-. Biloppstillingsplass, garasje om vinteren, 2. etg, inkl. varmtvann og internett. Ikke i en storby, men ganske sentralt på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Kommer jo helt an på hvor i landet dette er og hva som er inkludert (varme, varmt vann, parkeringsplass osv.). Vi leide ut en 3-roms (ca. 85m2) for 6000,-. Biloppstillingsplass, garasje om vinteren, 2. etg, inkl. varmtvann og internett. Ikke i en storby, men ganske sentralt på stedet.

I mitt område av landet er det dyrt å leie. Men jeg ser på nettet at det fins 3 romsleiligheter til under 10 000. Og leie for over 10 000 blir å kaste ut penger helt unødvendig etter min mening. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mitt område av landet er det dyrt å leie. Men jeg ser på nettet at det fins 3 romsleiligheter til under 10 000. Og leie for over 10 000 blir å kaste ut penger helt unødvendig etter min mening. 

Anonymkode: 034af...550

Man må også ta hensyn til avstand til jobb, om billig leie betyr at man må betale i dyre dommer i bomring eller buss/tog så kan det kanskje fort gå opp i opp. Tenk også på om man må bruke 1,5 time til jobben, fremfor kanskje 20 min om bor et annet sted. Mye å ta hensyn til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er en fisk?

 

Som andre er inne på vil leien avhenge av plassering, størrelse, standard, møblering, hva som er inkludert av strøm/nett med mer.

 

Ser Lillemus nevner 6000 i leie for en stor treroms, 85 kvm. Vi leier ut en hybelleilighet på drøye 20 kvm. for 6000.

 

Her i Oslo får du knapt leid noen treroms leilighet til under 15.000, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det kommer an på hvor i landet ?

Jeg leier ut for 12.000 kroner i måneden pluss strøm. 

Leiligheten er en 45 kvm ettroms med sovealkove. Parkeringsplass følger med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det kommer an på hvor i landet ?

Jeg leier ut for 12.000 kroner i måneden pluss strøm. 

Leiligheten er en 45 kvm ettroms med sovealkove. Parkeringsplass følger med. 

Herregud. Glad jeg eier.

Anonymkode: f1a11...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Man må også ta hensyn til avstand til jobb, om billig leie betyr at man må betale i dyre dommer i bomring eller buss/tog så kan det kanskje fort gå opp i opp. Tenk også på om man må bruke 1,5 time til jobben, fremfor kanskje 20 min om bor et annet sted. Mye å ta hensyn til. :) 

Enig i det. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Glad jeg eier.

Anonymkode: f1a11...96a

Det gjelder å ta hensyn til økonomisk trygghet for begge parter i en slik situasjon. Jeg har bestemt meg for å se etter leilighet for oss på under 10 000 kr måneden. Jeg vil ta hensyn til min inntekt i tilfelle det ikke fungerer. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjelder å ta hensyn til økonomisk trygghet for begge parter i en slik situasjon. Jeg har bestemt meg for å se etter leilighet for oss på under 10 000 kr måneden. Jeg vil ta hensyn til min inntekt i tilfelle det ikke fungerer. 

Anonymkode: 034af...550

Det er vel en fordel å diskutere økonomi og fordeling av utgifter (bl.a.) før dere ser etter leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det kommer an på hvor i landet ?

Jeg leier ut for 12.000 kroner i måneden pluss strøm. 

Leiligheten er en 45 kvm ettroms med sovealkove. Parkeringsplass følger med. 

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut til en slik husleie. Rett og slett. Her kunne man kjøpt noe tilsvarende for den summen inkl. felleskostnader i borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut til en slik husleie. Rett og slett. Her kunne man kjøpt noe tilsvarende for den summen inkl. felleskostnader i borettslaget.

Helt enig. Det er rått. Men det er sikkert på Oslos beste vestkant 😛  

Anonymkode: a3637...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut til en slik husleie. Rett og slett. Her kunne man kjøpt noe tilsvarende for den summen inkl. felleskostnader i borettslaget.

Markedsleie har da ingen ting med samvittighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut til en slik husleie. Rett og slett. Her kunne man kjøpt noe tilsvarende for den summen inkl. felleskostnader i borettslaget.

Jeg synes at det er helt sinnsykt å leie for så høye priser som det der. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut til en slik husleie. Rett og slett. Her kunne man kjøpt noe tilsvarende for den summen inkl. felleskostnader i borettslaget.

Altså til 12000 kr. Det bør være et stykke under 10 000. 

Anonymkode: 034af...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...