Gå til innhold

Hvilke leiepris mener dere er ok for en treromsleilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Xtra skrev:

Markedsleie har da ingen ting med samvittighet å gjøre.

Er klar over det, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut 45m2 til 12.000,- i mnd, sånn er det bare. Jeg hadde vært en elendig utleier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Er klar over det, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut 45m2 til 12.000,- i mnd, sånn er det bare. Jeg hadde vært en elendig utleier. :) 

Ja, det hadde du sannelig vært. Om du leier ut et dyrt objekt kan ingen forvente at du skal betjene dyre lån og samtidig sponse leietaker med rabattert leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det hadde du sannelig vært. Om du leier ut et dyrt objekt kan ingen forvente at du skal betjene dyre lån og samtidig sponse leietaker med rabattert leie.

Stakkars folk som skal bo i dag med lave inntekter sier jeg bare. 

Anonymkode: f1a11...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars folk som skal bo i dag med lave inntekter sier jeg bare. 

Anonymkode: f1a11...96a

Det er høyst frivillig å leie leilighet i den prisklassen. Det finnes massevis av rimeligere leiligheter.

 

Ellers er det jo klart at vi som kom inn på boligmarkedet for et par tiår siden har en stor fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Det er høyst frivillig å leie leilighet i den prisklassen. Det finnes massevis av rimeligere leiligheter.

Et par tusen billigere kanskje, hvis du ikke går for en fuktig kjellerleilighet. Blir stramt på minstetrygd.

Anonymkode: f1a11...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 timer siden, Lillemus skrev:

Er klar over det, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut 45m2 til 12.000,- i mnd, sånn er det bare. Jeg hadde vært en elendig utleier. :) 

Det var ikke jeg som bestemte prisen. Det var det uteleiefirmaet som gjorde. Jeg sitter igjen med 10.800. Utleiefirmaet tar 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier ut en hybel på 45 m2 med et soverom. Ligger landlig i en forstad til Oslo. Vi tar 8500 kr i mnd - alt inkludert.

Anonymkode: e1caa...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Xtra skrev:

Det er høyst frivillig å leie leilighet i den prisklassen. Det finnes massevis av rimeligere leiligheter.

 

Ellers er det jo klart at vi som kom inn på boligmarkedet for et par tiår siden har en stor fordel.

Det var ikke vanskelig å få leid ut til den prisen i det hele tatt. Det gikk veldig kjapt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars folk som skal bo i dag med lave inntekter sier jeg bare. 

Anonymkode: f1a11...96a

Alle potensielle leietakere ble kredittsjekket først av utleiemegleren.

Hun som bor der har en høy stilling og sannsynligvis god inntekt.

Jeg hadde aldri leid til den prisen selv, men det var nok av folk som var villig til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Lillemus skrev:

Er klar over det, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å leie ut 45m2 til 12.000,- i mnd, sånn er det bare. Jeg hadde vært en elendig utleier. :) 

Jeg må le litt av den uttalelsen der 😁 Tror du jeg tvinger noen til i bo der ?

Det  gikk veldig fort å få leid den ut. Det var mange som ville leie og nei jeg har ikke dårlig samvittighet. Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det ?

Sønnen min bodde der et år og han hadde jeg ikke samvittighet til å ta markedsleie av selvfølgelig. Han ble kraftig sponset, men andres økonomi må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har noen interesse av.  Jeg regner med at folk som ikke har råd til å bo der, velger å ikke gjøre det. Det er ikke min oppgave å ivareta andres økonomi. Jeg er kun ansvarlig for egen økonomi.

Jeg driver ikke med veldedighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg må le litt av den uttalelsen der 😁 Tror du jeg tvinger noen til i bo der ?

Det  gikk veldig fort å få leid den ut. Det var mange som ville leie og nei jeg har ikke dårlig samvittighet. Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det ?

Sønnen min bodde der et år og han hadde jeg ikke samvittighet til å ta markedsleie av selvfølgelig. Han ble kraftig sponset, men andres økonomi må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har noen interesse av.  Jeg regner med at folk som ikke har råd til å bo der, velger å ikke gjøre det. Det er ikke min oppgave å ivareta andres økonomi. Jeg er kun ansvarlig for egen økonomi.

Jeg driver ikke med veldedighet.

Men du tjener godt på boligutleie?

Anonymkode: f1a11...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du tjener godt på boligutleie?

Anonymkode: f1a11...96a

Jeg tjener brukbart på det . Jeg sitter jo ikke med hele fortjenesten selv iom at bor selvfølgelig ikke helt gratis hos kjæresten heller. 

Du kan si det slik at jeg leier jo selv nå. Jeg leier hos kjæresten, men det er ganske billig husleie jeg betaler der. 

Vi tjener på det begge to. Jeg mer enn han. Ellers hadde jeg faktisk ikke godtatt å gjøre det på den måten. Aller helst ønsker jeg å bo i bolig jeg eier selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Dorthe skrev:

Sønnen min betaler 9000 for en liten toroms + strøm og det er billig her.

Jeg betaler 6800 for en liten toroms + strøm. Da er TV og nett inkludert . Det er billig her jeg bor.

Akkurat nå så er jeg fornøyd med å leie, men det kommer nok av at jeg trives veldig godt her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...