Gå til innhold

Kommunale helsetilbud


Betti 11

Anbefalte innlegg

8 timer siden, frosken skrev:

Snakk med fastlegen og forklar hvordan du har det og dine tanker om behandling. Det kan være at tilbudet du har nå er utilstrekkelig og at noe annet bør gjøres. Hvor lenge er det du har snakket med sykepleieren og hvor ofte har dere samtaler?

Inklusiva angstkurs ca. 15 samtaler siden i fjor juli. Ja jeg skal snakke med fastlegen. Det er vanskelig å forklare meg, fordi jeg er sjenert og redd å si noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.2.2019 den 15.07, FjellOgDalar skrev:

Sjekk etter anestesileger på legelisten. Det er stort sett der kompetansen ligger.

For smertene mine? Anestesileger er bare for operasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ikke alltid lett å ta seg sammen i lengden. 

Jeg har ingen valg. Som mor må jeg stille opp. Faren er ikke aktuell for kvinnesaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Jeg har ingen valg. Som mor må jeg stille opp. Faren er ikke aktuell for kvinnesaker.

Ja det er sant, man må selv om det er beintøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg var då forbanna og skrev alt nede hva jeg tenkte. Jeg vet ikke om jeg skal sende det til sykepleieren. Kanskje det er lurt at hun vet hvordan jeg tenker.

Det er nok lurt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Soletti skrev:

Det er nok lurt ja. 

Jeg håper hun forstår det. Kanskje hun venter på at jeg viser mer følelser. Jeg er veldig usikker fordi mennesker er uforsigbar. Det skremmer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg håper hun forstår det. Kanskje hun venter på at jeg viser mer følelser. Jeg er veldig usikker fordi mennesker er uforsigbar. Det skremmer meg. 

Jeg forstår det kan være skremmende. Jeg har vert direkte redd for andre mennesker, skuffelser på skuffelser som toppet seg og noen som utnyttet at jeg lå nede for telling. Det er vondt å være skremt. Men, den beste veien ut av det er å våge å være ærlig og håpe at dine redsler blir motbevist. Vær ærlig, hvis ikke sykepleier vet hvor dypt det stikker er det vanskelig for henne å hjelpe deg. Det blir som å be om dagens middag på restaurant uten å spørre hva det er og så bli skuffet fordi man fikk servert komper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Soletti skrev:

Jeg forstår det kan være skremmende. Jeg har vert direkte redd for andre mennesker, skuffelser på skuffelser som toppet seg og noen som utnyttet at jeg lå nede for telling. Det er vondt å være skremt. Men, den beste veien ut av det er å våge å være ærlig og håpe at dine redsler blir motbevist. Vær ærlig, hvis ikke sykepleier vet hvor dypt det stikker er det vanskelig for henne å hjelpe deg. Det blir som å be om dagens middag på restaurant uten å spørre hva det er og så bli skuffet fordi man fikk servert komper. 

Jeg håper du har rett. Jeg gjør det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Psykisk helsetjeneste i kommunen fra Jan 17 til Juli 17. For meg fungerte det greit siden behandler virkelig brydde seg. 

Prøvde på nytt nå i Jan 19 til Feb 19 etter å ha ventet 2 mnd så fikk jeg samtaler men på 3 samtale fikk jeg beskjed om å ikke blande somatisk og psykisk. Jeg avsluttet der. Hun jeg hadde samtaler med denne gangen var etter min mening plassert på feil sted.

Jeg lot de få vite hva jeg mente før jeg avsluttet timene. Derfor prøver jeg nå Dps.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Vidar71 skrev:

Prøvde Psykisk helsetjeneste i kommunen fra Jan 17 til Juli 17. For meg fungerte det greit siden behandler virkelig brydde seg. 

Prøvde på nytt nå i Jan 19 til Feb 19 etter å ha ventet 2 mnd så fikk jeg samtaler men på 3 samtale fikk jeg beskjed om å ikke blande somatisk og psykisk. Jeg avsluttet der. Hun jeg hadde samtaler med denne gangen var etter min mening plassert på feil sted.

Jeg lot de få vite hva jeg mente før jeg avsluttet timene. Derfor prøver jeg nå Dps.

 

Jeg håper du kommer inn. Jeg fikk avslag to ganger med begrunnelse at jeg skal gå til kommunale helsetjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jo har fått time på DPS i morgen. Dette tross de vet jeg på det tidspunktet lege henviste meg var på psykisk helse. Men det kan nok være ordlyden i henvisni gen lege har skrevet som gjør at de tar det alvorlig. Men også fordi jeg tidligere har nektet å godta hjelp der pga disse skjemaene man må forhåndsutfylle. Jeg var overbevist om at de ville sette en diagnose ut fra skjemaer og mente at en samtale på forhånd ville vært bedre. Men fikk avslag for skjema måtte fylles ut eller ingen hjelp. Det er trist at de som skal behandle oss prioriterer slike fremfor en mere ærlig samtale.

Håper du får hjelp også. Er ikke bra å gå slik. Håper og at psykisk helsetjeneste rydder opp i ansettelseforholda men de tar jo inn hva som helst bare for å dekke behov. 

1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Jeg håper du kommer inn. Jeg fikk avslag to ganger med begrunnelse at jeg skal gå til kommunale helsetjeneste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vidar71 skrev:

Hei.

Jo har fått time på DPS i morgen. Dette tross de vet jeg på det tidspunktet lege henviste meg var på psykisk helse. Men det kan nok være ordlyden i henvisni gen lege har skrevet som gjør at de tar det alvorlig. Men også fordi jeg tidligere har nektet å godta hjelp der pga disse skjemaene man må forhåndsutfylle. Jeg var overbevist om at de ville sette en diagnose ut fra skjemaer og mente at en samtale på forhånd ville vært bedre. Men fikk avslag for skjema måtte fylles ut eller ingen hjelp. Det er trist at de som skal behandle oss prioriterer slike fremfor en mere ærlig samtale.

Håper du får hjelp også. Er ikke bra å gå slik. Håper og at psykisk helsetjeneste rydder opp i ansettelseforholda men de tar jo inn hva som helst bare for å dekke behov. 

 

Skjemaene er ikke for å sette en diagnose. Det er for å kartlegge symptomer. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vidar71 skrev:

Hei.

Jo har fått time på DPS i morgen. Dette tross de vet jeg på det tidspunktet lege henviste meg var på psykisk helse. Men det kan nok være ordlyden i henvisni gen lege har skrevet som gjør at de tar det alvorlig. Men også fordi jeg tidligere har nektet å godta hjelp der pga disse skjemaene man må forhåndsutfylle. Jeg var overbevist om at de ville sette en diagnose ut fra skjemaer og mente at en samtale på forhånd ville vært bedre. Men fikk avslag for skjema måtte fylles ut eller ingen hjelp. Det er trist at de som skal behandle oss prioriterer slike fremfor en mere ærlig samtale.

Håper du får hjelp også. Er ikke bra å gå slik. Håper og at psykisk helsetjeneste rydder opp i ansettelseforholda men de tar jo inn hva som helst bare for å dekke behov. 

 

Kan jeg spørre med hva du sliter med? Jeg har angst PTSD og til tider suicidale tanker og få samtaler med sykepleier og hadde et angstkurs. Jeg forstor ikke hvorfor jeg ikke kommer til dps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjemaene er ikke for å sette en diagnose. Det er for å kartlegge symptomer. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Jeg vet. Lykke til. Det er bra at du få orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betti 11 skrev:

Jeg vet. Lykke til. Det er bra at du få orden. 

Det er også for å finne ut om du trenger hjelp i spesialisthelsetjenesten eller om det holder med fastlege/kommune samt hvor mye det haster. 

Det er sprengt kapasitet i psykiatrien. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjemaene er ikke for å sette en diagnose. Det er for å kartlegge symptomer. 

Anonymkode: a0ce7...94d

Skjønner det nå. Men det er veldig lite info om dette i brevet man mottar. Så her har de som jobber med dette en jobb å gjøre. Desto mere info jo lettere å forstå. Da jeg forrige gang nektet fikk jeg brev fra Dps om at jeg trolig hadde personlighetsproblematikk og det uten at de en gang hadde møtt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vidar71 skrev:

Skjønner det nå. Men det er veldig lite info om dette i brevet man mottar. Så her har de som jobber med dette en jobb å gjøre. Desto mere info jo lettere å forstå. Da jeg forrige gang nektet fikk jeg brev fra Dps om at jeg trolig hadde personlighetsproblematikk og det uten at de en gang hadde møtt meg. 

Det er rart. De har kanskje spesielle evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Betti 11 skrev:

Kan jeg spørre med hva du sliter med? Jeg har angst PTSD og til tider suicidale tanker og få samtaler med sykepleier og hadde et angstkurs. Jeg forstor ikke hvorfor jeg ikke kommer til dps.

Jeg sliter med hjerte og klarer ikke å takle hverdagen disse problemene gir. Jeg har forsøkt å avslutte alt. Og har nesten daglige tanker om at jeg vil avslutte livet. Depresjon ligger også i diagnosen og jeg har fått skjelvinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det er rart. De har kanskje spesielle evner.

Vet ikke. Jeg har aldri før hjertediagnosen vært borte i DPS på noen måte. De kjenner meg ikke på denne avd. Men jeg hadde et 4 dagers opphold på en sengepost noen mnd før men avbrøt da overlege ikke forsto hva jeg gjorde der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vidar71 skrev:

Jeg sliter med hjerte og klarer ikke å takle hverdagen disse problemene gir. Jeg har forsøkt å avslutte alt. Og har nesten daglige tanker om at jeg vil avslutte livet. Depresjon ligger også i diagnosen og jeg har fått skjelvinger. 

Jeg skjønner det. Det er bra at du fikk tilbudt på dps. De kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...