Gå til innhold

Ang seroquel.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva mener du med det? At jeg bør ta så høye doser eller at jeg ikke bør ta det? Har alltid blitt gitt noe å sove på når jeg har problemer med søvnen,er det feil at de gir meg medisiner for søvn da? Har tatt seroquel i ni år nå, og før det og fikk jeg andre medisiner. Nozinan, phenergan,vallergan og imovane. Er det feil at de gir meg dette mener du? De mener alltid at det er viktig at jeg sover, uten noe å sove på blir jeg helt koko. Får ikke sove. Men det var en periode på to år jeg sov, da annså jeg meg selv for vel fungerende. 

Det er helt avgjørende at du sover om natten, for lite søvn vil høyst sannsynlig forverre din psykiske lidelse. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Det er helt avgjørende at du sover om natten, for lite søvn vil høyst sannsynlig forverre din psykiske lidelse. 

Ja det er jo det som er erfaringen, men det virker som folk her er imot at jeg skal ta noe for å sove. Da sover jeg jo ikke. 

Skrevet
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo det som er erfaringen, men det virker som folk her er imot at jeg skal ta noe for å sove. Da sover jeg jo ikke. 

Hei stjernestøv.

Dette synes jeg blir helt feil. I det ene øyeblikket får du pepper for at du ikke vil ta medisiner og neste øyeblikk får du pepper fordi du tar det legen har forskrevet. 

Sliter selv med søvn og har gjort det i hele mitt voksne liv.  Bruker selv quetiapin for å få sove. I en periode brukte jeg 300 mg og da sov jeg bedre enn jeg gjør nå på 100 mg quetiapin.  Måtte desverre gå ned på dose pga bivirkninger. 

Uten søvn blir jeg fort svært syk og jeg tror ikke jeg er alene om å ha det sånn. Synes du skal forholde deg til det legen sier. Han kjenner deg og vet best.

Skrevet
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Neida, folk her inne har ikke noe med om du trenger medisiner for å sove 🙂 Det er det en hel skokk med folk som må. Sov med god samvittighet.

Skrevet
8 minutter siden, emilie321 skrev:

Hei stjernestøv.

Dette synes jeg blir helt feil. I det ene øyeblikket får du pepper for at du ikke vil ta medisiner og neste øyeblikk får du pepper fordi du tar det legen har forskrevet. 

Sliter selv med søvn og har gjort det i hele mitt voksne liv.  Bruker selv quetiapin for å få sove. I en periode brukte jeg 300 mg og da sov jeg bedre enn jeg gjør nå på 100 mg quetiapin.  Måtte desverre gå ned på dose pga bivirkninger. 

Uten søvn blir jeg fort svært syk og jeg tror ikke jeg er alene om å ha det sånn. Synes du skal forholde deg til det legen sier. Han kjenner deg og vet best.

Hei igjen. 

Ja ble litt forvirret av det der. 

Jeg sov godt i natt selv om jeg ble rar. Ja jeg og blir svært dårlig uten søvn, får gjøre som legen sier. 

Skrevet
9 minutter siden, cathlin skrev:

Neida, folk her inne har ikke noe med om du trenger medisiner for å sove 🙂 Det er det en hel skokk med folk som må. Sov med god samvittighet.

Takk for det. 

Skrevet

Tror ikke det er noe her som mener at du ikke skal ta medisiner for å sove, men at det er noen grep du også kan gjøre selv i tillegg til medisin for å få bedre søvn, blant annet har det vært nevnt god søvnhygiene.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Fionys skrev:

Tror ikke det er noe her som mener at du ikke skal ta medisiner for å sove, men at det er noen grep du også kan gjøre selv i tillegg til medisin for å få bedre søvn, blant annet har det vært nevnt god søvnhygiene.

Sleit veldig med søvnen en stund nå tidligere, etter jeg har begynt med latuda har det kommet seg endel. Men siden jeg fortsatt sliter mente psykiateren jeg skulle ta 300 mg seroquel istedenfor å ta så mye truxal. 

Og hva er god søvnhygiene? 

Endret av stjernestøv
Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sleit veldig med søvnen en stund nå tidligere, etter jeg har begynt med latuda har det kommet seg endel. Men siden jeg fortsatt sliter mente psykiateren jeg skulle ta 300 mg seroquel istedenfor å ta så mye truxal. 

Og hva er god søvnhygiene

https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/sovnhygiene-gode-rad-ved-sovnproblemer

Anonymkode: cff63...201

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...