Gå til innhold

Hormonspiral


sussie

Anbefalte innlegg

Hei. Vil gi en tilbakemelding her. Det var jeg som hadde dette innlegget i januar der jeg var hos gynekolog og gjorde et mislykket forsøk på å få satt inn en hormonspiral. Han henviste meg så jeg skulle få lagt inn den i narkose. Nå er det gjort, helt ukomplisert. Samme dag og delvis dagen etter hadde jeg imidlertid svært sterke kramper fra navlen til knærne, men Ibux og Paracet hjalp godt. Nå, snart en uke etter, kjenner jeg kun et lite "knip" en sjelden gang. Og blødning hadde jeg kun dagen spiralen ble satt inn. Krysser fingrene for at dette går fint og at jeg forhåpentligvis kan miste menstruasjonen etter mye tull med lange blødninger på Cerazette. Lurer forresten på om Cerazette også kan ha gjort noe med humøret mitt, føler meg "klarere" i hodet etter en uke uten den! 

Stor takk til dr Moen, som svarer på spørsmål og øser ut av erfaring. Beundringsverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Takk for tilbakemelding. Sjansen for å miste menstruasjonen hel etter 1-3 år er 20-25%, men 80% får mindre blødning.

Ja, Cerazette kan påvirke humøret med litt PMS-symptomer. Med hormonspiral er det minimalt med hormon som går inn i kroppen, det meste blir i livmoren.

Takk for hyggelige ord, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 14.40, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ja, Cerazette kan påvirke humøret med litt PMS-symptomer.

Det forklarer jo litt av det. Jeg har endel angstplager fra før, men synes dette er blitt blitt bedre nå. Kan jo være tilfeldig, selvfølgelig - men føler som nevn en merkelig "klarere" følelse i hodet nå. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...