Gå til innhold

Å leve med uutholdelige smerter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lære seg å leve med sterke invalidiserende smerter?
Hvordan håndterer dere den negative og energi tømmende smertene?
Noen dager har jeg mest lyst til å dø for å slippe smertene.

Anonymkode: 41281...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du psykiske smerter nå eller fysiske? Jeg har litt av begge deler,men det psykiske er verst for det spiser opp sinnet mitt. Tar energien min,hadde angstanfall i dag og det slo meg helt ut resten av dagen. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smerteklinikker har ulike former for kurs som handler om hvordan mestre smertetilstander. Hvis du ikke har undersøkt slike muligheter, så kan det være fornuftig å gjøre. En del smerteklinikker tilbyr også mindfulnesskurs. 

Generelt tror jeg det har betydning også hvordan man tenker om sine smerter. Er usikker på om det er konstruktivt å tenke om sine smerter som "sterke invalidiserende", det er svært sterke uttrykk. Svært ofte vil man med tiden finne måter å håndtere smertene på som gjør at man hemmes mindre i hverdagen. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Mener du psykiske smerter nå eller fysiske? Jeg har litt av begge deler,men det psykiske er verst for det spiser opp sinnet mitt. Tar energien min,hadde angstanfall i dag og det slo meg helt ut resten av dagen. 

Begge deler egentlig, har daglige smerter som krever Morfin, Lyrica og paracet. Jeg får innimellom panikk angstanfall og det er helt forferdelig. Jeg føler jeg er så tømt for energi og overskudd og bekymrer meg for hvordan jeg snart skal klare å komme meg gjennom dagene. Jeg er redd for at den dagen skal komme hvor jeg ikke orker mere, at kroppen og sinnet sier stopp. 

Skrevet
58 minutter siden, frosken skrev:

Smerteklinikker har ulike former for kurs som handler om hvordan mestre smertetilstander. Hvis du ikke har undersøkt slike muligheter, så kan det være fornuftig å gjøre. En del smerteklinikker tilbyr også mindfulnesskurs. 

Generelt tror jeg det har betydning også hvordan man tenker om sine smerter. Er usikker på om det er konstruktivt å tenke om sine smerter som "sterke invalidiserende", det er svært sterke uttrykk. Svært ofte vil man med tiden finne måter å håndtere smertene på som gjør at man hemmes mindre i hverdagen. 

Jeg har deltatt på smerteskole, men følte ikke at jeg fikk noe ut av det bortsett fra det sosiale og å bli kjent med mange andre. Sterkt invalidiserende var nok litt å ta i for jeg fungerer jo sånn ok i hverdagen, men føler ikke jeg har noe verdig liv. Har igjen 2 venner og mamma. Skal snart prøve å jobbe litt igjen og tror det blir veldig sunt psykisk å komme meg utenfor hjemmet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har deltatt på smerteskole, men følte ikke at jeg fikk noe ut av det bortsett fra det sosiale og å bli kjent med mange andre. Sterkt invalidiserende var nok litt å ta i for jeg fungerer jo sånn ok i hverdagen, men føler ikke jeg har noe verdig liv. Har igjen 2 venner og mamma. Skal snart prøve å jobbe litt igjen og tror det blir veldig sunt psykisk å komme meg utenfor hjemmet. 

Hvor lenge har du hatt smertene? Med mye smerter så er det fort gjort å tenke at slik man har det i øyeblikket, kommer man også til å ha det "for alltid". Ofte skjer det en gradvis tilvenning og økt evne til mestring, men dette forutsetter nok at man ikke helt gir opp å være aktiv og delta i noe utenfor hjemmet. 

Jeg vet at noen med kroniske smerter har hatt utbytte av deltakelse i en slik gruppe, men vet ikke hvor i landet det tilbys: https://www.lds.no/media/1094/mindfulnessgruppe-vaaren-2019.pdf

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler egentlig, har daglige smerter som krever Morfin, Lyrica og paracet. Jeg får innimellom panikk angstanfall og det er helt forferdelig. Jeg føler jeg er så tømt for energi og overskudd og bekymrer meg for hvordan jeg snart skal klare å komme meg gjennom dagene. Jeg er redd for at den dagen skal komme hvor jeg ikke orker mere, at kroppen og sinnet sier stopp. 

Det hørtes ikke godt ut nei, støtter froskens svar. Det er ikke lett å leve med konstante smerter, har prøvd litt forskjellig jeg og. Noen ganger har jeg trodd jeg skal bli gal, slitt mye med migrene og trigeminusnevralgi. Det er vanskelig å fokusere på noe annet når det gjør så vondt, men kanskje mindfulness kan hjelpe. Lykke til ❤️ 

Skrevet

God Smertelindring/behandling er et bedrøvelig kapittel. Og når man ikke har stort av effektiv behandling å tilby, så er det visst mindfullness som gjelder. 

Anonymkode: 4eaa4...4ea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...