AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Hvordan lære seg å leve med sterke invalidiserende smerter? Hvordan håndterer dere den negative og energi tømmende smertene? Noen dager har jeg mest lyst til å dø for å slippe smertene. Anonymkode: 41281...a80 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lære seg å leve med sterke invalidiserende smerter? Hvordan håndterer dere den negative og energi tømmende smertene? Noen dager har jeg mest lyst til å dø for å slippe smertene. Anonymkode: 41281...a80 Mener du psykiske smerter nå eller fysiske? Jeg har litt av begge deler,men det psykiske er verst for det spiser opp sinnet mitt. Tar energien min,hadde angstanfall i dag og det slo meg helt ut resten av dagen. 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Tar tramadol så forsvinner de 0 Siter
frosken Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lære seg å leve med sterke invalidiserende smerter? Hvordan håndterer dere den negative og energi tømmende smertene? Noen dager har jeg mest lyst til å dø for å slippe smertene. Anonymkode: 41281...a80 Smerteklinikker har ulike former for kurs som handler om hvordan mestre smertetilstander. Hvis du ikke har undersøkt slike muligheter, så kan det være fornuftig å gjøre. En del smerteklinikker tilbyr også mindfulnesskurs. Generelt tror jeg det har betydning også hvordan man tenker om sine smerter. Er usikker på om det er konstruktivt å tenke om sine smerter som "sterke invalidiserende", det er svært sterke uttrykk. Svært ofte vil man med tiden finne måter å håndtere smertene på som gjør at man hemmes mindre i hverdagen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, stjernestøv skrev: Mener du psykiske smerter nå eller fysiske? Jeg har litt av begge deler,men det psykiske er verst for det spiser opp sinnet mitt. Tar energien min,hadde angstanfall i dag og det slo meg helt ut resten av dagen. Begge deler egentlig, har daglige smerter som krever Morfin, Lyrica og paracet. Jeg får innimellom panikk angstanfall og det er helt forferdelig. Jeg føler jeg er så tømt for energi og overskudd og bekymrer meg for hvordan jeg snart skal klare å komme meg gjennom dagene. Jeg er redd for at den dagen skal komme hvor jeg ikke orker mere, at kroppen og sinnet sier stopp. Anonymkode: 41281...a80 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 58 minutter siden, frosken skrev: Smerteklinikker har ulike former for kurs som handler om hvordan mestre smertetilstander. Hvis du ikke har undersøkt slike muligheter, så kan det være fornuftig å gjøre. En del smerteklinikker tilbyr også mindfulnesskurs. Generelt tror jeg det har betydning også hvordan man tenker om sine smerter. Er usikker på om det er konstruktivt å tenke om sine smerter som "sterke invalidiserende", det er svært sterke uttrykk. Svært ofte vil man med tiden finne måter å håndtere smertene på som gjør at man hemmes mindre i hverdagen. Jeg har deltatt på smerteskole, men følte ikke at jeg fikk noe ut av det bortsett fra det sosiale og å bli kjent med mange andre. Sterkt invalidiserende var nok litt å ta i for jeg fungerer jo sånn ok i hverdagen, men føler ikke jeg har noe verdig liv. Har igjen 2 venner og mamma. Skal snart prøve å jobbe litt igjen og tror det blir veldig sunt psykisk å komme meg utenfor hjemmet. Anonymkode: 41281...a80 0 Siter
frosken Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har deltatt på smerteskole, men følte ikke at jeg fikk noe ut av det bortsett fra det sosiale og å bli kjent med mange andre. Sterkt invalidiserende var nok litt å ta i for jeg fungerer jo sånn ok i hverdagen, men føler ikke jeg har noe verdig liv. Har igjen 2 venner og mamma. Skal snart prøve å jobbe litt igjen og tror det blir veldig sunt psykisk å komme meg utenfor hjemmet. Anonymkode: 41281...a80 Hvor lenge har du hatt smertene? Med mye smerter så er det fort gjort å tenke at slik man har det i øyeblikket, kommer man også til å ha det "for alltid". Ofte skjer det en gradvis tilvenning og økt evne til mestring, men dette forutsetter nok at man ikke helt gir opp å være aktiv og delta i noe utenfor hjemmet. Jeg vet at noen med kroniske smerter har hatt utbytte av deltakelse i en slik gruppe, men vet ikke hvor i landet det tilbys: https://www.lds.no/media/1094/mindfulnessgruppe-vaaren-2019.pdf 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. februar 2019 Skrevet 26. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge deler egentlig, har daglige smerter som krever Morfin, Lyrica og paracet. Jeg får innimellom panikk angstanfall og det er helt forferdelig. Jeg føler jeg er så tømt for energi og overskudd og bekymrer meg for hvordan jeg snart skal klare å komme meg gjennom dagene. Jeg er redd for at den dagen skal komme hvor jeg ikke orker mere, at kroppen og sinnet sier stopp. Anonymkode: 41281...a80 Det hørtes ikke godt ut nei, støtter froskens svar. Det er ikke lett å leve med konstante smerter, har prøvd litt forskjellig jeg og. Noen ganger har jeg trodd jeg skal bli gal, slitt mye med migrene og trigeminusnevralgi. Det er vanskelig å fokusere på noe annet når det gjør så vondt, men kanskje mindfulness kan hjelpe. Lykke til ❤️ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 Skrevet 27. februar 2019 God Smertelindring/behandling er et bedrøvelig kapittel. Og når man ikke har stort av effektiv behandling å tilby, så er det visst mindfullness som gjelder. Anonymkode: 4eaa4...4ea 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.