Gå til innhold

Syk og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker bl.a.Lamictal. Nå har jeg høy feber og det verker i hele kroppen. Kan feber og sykdom virke inn på medisiner som dette?

Anonymkode: ad5ff...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror alle sover nå men jeg leste ingenting om feber. Kanskje du spør i morgen. Jeg ønsker deg godt bedring.

Skrevet
52 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg tror alle sover nå men jeg leste ingenting om feber. Kanskje du spør i morgen. Jeg ønsker deg godt bedring.

Takk, takk.

Skrevet

Er det ingen som vet noe om dette?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bl.a.Lamictal. Nå har jeg høy feber og det verker i hele kroppen. Kan feber og sykdom virke inn på medisiner som dette?

Det går bra. Bare fortsett å ta dem som vanlig.

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Det går bra. Bare fortsett å ta dem som vanlig.

Ok, takk. Jeg mister også mye væske pga sterk svetting og en lege sa til meg en gang at konsentrasjonen av medisinene kan bli doblet ved dårlig væsketilførsel. Er det noe jeg bør ta hensyn til siden jeg ikke klarer å få i meg nok væske akkurat nå?

Skrevet

For de aller fleste medisiner er dette uten betydning. Men ved bruk av litium er dette ekstremt viktig.

Skrevet
53 minutter siden, kupton skrev:

For de aller fleste medisiner er dette uten betydning. Men ved bruk av litium er dette ekstremt viktig.

Da var det nok det legen mente. Takk igjen!

Skrevet

Jeg må korrigere meg litt. Ved vanlige, korte og forbigående febertilstander er dette uten betydning med de fleste medikament.

Dersom påvirkningen på væskebalansen er vesentlig og varer over flere uker, bør en være obs på endringer i serumkonsentrasjon.

Skrevet
10 timer siden, kupton skrev:

Jeg må korrigere meg litt. Ved vanlige, korte og forbigående febertilstander er dette uten betydning med de fleste medikament.

Dersom påvirkningen på væskebalansen er vesentlig og varer over flere uker, bør en være obs på endringer i serumkonsentrasjon.

Det er godt å vite!

Skrevet

Få uanset i deg godt med væske. Gjerne noe som gir litt næring om matlysten er på bånn. Supper er bra, gjerne laget på kylling/hønsebuljong. Rema 1000 selger thai-suppe på poser. Den får garantert røsket lit opp i systemet. Men disse alternativene vil du jo kanskje trenge litt hjelp for å skaffe. Om noen du kjenner kan hjelpe deg, er jo det greit. Ellers kan du bestille fra Kolonial.no, som leverer rett på døra :). 

Og ellers - få i deg rikelig med væske. Jeg liker te med peppermynte og ingefær når jeg er syk. Uansett, god bedring :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Få uanset i deg godt med væske. Gjerne noe som gir litt næring om matlysten er på bånn. Supper er bra, gjerne laget på kylling/hønsebuljong. Rema 1000 selger thai-suppe på poser. Den får garantert røsket lit opp i systemet. Men disse alternativene vil du jo kanskje trenge litt hjelp for å skaffe. Om noen du kjenner kan hjelpe deg, er jo det greit. Ellers kan du bestille fra Kolonial.no, som leverer rett på døra :). 

Og ellers - få i deg rikelig med væske. Jeg liker te med peppermynte og ingefær når jeg er syk. Uansett, god bedring :)

Takk for mange gode tips :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...