Gå til innhold

Legen vil legge meg inn siden jeg har så mye uro og den slags, men jeg føler ikke at jeg er "der".. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke la meg få en eller annen beroligende først, la meg prøve det hjemme og kanskje finne ro og overskudd til å klare å tenke klarere? 

Er det vanlig å innlegge folk, kontra medisinering hjemme først? Der virker så utrolig overkill med innleggelse?.. Hva er egentlig vanlig?

Anonymkode: d0e9d...0b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert det er overkill. Du vil i allefall få en skikkelig vurdering og øke sjangsen for at du får riktig behandling. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke la meg få en eller annen beroligende først, la meg prøve det hjemme og kanskje finne ro og overskudd til å klare å tenke klarere? 

Er det vanlig å innlegge folk, kontra medisinering hjemme først? Der virker så utrolig overkill med innleggelse?.. Hva er egentlig vanlig?

Jeg synes legen din er fornuftig som ikke nødvendigvis går rett på medikamenter. Jeg mener ikke med det at medikamenter er feil, men det kan være greit å prøve noe annet først. Du vil jo kanskje finne ro og overskudd mens du er innlagt også?

Skrevet

Sier meg enig i Lillemus her. Medikamenter er jo bare en løsning som ikke bør brukes over tid, det ideelle er vel å komme til bunns i problemet som i hovedsak forårsaker uroen? Innleggelse er ikke overkill i det hele tatt spør du meg, og synes faktisk du bør "utnytte" sjansen istedenfor. Du får virkelig satt fokus på problemet, samt at du er trygg til enhver tid da det er fagfolk rundt hvert hjørne som er der for å passe på deg :)

Anonymkode: fe9a1...89a

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får virkelig satt fokus på problemet, samt at du er trygg til enhver tid da det er fagfolk rundt hvert hjørne som er der for å passe på deg :)

Du mener umotiverte psykepleiere og dumme pensjonister? 

Anonymkode: 750a6...c25

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener umotiverte psykepleiere og dumme pensjonister? 

Anonymkode: 750a6...c25

Overhodet ikke! Nå vet ikke jeg hvilket grunnlag du har for å si dette, men om dette er oppfatningen du har av å være innlagt, så ville jeg prøvd en ny plass. Av egen erfaring har jeg bare vært borti hyggelige, genuine mennesker, som alle er der for mitt eget beste - selv om de til tider virker travle og hektiske. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i din situasjon i 2016. 

Bedriftslege ville legge meg inn på Dps men jeg sa nei. 7 mnd etter fikk hun viljen sin etter at vi hadde prøvd antidepressiva. Jeg tok imot opphold på Dps akutt sengepost 1. Møtte kjempehyggelige folk som jobbet inne på avd. Men etter 3 dager møtte jeg en udugelig psykriater. Han ødela hele oppholdet og jeg valgte å dra hjem dag 4. Jeg klaget på vedkommende og fikk medhold. Dette ødela mitt syn på Dps. 

Jeg har derimot ny fastlege nå og hun ville legge meg inn i jan 19. Jeg takket nei. Men etter en del diskusjon så ble vi enige om å henvise Dps poliklinikk. Der blir det mest trolig samtaler og mulig antidepressiva. Jeg er i min situasjon pga hjertesykdom. Aldri før jeg fikk diagnosen vært i kontakt med Dps.

Mitt råd vil være. Ta imot henvisning til Dps men da på poliklinikk uten innleggelse. Jeg tror du vil ha bedre nytte av det fremfor å bli lagt inn. 

Føler st du er som meg litt skeptisk til Dps men vi har ikke noe å frykte.

Husk vi er flere som sliter 😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du tilbud om innleggelse vil jeg anta du er ganske syk.

Anonymkode: 7b1d0...c39

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du tilbud om innleggelse vil jeg anta du er ganske syk.

Anonymkode: 7b1d0...c39

Man trenger ikke være alvorlig sjuk for å bli henvist til innleggelse fra en fastlege. Noen leger henviser for selv slippe å ta samtaler de er pålagt å gjøre. Lettvinnt å greit men feil. 

Min fastlege har stilt opp med samtaler 2 til 3 ganger hver uke siste tid. Dette frem til jeg får samtaler på Dps som er overfylt.

Heldigvis finnes det fornuftige leger i dette landet. 

Skrevet
4 minutter siden, Vidar71 skrev:

Man trenger ikke være alvorlig sjuk for å bli henvist til innleggelse fra en fastlege. Noen leger henviser for selv slippe å ta samtaler de er pålagt å gjøre. Lettvinnt å greit men feil. 

Min fastlege har stilt opp med samtaler 2 til 3 ganger hver uke siste tid. Dette frem til jeg får samtaler på Dps som er overfylt.

Heldigvis finnes det fornuftige leger i dette landet. 

Hvordan vet du det du nå påstår?

Anonymkode: 21104...c20

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...