Gå til innhold

Alltid vektøkning ved behandling av psykose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går alle opp i vekt ved behandling av psykose? Hvilke medikamenter er eventuelt best å bruke for å unngå vektøkning?

Anonymkode: 005a5...3f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

zeldox.

Da jeg gikk på den gikk jeg ned 12 kg på 2 måneder. Men den var ikke så sterk, så jeg måtte tilbake på zyprexa.

Anonymkode: 8a755...d68

AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier her er at Zeldox demper appetitten noe voldsomt? Hmm.. interessant. 

Anonymkode: 5a5f9...25d

Gjest elina777
Skrevet

Jeg har ikke gått opp noe med xeplion, abilify var heller ikke noe prob å slanke seg med

Gjest Maggie55
Skrevet

Enkelte driver bare med tøv av disse legene tror jeg. Placeboeffekten er stor på dette området tror jeg.

Gjest Maggie55
Skrevet

Mye av det kunne like gjerne vært sukkerpiller tror jeg. Læringen som drev å beføle elevene på barneskolen i kommunen jeg gikk burde derimot hatt noe som virkelig hadde hjulpet. Ikke sant?????

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er mer enn ett kilenot  spørsmål i løypa av psykiatrien tror bare.

Gjest Maggie55
Skrevet

Alt er ikke til å stole på tror jeg. Propagandaen infiltrerer alle områder i dag.

Gjest Anbr42
Skrevet

Maggie55: Det er sjeldent jeg forstår hva du sier og hvorfor. 

Her er du også helt på viddene. Sukkerpiller kan aldri erstatte antipsykotisk medisin, og det er aldri snakk om noen placeboeffekt når det gjelder medisiner mot f.eks. psykose.

Dessuten er det få leger som driver med tøv og fanteri.

Skrevet
9 timer siden, Maggie55 skrev:

Enkelte driver bare med tøv av disse legene tror jeg. Placeboeffekten er stor på dette området tror jeg.

Mye av det kunne like gjerne vært sukkerpiller tror jeg. Læringen som drev å beføle elevene på barneskolen i kommunen jeg gikk burde derimot hatt noe som virkelig hadde hjulpet. Ikke sant?????

Det er mer enn ett kilenot  spørsmål i løypa av psykiatrien tror bare.

Alt er ikke til å stole på tror jeg. Propagandaen infiltrerer alle områder i dag.

Med all respekt:

Hvorfor ødelegger du så mange tråder med å skrive så mye fjas? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Med all respekt:

Hvorfor ødelegger du så mange tråder med å skrive så mye fjas? 

Fordi hun er psykotisk?

Anonymkode: 08119...942

stjernestøv
Skrevet

Jeg har alltid lagt på meg på ap, untatt abilify og zeldox, men de virket ikke godt nok. Ser også at folkene på dagsenteret er overvektig, de går jo og på medisiner. Det er et onde det der. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykose + spiseforstyrrelser = en utfordring, da. 😢

Anonymkode: 005a5...3f9

Gjest Maggie55
Skrevet
16 timer siden, Anbr42 skrev:

Maggie55: Det er sjeldent jeg forstår hva du sier og hvorfor. 

Her er du også helt på viddene. Sukkerpiller kan aldri erstatte antipsykotisk medisin, og det er aldri snakk om noen placeboeffekt når det gjelder medisiner mot f.eks. psykose.

Dessuten er det få leger som driver med tøv og fanteri.

Jeg har selv tatt Zeldox i mange år. Synes det er vanskelig å si hva som er bivirkning og hva som bare er manglende virkning.  Alt koster i dag. Medisin koster. Nye og bedre medisiner koster. Det er hva det egentlig handler om tror jeg.

Jeg skal prøve å justere meg. Men først må jeg sove litt. Skal snart i møte i nav.😊

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har selv tatt Zeldox i mange år. 😊

Jeg syntes du skrev i en annen tråd du ikke hadde noen psykiatrisk diagnose?

Anonymkode: 10930...e13

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er en vedlikeholdsdose som jeg kanskje burde sluttet med for lenge siden. Men det har vært så mye og jeg prøver å være forsiktig.  Det er noe ganske annet føler jeg. Veldig mange år siden jeg oppsøkte en spesialist og håper jeg ikke trenger det noe mer. Fastleger flest er ikke særlig interessert i å snakke om eller har tid til dette tema har jeg inntrykk av. De mangler vel også spesialistkompetanse kanskje.   Det er så mye utrolig i vår tid. Vanskelig å si hva som er bivirkning og hva som er vektøkning av andre årsaker synes jeg. Alt koster i dag. Det koster å få stilt diagnoser. Men en ting er rart.  De foregående år har jeg betalt en langt høyere egenandel  på apoteket for Zeldox i begynnelsen av året ,før frikortet ,enn i år. Hva er skjedd? Vi snakker her om nedgang i pris på kanskje mer enn 1/2 av tidligere egenandel  om jeg husker riktig. Men det er  kanskje bare så mye utrolig vanskelig i dag. Man hører  og leser jo om medisinmangel for så mange.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker tror jo at de fleste av våre problemer  lager vi selv. Det kan det være mye sant i.

Anonymkode: e4de4...685

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...