Gå til innhold

Jeg har et dilemma. Switchet på AD, men redd for å slutte.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Grunnet alvorlig depresjon fikk jeg etter hvert AD selv om psykiateren var i tvil da jeg har bp1. Fikk prøve siden jeg går på stemn.stab. medisiner. 

Switchet over i mani. Det varierer litt i la dagen og fra dag til dag. Jeg vet at jeg begynner å bli litt kokko, og jeg har vært i manisk fase i fire uker nå. Merker at kroppen begynner å slite litt, men samtidig har jeg det så bra, og så deilig. 

En del av meg sier at jeg må slutte på AD før dette går for langt. Har begynt å gjøre en del dumme ting. En annen del av meg er kjemperedd for å falle tilbake i den jævlige depresjonen jeg hadde, og at det skal ta livet av meg. Shit ass. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: e36a5...221

Videoannonse
Annonse
motorPrøysen
Skrevet

Lar du dette pågå risikerer du kraftig mani og at du mister kontrollen, eller at du sliter deg ut og krasjer. Jeg har en følelse av at du vet det selv.

Du må ta kontakt med psykiateren din snarest. Ring ham på mandag. Forsøk å få sove om nettene til da, bruk evt. medikamenter til det om du har.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Lar du dette pågå risikerer du kraftig mani og at du mister kontrollen, eller at du sliter deg ut og krasjer. Jeg har en følelse av at du vet det selv.

Du må ta kontakt med psykiateren din snarest. Ring ham på mandag. Forsøk å få sove om nettene til da, bruk evt. medikamenter til det om du har.

Takk for svar. Ja, jeg vet om risikoen. Jeg er  nesten mer redd for risikoen for å gå tilbake i depresjonen jeg var i. Jeg var veldig nær å ikke overleve den. Det er derfor jeg er så redd for det.

Jeg tar medisiner for å få sove, så jeg sover 4-7 t PR natt, så det er ikke så ille, i alle fall. 

Er liksom redd for at de på DPS er ute etter å ta meg, så jeg prøver å holde en lav profil. Jeg har blitt veldig paranoid. Så mye at jeg går rundt med fruktkniv i bukselinningen i tilfelle noen skal overfalle meg.

Anonymkode: e36a5...221

motorPrøysen
Skrevet

Med bakgrunn i det siste du har sagt syns jeg du skal ta kontakt med legevakten nå med en gang slik at du kan legges inn og skjermes. Fortell dem hvordan det står til og hvordan du tenker. Du vil bli ivaretatt på sykehuset. De vil også være obs på at du ikke skal falle tilbake i depresjonen igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...