stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 Har man mye av det ved schizoaffektiv? Eller er det medisinen som gjør meg sånn? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 Og burde ikke latuda virke nå? Tar jo 74 mg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 Sliter virkelig nå, men sykepleieren skriver hver gang at jeg er som jeg pleier å være. Er jeg ikke klar nok med han? Habituel tilstand...det er vel den samme som vanlig? 0 Siter
kupton Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 Både ved schizofreni og schizoaffektiv er fordelingen mellom positive og negative symptomer svært individuelt. Noen har mer av det ene, andre har mer av det andre. Men også for hvert enkelt individ kan dette endre seg over tid. Det kan være perioder mer dominert av negativ symptom og andre perioder mer positive symptom. For schizoaffektive må en også huske at det er betydelig overlapp mellom negative symptomer og depresjon. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 2 minutter siden, kupton skrev: Både ved schizofreni og schizoaffektiv er fordelingen mellom positive og negative symptomer svært individuelt. Noen har mer av det ene, andre har mer av det andre. Men også for hvert enkelt individ kan dette endre seg over tid. Det kan være perioder mer dominert av negativ symptom og andre perioder mer positive symptom. For schizoaffektive må en også huske at det er betydelig overlapp mellom negative symptomer og depresjon. Ok. Takk for svar. Jeg føler meg jo deprimert nå og har gjort det en stund. Håper jeg får topimax som er stemningsstabiliserende og kan hjelpe på vekta. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 8 minutter siden, kupton skrev: Både ved schizofreni og schizoaffektiv er fordelingen mellom positive og negative symptomer svært individuelt. Noen har mer av det ene, andre har mer av det andre. Men også for hvert enkelt individ kan dette endre seg over tid. Det kan være perioder mer dominert av negativ symptom og andre perioder mer positive symptom. For schizoaffektive må en også huske at det er betydelig overlapp mellom negative symptomer og depresjon. Eller hva vil du anbefale mot negative symptomer/depresjon? 0 Siter
kupton Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 Jeg vil kun anbefale at du 1. Diskuterer dette åpent og ærlig med din psykiater. 2. At du følger dennes råd over tid. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 7 minutter siden, kupton skrev: Jeg vil kun anbefale at du 1. Diskuterer dette åpent og ærlig med din psykiater. 2. At du følger dennes råd over tid. Ok. Det skal jeg gjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Det skal jeg gjøre. Så bra at du endelig vil gjøre det! Anonymkode: 03b70...e0a 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Skrevet 2. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så bra at du endelig vil gjøre det! Anonymkode: 03b70...e0a Jeg har gjort som han har sagt nå i flere uker, tatt 74 mg latuda og økt seroquel til 250 mg. Han ville jeg skulle ta 300 mg, prøvde det en gang men kan prøve igjen. Men fikk jo ikke sove da. Truxal fikk jeg av en annen psykiater, men det var greit at jeg tok 30 mg av det så det gjør jeg nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 Skrevet 3. mars 2019 22 timer siden, stjernestøv skrev: Sliter virkelig nå, men sykepleieren skriver hver gang at jeg er som jeg pleier å være. Er jeg ikke klar nok med han? Habituel tilstand...det er vel den samme som vanlig? Har schizoaffektiv jeg også, og omtrent hver gang etter at jeg har snakket med psykiateren skriver han i journalnotatet at jeg er i min habitualtilstand. Jeg forstår ikke helt hva han mener med dette, betyr det at jeg er som jeg pleier å være, eller betyr det at han mener at jeg er frisk? Føler meg ikke helt bra jeg heller til tross for medisiner, men tror at det er depresjon. Anonymkode: 9f60f...29f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har schizoaffektiv jeg også, og omtrent hver gang etter at jeg har snakket med psykiateren skriver han i journalnotatet at jeg er i min habitualtilstand. Jeg forstår ikke helt hva han mener med dette, betyr det at jeg er som jeg pleier å være, eller betyr det at han mener at jeg er frisk? Føler meg ikke helt bra jeg heller til tross for medisiner, men tror at det er depresjon. Anonymkode: 9f60f...29f Jeg tror han mener at du er som du vanligvis pleier å være, det betyr ikke at du er frisk. Men jeg føler ikke jeg har vært stabil i det siste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 Skrevet 3. mars 2019 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg tror han mener at du er som du vanligvis pleier å være, det betyr ikke at du er frisk. Men jeg føler ikke jeg har vært stabil i det siste. Ok. Takk for svar. Anonymkode: 9f60f...29f 1 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Skrevet 5. mars 2019 Da skal jeg til psykiater i morgen og gruer meg til å gå opp der, er ikke i form. Får se om jeg får noe for det her, føler bare det er onde energier overalt som gjør meg dårlig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Skrevet 5. mars 2019 Var så flink å spise sunt i dag så kom kvelden og jeg sprakk Gir liksom faen når jeg er så lei av livet uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.