Gå til innhold

Negative symptomer.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Har man mye av det ved schizoaffektiv? Eller er det medisinen som gjør meg sånn?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Og burde ikke latuda virke nå? Tar jo 74 mg. 

stjernestøv
Skrevet

Sliter virkelig nå, men sykepleieren skriver hver gang at jeg er som jeg pleier å være. Er jeg ikke klar nok med han? Habituel tilstand...det er vel den samme som vanlig?

Skrevet

Både ved schizofreni og schizoaffektiv er fordelingen mellom positive og negative symptomer svært individuelt. Noen har mer av det ene, andre har mer av det andre. Men også for hvert enkelt individ kan dette endre seg over tid. Det kan være perioder mer dominert av negativ symptom og andre perioder mer positive symptom.

For schizoaffektive må en også huske at det er betydelig overlapp mellom negative symptomer og depresjon.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

Både ved schizofreni og schizoaffektiv er fordelingen mellom positive og negative symptomer svært individuelt. Noen har mer av det ene, andre har mer av det andre. Men også for hvert enkelt individ kan dette endre seg over tid. Det kan være perioder mer dominert av negativ symptom og andre perioder mer positive symptom.

For schizoaffektive må en også huske at det er betydelig overlapp mellom negative symptomer og depresjon.

Ok. Takk for svar. Jeg føler meg jo deprimert nå og har gjort det en stund. Håper jeg får topimax som er stemningsstabiliserende og kan hjelpe på vekta. 

stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, kupton skrev:

Eller hva vil du anbefale mot negative symptomer/depresjon?

Skrevet

Jeg vil kun anbefale at du 1. Diskuterer dette åpent og ærlig med din psykiater. 2. At du følger dennes råd over tid.

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, kupton skrev:

Jeg vil kun anbefale at du 1. Diskuterer dette åpent og ærlig med din psykiater. 2. At du følger dennes råd over tid.

Ok. Det skal jeg gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det skal jeg gjøre. 

Så bra at du endelig vil gjøre det! 

Anonymkode: 03b70...e0a

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra at du endelig vil gjøre det! 

Anonymkode: 03b70...e0a

Jeg har gjort som han har sagt nå i flere uker, tatt 74 mg latuda og økt seroquel til 250 mg. Han ville jeg skulle ta 300 mg, prøvde det en gang men kan prøve igjen. Men fikk jo ikke sove da. Truxal fikk jeg av en annen psykiater, men det var greit at jeg tok 30 mg av det så det gjør jeg nå. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, stjernestøv skrev:

Sliter virkelig nå, men sykepleieren skriver hver gang at jeg er som jeg pleier å være. Er jeg ikke klar nok med han? Habituel tilstand...det er vel den samme som vanlig?

Har schizoaffektiv jeg også, og omtrent hver gang etter at jeg har snakket med psykiateren skriver han i journalnotatet at jeg er i min habitualtilstand. Jeg forstår ikke helt hva han mener med dette, betyr det at jeg er som jeg pleier å være, eller betyr det at han mener at jeg er frisk? Føler meg ikke helt bra jeg heller til tross for medisiner, men tror at det er depresjon.

Anonymkode: 9f60f...29f

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har schizoaffektiv jeg også, og omtrent hver gang etter at jeg har snakket med psykiateren skriver han i journalnotatet at jeg er i min habitualtilstand. Jeg forstår ikke helt hva han mener med dette, betyr det at jeg er som jeg pleier å være, eller betyr det at han mener at jeg er frisk? Føler meg ikke helt bra jeg heller til tross for medisiner, men tror at det er depresjon.

Jeg tror han mener at du er som du vanligvis pleier å være, det betyr ikke at du er frisk. Men jeg føler ikke jeg har vært stabil i det siste. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror han mener at du er som du vanligvis pleier å være, det betyr ikke at du er frisk. Men jeg føler ikke jeg har vært stabil i det siste. 

Ok. Takk for svar.

stjernestøv
Skrevet

Da skal jeg til psykiater i morgen og gruer meg til å gå opp der, er ikke i form. Får se om jeg får noe for det her, føler bare det er onde energier overalt som gjør meg dårlig. 

stjernestøv
Skrevet

Var så flink å spise sunt i dag så kom kvelden og jeg sprakk :( Gir liksom faen når jeg er så lei av livet uansett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...