Gå til innhold

Jeg er liv redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestefar er tilbake på sykehuset og jeg tenker bare det verste, jeg har utrolig mye angst. Bestefar har fått gallegangskreft (hatt det i ett år nå) og jeg er utrolig knyttet til han. Han har fått et dren til å få ut gallen, men nå er han på sykehus på grunn at at det har sluttet å komme ut galle, di tror det er noe some blokker siden etter at di har "skyllet" har den begynt å verke igjen. Men har skjedd flere ganger at den har blitt tett igjen, siden mandag, og nå skyllet di for ca 3 timer siden og det var kompet svert lite ut nå når jeg snakket med han for en halv time siden. Jeg har nå ekstrem med angst pga dette, jeg har lest om alt i fra leversvikt til blokket blodtilførsel til lever som kan få leveren til å slutte å produsere galle. Blod prøvene sier at han har mye galle i kroppen, noe som jeg tolker at leveren forsatt virker men at det ikke kommer ut drenet. Men har ingen ide om dette er sant. Jeg er liv redd for at han skal dø. Jeg har tatt meg en sobril en halv 15mg (50min siden), men har forsatt sterk angst. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er trist å lese om bestefaren din. Skjønner at du er knyttet til han. Har du noen å snakke med? Får dere svar av legene som behandler han? 

Anonymkode: fdbaa...361

Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er trist å lese om bestefaren din. Skjønner at du er knyttet til han. Har du noen å snakke med? Får dere svar av legene som behandler han? 

Anonymkode: fdbaa...361

Jeg har min mor å snakke med.

Svert lite svar, noen ganger nor vi spørr sier di at di skal sjekke med legen, men kommer ikke igjen, dette skjedde flere ganger. Jeg var på sykehuset igår i over 8 timer hvor meg og min bestefar ble sittene på venterommet meste parten av tiden. Og ver lege og sykepleier vi snakket med fikk vi forskjellige svar. Først fikk vi beskjed om at han skulle ta ultralyd, og at vi måtte vente litt, 2 timer etterpå fikk vi beskjed om at han måtte faste i 4 timer, 4 timer etter fikk vi beskjed om at det ikke ble i dag, men i dagen etter, da ble han innlagt siden han skulle ta den dagen etter...

Skrevet
1 time siden, mariusg skrev:

Bestefar er tilbake på sykehuset og jeg tenker bare det verste, jeg har utrolig mye angst. Bestefar har fått gallegangskreft (hatt det i ett år nå) og jeg er utrolig knyttet til han. Han har fått et dren til å få ut gallen, men nå er han på sykehus på grunn at at det har sluttet å komme ut galle, di tror det er noe some blokker siden etter at di har "skyllet" har den begynt å verke igjen. Men har skjedd flere ganger at den har blitt tett igjen, siden mandag, og nå skyllet di for ca 3 timer siden og det var kompet svert lite ut nå når jeg snakket med han for en halv time siden. Jeg har nå ekstrem med angst pga dette, jeg har lest om alt i fra leversvikt til blokket blodtilførsel til lever som kan få leveren til å slutte å produsere galle. Blod prøvene sier at han har mye galle i kroppen, noe som jeg tolker at leveren forsatt virker men at det ikke kommer ut drenet. Men har ingen ide om dette er sant. Jeg er liv redd for at han skal dø. Jeg har tatt meg en sobril en halv 15mg (50min siden), men har forsatt sterk angst. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hjelp!

7,5 mg sobril er en svært liten dose. Det er ikke rart at det har liten effekt mot sterk angst. 

Skrevet
56 minutes ago, Bergogdal said:

7,5 mg sobril er en svært liten dose. Det er ikke rart at det har liten effekt mot sterk angst. 

Ja det er nok sikkert en liten dose, men har hatt god effekt av så lite før så tok det samme (bruker di svert lite). Jeg fikk vite at drenert til bestefar har begynt å virke igjen, så er roligere nå. Panikkanfallene har også gitt seg. Kan kanskje ta en halv til vis det kommer igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...