AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har kompleks ptsd og adhd, samt angst og tidvis depresjon, som nok kommer av diagnosene. Jeg sliter mye for tiden, mye uro og tankekjør, vandrer endel pga uro og er nå blitt helt isolert. Jeg går til behandling en gang i uken, bruker antidepressiva og sovemed. Behandler jeg går til føler jeg er feil for meg, har gått til henne i over et år nå uten bedring. Og det er fastlegen som nå presser litt på innleggelse, men da føler jeg at alt jeg har jobbet og kjempet for er borte, da blir jeg en psykiatrisk pasient og at det blir stempelet mitt fra da av. Jeg er selv sykepleier, og føler at jeg da aldri kunne komme tilbake på jobb.. Jeg har bedt legen om å få prøve beroligende først, og jeg skjønner hun nøler på det, men om det kan hjelpe meg gjennom de verste dagene og jeg da får litt ro i hode og kropp, føler jeg at jeg klarer å få en bedre oversikt og kan lettere ta til meg annet. For da er ikke fokuset på uroen og ubehaget. Psykiater på dps har meldt seg ut ang medisiner (til adhd'en) til jeg er bedre mentalt, men hvordan bli bedre når det er kaos på flere måter inni meg? Hvorfor ikke la meg få den roen til å ta inn mer enn uro og negative ting? Jeg tror også at om jeg hadde fått prøve ut forskjellige adhd-medisiner til jeg hadde funnet en som både hjalp og ikke gir angst, hadde mye vært gjort. Men lege på dps sier de kun bruker elvanse og ritalin der, og alle kommer i mål med en av dem.. Jeg har null tiltro til den mannen, eller plassen i det hele tatt, ingen kjemi og føler meg bare liten når jeg snakker med han. Men har sagt til fastlegen at jeg skal vurdere det om ikke det blir en endring i løpet av en viss tid.. Hun er den eneste jeg stoler på. Så er det noen med erfaring fra sånt? Anonymkode: b3f1f...008 0 Siter
frosken Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 Hvorfor mener du at du blir mer psykiatrisk pasient av en innleggelse enn du allerede er etter et års behandling på dps? Siden du er misfornøyd med nåværende behandler, så kan det være fornuftig med en innleggelse så sant det er snakk om en avdeling med høyt faglig nivå. 0 Siter
tiny88 Skrevet 5. mars 2019 Skrevet 5. mars 2019 Der er en låst tråd øverst i forumet som heter " å gå i psykoterapi". den kan du lese, Du burde heller ikke skamme deg for situasjonen, du kan lære mye om deg selv når du er innlagt. Jeg selv angrer ikke på att jeg takket ja, nye dører åpnes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.