Gå til innhold

Dere som har bipolar lidelse. Sanger på hjernen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere sanger på hjernen som et symptom når dere er i manisk fase av sykdommen?

Jeg vet at det er helt vanlig å ha sanger på hjernen, altså.

Men når jeg er i manisk fase er det som en del av tankestormen.

Da har jeg sanger på hjernen døgnet rundt, og uten stopp. Gjerne jævlig stygge sanger som jeg aldri har hørt på frivillig. Eller det kan være sanger fra barndommen som jeg ikke har tenkt på på årevis. Dustete sanger fra barne-tv. Det er gjerne et par setninger fra en sang som går på repeat, ofte over flere dager. Det kan også være ulike sanger. 

Fint å være voksen og å gå rundt med denne sangen konstant på hjernen: "Hvem er verdens mest lojale bestevenn, jo det er Mumfie, bare rop på Mumfie...". Sangene jeg har på hjernen "bruker jeg" gjerne som rytme til mange ting jeg gjør. Går, danser, rydder, styrer i takt til sangen.

Flere med samme greia?

Anonymkode: 10598...adc

Videoannonse
Annonse
Gjest franklyscarlet
Skrevet

Ja! Akkurat det har jeg også 🤯 Googla det. Det kan kalles «earworm». Ser ut som om det er flere bipolare som har det. 

Skrevet

Jeg har sanger eller deler av sanger som en de av tankekjør. Gjerne bare med rytme, ikke melodi. Føler det er litt tvangsmessig. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere sanger på hjernen som et symptom når dere er i manisk fase av sykdommen?

Jeg vet at det er helt vanlig å ha sanger på hjernen, altså.

Men når jeg er i manisk fase er det som en del av tankestormen.

Da har jeg sanger på hjernen døgnet rundt, og uten stopp. Gjerne jævlig stygge sanger som jeg aldri har hørt på frivillig. Eller det kan være sanger fra barndommen som jeg ikke har tenkt på på årevis. Dustete sanger fra barne-tv. Det er gjerne et par setninger fra en sang som går på repeat, ofte over flere dager. Det kan også være ulike sanger. 

Fint å være voksen og å gå rundt med denne sangen konstant på hjernen: "Hvem er verdens mest lojale bestevenn, jo det er Mumfie, bare rop på Mumfie...". Sangene jeg har på hjernen "bruker jeg" gjerne som rytme til mange ting jeg gjør. Går, danser, rydder, styrer i takt til sangen.

Flere med samme greia?

Ja!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er veldig kjent for meg. De tar over hele hjernen på en måte og jeg bare må synge de inni meg og gjøre ting i takt med de. Tvang på en måte.

Anonymkode: 771c4...796

AnonymBruker
Skrevet

Min favoritt er Jeg er en papegøye fra amerika. Fantastisk låt. 

Anonymkode: 0fd2c...cf4

Gjest franklyscarlet
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt er Jeg er en papegøye fra amerika. Fantastisk låt. 

Takk, nå har jeg hatt den sangen på hjernen i to timer🦜🎵😄

AnonymBruker
Skrevet

"Lutefisken lengter hjem til havet, havet er lutefiskens hjem, dette var det første verset nå er det bare 100 igjen" 😄

Anonymkode: 771c4...796

AnonymBruker
Skrevet

Ingen årsak. Jeg er en papegøye fra Amerika egner seg også godt til plystring med papegøyeaksent.

AnonymBruker
Skrevet

Bonusutfordring: Se hvor hurtig du klarer å plystre sangen uten at tonene går i hverandre. Mulighetene er endeløse.

Gjest Anbr42
Skrevet
På 5.3.2019 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Fint å være voksen og å gå rundt med denne sangen konstant på hjernen: "Hvem er verdens mest lojale bestevenn, jo det er Mumfie, bare rop på Mumfie..."

Lol 

stjernestøv
Skrevet

Jeg har ikke BP men får ofte sanger på hjernen. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg har ikke bipolar. Men noen sanger må jeg bare unngå, jeg blir så plaget. Tanta til Beate feks. Fin sang, men den er ekstremt klistrete på hjernen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...