Gå til innhold

Retningslinjene for stemningsstabilisering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..med lamotrigin.  Jeg finner ikke noe om anbefalt serumkonsentrasjon. Verken norske eller fra andre land. Noen linker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Villanda skrev:

..med lamotrigin.  Jeg finner ikke noe om anbefalt serumkonsentrasjon. Verken norske eller fra andre land. Noen linker?

Kan du ikke holde alt dette om lamictal i en tråd i stedet for stadig å starte en ny?

Anonymkode: 7c76f...9b6

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke holde alt dette om lamictal i en tråd i stedet for stadig å starte en ny?

Anonymkode: 7c76f...9b6

Ok. Skal prøve å ta det til etterretning. 😊

Endret av Villanda
Skrevet
10 timer siden, Villanda skrev:

Tror Kupton skrev 20-40?

Skrevet
53 minutter siden, Bergogdal skrev:

Tror Kupton skrev 20-40?

Ja, men det hjelper ikke å komme til behandler og si at Kupton skrev... 🤣. Men nå var jeg så heldig å få vedlegg med kopi av en side i en nyere lærebok i psykiatri.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Villanda skrev:

Ja, men det hjelper ikke å komme til behandler og si at Kupton skrev... 🤣. Men nå var jeg så heldig å få vedlegg med kopi av en side i en nyere lærebok i psykiatri.

Hva står det der da? (Bare nysgjerrig..) 

Anonymkode: ef968...089

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det der da? (Bare nysgjerrig..) 

"... Dosering i antall milligram styres etter serumkonsentrasjon og bivirkninger. Man skal ikke styre etter antall milligram og f.eks. slutte ved 200 mg d0gndose hvis pasienten ikke har alvorlige bivirkninger. I behandling av epilepsi er antatt 0vre referanseverdi for terapeutisk effekt 50 µmol/l. Ved manglende effekt i nedre referanseomrade (10-20 µmoll!) b0r man derfor ved behandling av bipolare depresjoner vurdere a dosere h0yere, f.eks. opptil 30-40 µmol/l, hvis ..."

Skrevet

Denne virka. Jeg skal takke Malt. Hadde time hos behandler nå. Nå får jeg trappe opp til serumkonsentrasjon er over 20, med mindre overlege på poliklinikken setter kjepper i hjula.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra! 🙂

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Villanda skrev:

"... Dosering i antall milligram styres etter serumkonsentrasjon og bivirkninger. Man skal ikke styre etter antall milligram og f.eks. slutte ved 200 mg d0gndose hvis pasienten ikke har alvorlige bivirkninger. I behandling av epilepsi er antatt 0vre referanseverdi for terapeutisk effekt 50 µmol/l. Ved manglende effekt i nedre referanseomrade (10-20 µmoll!) b0r man derfor ved behandling av bipolare depresjoner vurdere a dosere h0yere, f.eks. opptil 30-40 µmol/l, hvis ..."

Sitat

Takk for info  🙂 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...