Gå til innhold

Dumt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det dumt å fatte medisinske avgjørelser selv? Sikkert et dumt spørsmål. Jeg har nå tenkt selv og trukket en konklusjon. Om noen har link til begrepet danning så tenker jeg at jeg nå har tatt stilling selv , vurdert premisser for hvordan jeg blir sett og oppfattet og gjort valg ift rammer for min « behandling» - alternativt min bedring . Gidder ikke brødfø meg med  tre - fire tabletter daglig , vil heller jobbe med min karakterstyrke til å bli meg frisk . 

Anonymkode: 7261e...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dumt å fatte medisinske avgjørelser selv? Sikkert et dumt spørsmål. Jeg har nå tenkt selv og trukket en konklusjon. Om noen har link til begrepet danning så tenker jeg at jeg nå har tatt stilling selv , vurdert premisser for hvordan jeg blir sett og oppfattet og gjort valg ift rammer for min « behandling» - alternativt min bedring . Gidder ikke brødfø meg med  tre - fire tabletter daglig , vil heller jobbe med min karakterstyrke til å bli meg frisk . 

Anonymkode: 7261e...10f

Det er som regel ikke tegn på en rasjonell avgjørelse, dersom man ikke vil drøfte medisinsk tematikk med behandlende lege. 

For øvrig er medisiner ikke noe hinder for å jobbe med sin karakterstyrke. Hvorfor ikke først få karakterstyrken opp og gå, før du kutter medisiner?

Skrevet

Først og fremst må du diskutere med legen, om du ikke er enig, bør du vel få en second opinion. Helt generelt er det vel avgjørende hva slags tabletter man går på, hvorfor man går på dem og hvilken konsekvens det får å slutte/ om det finnes andre måter å bli frisk på. Noen er jo livsviktige, noen opprettholder evnen til å tenke rasjonelt osv. Disse kan man jo ikke slutte på. Men det er vel definitivt sunt å tenke selv og stille spørsmål ved det man putter i seg. Noen ganger kan det jo være andre måter å bli frisk på enn medisiner. Men uansett - diskuter det med legen. 

Skrevet

Valg vedr egen helse er blant de viktigste valg en kan ta. I de fleste vanskelige spørsmål er det naivt å tro at en har alle de beste svarene selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...