Gå til innhold

Hypoman med migreneanfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg ringe lege? Det er sikkert ikke så farlig, men det ser ikke bra ut.

Samboeren min er hypoman, og det har vært full fart en stund. I natt våknet hun med migrene, og nå er jeg litt bekymret, selv om hun sier det går bra.

Hun ligger i mørket på soverommet med vinduet åpent. Hun ser lysglimt, har veldig vondt i halve hodet, kaster opp, sjangler når hun går mot toalettet, så jeg må hjelpe henne så hun ikke faller. I tillegg ser det ut som om beina hennes løper maraton i senga. Hun er så dårlig og så urolig på grunn v hypomanien. Jeg er usikker på om hun kanskje trenger medisinering, selv om dette ikke er farlig? Hun sier det går helt fint, men dette ser ikke så bra ut.

Anonymkode: 07c96...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg ringe lege? Det er sikkert ikke så farlig, men det ser ikke bra ut.

Samboeren min er hypoman, og det har vært full fart en stund. I natt våknet hun med migrene, og nå er jeg litt bekymret, selv om hun sier det går bra.

Hun ligger i mørket på soverommet med vinduet åpent. Hun ser lysglimt, har veldig vondt i halve hodet, kaster opp, sjangler når hun går mot toalettet, så jeg må hjelpe henne så hun ikke faller. I tillegg ser det ut som om beina hennes løper maraton i senga. Hun er så dårlig og så urolig på grunn v hypomanien. Jeg er usikker på om hun kanskje trenger medisinering, selv om dette ikke er farlig? Hun sier det går helt fint, men dette ser ikke så bra ut.

Nå er vel fastlegen stengt, men om du fremdeles er engstelig utover kvelden så er det helt legitimt å ringe legevakten, om ikke annet for å spørre hva du kan gjøre. Er det ingen bedring i morgen kan du ringe fastlegen hennes når legekontoret åpner.

FjellOgDalar
Skrevet

Det höres ut som hun har et ganske typisk migreneanfall - noe som ikke er medisinsk farlig selv om det involverer sterke smerter, oppkast, trötthet, lysömfindtlighet. Jeg har det akkurat sånn selv når jeg har de verste anfallene mine. Kaldt mörkt rom og sövn er det eneste som hjelper - med mindre jeg er tidlig ute og får tatt migrenemedisin för anfallet har fått satt seg. Da blir det for meg kortere og mindre smertefullt. Et anfall kan vare alt fra 4 til 72 timer. For meg er det stort sett 24 timer. Så får jeg litt hangover på en måte. Er slapp, orker ikke tung mat, tenker ikke helt klart. 

Jeg kan tenke meg at migreneanfallet skyldes det faktum at hypomani er slitsomt for kroppen. Sövnmangel, kanskje lite eller usunn mat, kjör i hodet man blir mentalt utslitt av etter hvert. Kroppen sier i fra om at det er nok. Jeg synes det er fornuftig å kontakte legehjelp for å få behandlet hypomanien. Er du fortsatt engstelig for henne i morgen. Migrenen vil nok gå over av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok gode råd. Takk for det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...